Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Fianna

Fianna

28-10-2010 om 11:02

Plots opkomende grote rode vlekken die heel snel verdwijnen

Vanmorgen had zoon (7 jaar) ineens hele grote (ik schat 5 cm doosnee) vuurrode vlekken op zijn voorhoofd, hoofdhuid, hals nek, borst en bovenrug. Het jeukte niet, was niet opgezwollen en zoon voelt zich verder prima. Ik had al de ha gebeld en stond op het punt er heen te gaan toen die vlekken als sneeuw voor de zoon verdwenen!? De ha heb ik afgebeld.
Merkwaardig. Wie herkent dit? Wat zpu het geweest zijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pippin

Pippin

28-10-2010 om 11:32

Herkenning

Mijn dochter en ik kunnen dat ook hebben. Ik kom bijvoorbeeld altijd gevlekt uit de douche, dochter krijgt het van badschuim in bad. Vooral bij dochter ziet het er heftig uit. De huid van haar hele rug is dan vlekkerig en opgezet. Een uurtje later zie je er niets meer van.
Volgens mij is het bij ons netelroos. http://nl.wikipedia.org/wiki/Netelroos
Komt het bekend voor?
De laatste tien jaar, krijg ik het ook als ik voor het eerst in de zon ga in het voorjaar. Dan blijft het wel een dag of vier aanwezig.

Fianna

Fianna

28-10-2010 om 16:52

Ik denk het niet

Hmm, ik heb wel eens netelroos gehad en ziet er toch anders uit. Bij netelroos is de huid verheven en dat was niet bij zoon én de kleur van de vlekken was veel roder dan bij netelroos. En wat ik weet van netelroos is dat het wel gevoelig is, branderig, jeukerig, warm oid. Dat was dit ook niet. Bovendien had hij geen aanleiding er voor, net gegeten wat hij altijd eet, niet gedoucht, geen ander wasmiddel enz. Heel apart! We zullen wel nooit weten wat het was!

Marie

Marie

28-10-2010 om 22:49

Slapped face syndrome?

Hallo
Toevallig hoorde ik van de week iets over het slapped face syndrome
http://www.google.nl/images?hl=nl&q=slapped%20face%20syndrome&rlz=1W1ADSA_nl&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi
Ik geloof dat het ook wel de vijfde ziekte wordt genoemd. Dat is dus een virusinfectie.
Succes

Fianna

Fianna

29-10-2010 om 06:37

5e ziekte

Ja die ken ik wel. Die heeft hij volgens mij al gehad. En laat hij nou net overal rode vlekken hebben gehad behalve op zijn wangen. Dus dat was het ook niet denk ik...
Bedankt in elk geval.

Fianna

Fianna

29-10-2010 om 10:05

Hoesten en schor

Vanmorgen werd zoon wakker met droge hoest en enorm schorre stem. Ik heb hem voor de zekerheid maar thuisgehouden, maar hij heeft geen koorts en voelt zich prima. Dus vanmiddag gaat hij misschien wel naar school.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.