Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

wendelien

wendelien

22-11-2008 om 10:09

Pijnlijke plek in mond

Ochoch, jongste (12) heeft al zeker 5 dagen een pijnlijk plekje aan de binnenzijde van zijn wang ter hoogte van de hoektand. Het zal met misbijten ontstaan zijn, maar genezen ho maar. Het leek gisteren nog niet ernstig genoeg voor huis- of tandarts, maar ik heb wel Pyralvex (aanstipspul met rabarber- en salicylzuur) gehaald bij de apotheek, maar dat deed zo gruwelijk pijn dat hij het rigoureus weigert. Eten en tandenpoetsen worden steeds moeilijker.
De plek is verder niet wit (eerder wat groenachtig) en breidt zich ook niet uit naar andere plaatsen.
Wie weet raad?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Verdovend spul

Pyralvex is rotspul. Mijn idee is nog steeds dat het effect berust op de pijn die het veroorzaakt: als die is weggetrokken denk je even dat het beter is. Maar dat is niet zo, alleen doet het niet meer zo verrot zeer als vlak nadat je die Pyralvex erop smeerde.

Er zijn vziw bij de apotheek soms ook wel verdovende spulletjes te koop. Wij bebben hier een Amerikaans smeerseltje liggen met benzocaine, maar ik heb bij mijn apotheek ook wel eens iets gezien dat op =caine eindigde. Zoiets verdooft, en dat verlicht. Mijn ervaring met aften is overigens dat dergelijke middelen de genezing verder niet versnellen en alleen de pijn maar verminderen, maar da's dan toch altijd nog beter dan Pyralvex.

Groeten,

Temet

Puck2

Puck2

23-11-2008 om 13:16

Temet bedoelt lidocaïne

Temet bedoelt lidocaïne denk ik. Dat is als orale gel bij de apotheek te krijgen zonder recept. MAar dat vind ik altijd maar heel kort werken, hooguit een minuut of 10, schiet niet echt op. Wat beter helpt da pyralvex is Aloclair van GUM. Gewoon bij de drogist te krijgen en lang niet zo vervelend als Pyralvex.

wendelien

wendelien

23-11-2008 om 13:30

Grrr

en die Pyralvexrommel is nog best duur ook. Geen id of het bij voldoende afzien zou helpen - die ene keer heeft in elk geval weinig effect gesorteerd. Lidocaïne heeft niet zoveel zin, vrees ik. Voorlopig eerst maar wat melk drinken voor het eten. Dank in elk geval!

Mwoh

Lidocaïne kan wel degelijk zinvol zijn, ik had eens een mond/tong zo vol aften dat ik liever met honger rondliep dan ging eten, want dat deed verrotte zeer. En aangezien ik mijn kilootjes hard nodig heb is dat geen goed idee. Met een flesje lidocaïne was die pijn in elk geval een klein halfuurtje dusdanig minder dat ik kon eten.
Het geneest verder inderdaad niet, ik was er geen dag sneller mee van de aften af.

Wendelien

Ik heb regelmatig Pyralvex in huis gehad en mijn ervaring was dat het echt niet hielp. Ik zou niet afzien, maar gewoon een alternatief zoeken.

Aften duren van het prille begin tot helemaal over maximaal 2 weken - echt flinke last meestal niet langer dan een week. Maar da's vervelend genoeg.
Ik zou maar eens achter dat spulletje van Puck aangaan, dat heb ikzelf nog nooit gezien maar ik ga alvast op zoek voor de volgende keer dat ik weer aften heb.

Groeten,

Temet

Oja ik vergat nog

Pyralvex helpt inderdaad geen bal, tenzij je gek bent op nog meer pijn

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.