Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Pijnlijke borst

Al een tijdje heb ik last van een pijnlijke borst. Soms valt het op, soms ook niet. Het voelt alsof er een blauwe plek zit, en je voelt het alleen als je erop drukt. Vandaag hiervoor bij de huisarts geweest. Ze voelde niets raars en vond niets verdachts (geen knobbels) maar mijn klieren voelen wel wel behoorlijk stevig. "je hebt lastige borsten" zei ze. Ter geruststelling krijg ik nu een mammografie a.s. vrijdag. Ik vind het spannend! Zijn er meer vrouwen die die hebben?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ijsvogeltje

ijsvogeltje

31-08-2011 om 22:29

Kort geleden gehad

Een tijdje geleden had ik ook een pijnlijke plek in mijn borst, en dat werd snel erger (kon na 3 dagen al niet meer op mijn buik slapen). Ik werd er ook flink ziek bij, en de huisarts constateerde een borstontsteking. Ik dacht dat je die alleen maar kreeg bij borstvoeding, maar nee. Het voelde overigens wel heel anders hoor, dan de borstontsteking die ik jaren geleden tijdens de borstvoeding had. Na twee weken antibiotica was het nagenoeg over. Inmiddels heb ik ook een mammografie en echo gehad, en er is niets zorgelijks te zien. Ik schijn wel wat vochtbaasjes te hebben (cystes), maar daar doen ze niets aan.
Sterkte, het is best even spannend! (en ook best pijnlijk, zo'n mammo)

xanne

xanne

31-08-2011 om 22:35 Topicstarter

Vroeger ook borstontsteking

Hoi IJsvogeltje,

bedankt voor je reactie. Lang geleden heb ik ook borstontsteking gehad (veertien jaar geleden alweer!, zou je er dan extra gevoelig voor zijn?
Ja, en ik kijk niet echt uit naar die mammografie. Zeker niet met die borsten die toch al heel gevoelig zijn.
groet van Xanne

Pam

Pam

01-09-2011 om 00:29

Ik ook!

Ik heb al enkele weken een pijnlijke plek in mn borst en maak me zorgen. Ik ga na het weekend een afsrpraak maken op de mamapoli , geen ha voor nodig dus.
Ik ben doodsbang voor K. Ik hoop echt dat het niet zo is en wens jou sterkte.

Louise

Louise

01-09-2011 om 12:49

Ja ook gehad.

Een paar jaar geleden had ik een pijnlijke plek in de borst waar ik een paar jaar eerder tijdens borstvoeding een borstontsteling had gehad. Tijdens die borstontsteking was ik heel erg ziek en had heel hoge koorts.
Dat had ik niet, maar ging daarom toch even naar de huisarts. Die voelde bobbeltjes, schrik, dus mammografie. De mammo deed pijn, tja, borst deed al pijn en dan proppen ze hem tot formaatje pannenkoek.... mmmm.
Hm... mevrouw, de foto moet opnieuw. Nog grotere schrik, wat is er mis? Weer au!
Uiteindelijk bleek dat door de eerder ontsteking de klieren toch een wat afwijkende vorm hebben gekregen. Verder niets aan de hand. Dat kan wat pijnlijk zijn, maar gaat ook weer over. Nu al 9 jaar geen last meer.
Sterkte Xanne, met het onderzoek en ik hoop dat de uitslag goed is! Laat je het even weten?

Vic

Vic

01-09-2011 om 20:16

Hobbeldebobbel

Ik heb eigenlijk altijd (pijnlijke) knobbels en bobbels. Mij is verteld dat als die glad, ongeveer rond, en beweeglijk zijn, het nagenoeg nooit kwaadaardig is. Vanwege het onrustige klierweefsel en cystes mag ik om het jaar een mammo laten maken. Eigenlijk zou ik dit jaar weer moeten, maar ik vind het altijd zo vreselijk (en pijnlijk). Er zitten nu ook wat 'vierkante' bobbels, maar die zijn binnen twee weken ontstaan dus dat kan eigenlijk ook geen tumor zijn (dat groeit nooit zo snel, lijkt me).
Sterkte Xanne. Ik hoop dat het meevalt allemaal.

Valkyre

Valkyre

02-09-2011 om 00:54

Ik ook

En op een mammogram zie je bij mij niks (te actief klierweefsel ofzo) dus er moet altijd nog een echo worden gemaakt om goed te kunnen kijken. Waarom ze dan desondanks toch steeds weer zo'n rotmammogram moeten maken is me werkelijk een raadsel...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

xanne

xanne

02-09-2011 om 13:52 Topicstarter

Gelukkig!

Vanmorgen mammografie laten maken. De radioloog wilde voor de zekerheid ook nog een echo... spannend want het duurde daardoor allemaal wat langer, en je maakt je toch extra ongerust "hij zal toch nog niet iets hebben ontdekt?" Maar zowel de mammo als uit de echo lieten niets verdachts zien. Pijn is te wijten aan gevoelig klierweefsel. Nou, ben natuurlijk erg opgelucht! Bedankt voor jullie meeleven!
groeten van Xanne

Louise

Louise

03-09-2011 om 20:25

Fijn xanne!

Goed nieuws!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.