Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

beppien

beppien

23-09-2010 om 17:33

Plotseling plasproblemen zoon 17

Mijn zoon van 17 had vandaag nadat hij geplast had (wat toen niet pijnlijk was) en van de wc kwam, ineens heel erg aandrang tot plassen maar kon niet plassen, wel had hij een vreemd pijnlijk gevoel bij zijn eikel, zei hij. Hij heeft dit zo'n half uur gehad en zo plotseling als het gekomen is, zo plotseling was het ook weer over en voelde alles weer normaal.
Nu is dit de derde keer dat dit voorkomt, vorige keer is ongeveer een jaar geleden en de keer daarvoor is alweer zo'n twee en half jaar terug.
De eerste keer dacht ik aan iets van blaasontsteking of zo, maar omdat het maar heel even is lijkt me dat vreemd.
Iets met de prostaat lijkt hij me toch nog heel jong voor. Mijn vader en zijn broers en ook hun vader hebben allemaal op latere leeftijd prostaatkanker gekregen, dus blijft het me wel in mijn hoofd spoken.
Ik heb gezegd dat hij er beter een keer mee naar de huisarts kan gaan, maar ja begrijpelijk op die leeftijd voelt hij daar niet zo veel voor.

Heeft iemand enig idee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Leermoment

Sini geeft al een mogelijke reden aan - nierstenen. Verder kun je ook infecties van je prostaat krijgen, ook op jongere leeftijd en zijn er legio andere (ook onschuldige) redenen voor dit "probleem".

Alleen een arts die met hem praat en hem ziet kan uitzoeken of er iets en wat er aan de hand is.

Lijkt me dus een moment voor je zoon om te leren dat een huisarts professioneel met dit soort dingen om kan gaan en dat het heel normaal is om ook met dit soort problemen even langs een arts te gaan.

Mariel

beppien

beppien

24-09-2010 om 08:46

Niet gedacht met 17

Ik had niet gedacht dat zoiets als nierstenen of prostaat ontstekingen al voorkomen op een leeftijd van 17, maar blijkt inderdaad te kunnen. Hij zei nog wel gister dat hij gister heel weinig had gedronken, al weet ik niet of dat invloed zou kunnen hebben.
Vandaag even een afspraak met de huisarts maken, want hij is gelukkig al volwassen genoeg om te weten dat de huisarts hier professioneel mee om gaat, alleen blijft het iets waar hij niet om staat te springen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.