Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Karin K.

Karin K.

14-05-2009 om 07:23

Pms

Toch weer even een vraag over PMS. Ik heb hele korte cyclus van ca. 22 dagen en heb een menstruatie van wel 6/7 dagen. Ik ben in totaal ongeveer 11 dagen klachten vrij en de rest heb ik of bloedverlies of last van depressieve klachten, stemmingswisselingen e.d. Vanaf het moment van de eisprong heb ik last van bloedverlies.
Ik heb op advies van de huisarts Yasmin gebruikt maar hierdoor stopte de menstruatie niet meer dus ik moest wel stoppen. Ook monnikspeper geprobeerd maar ook niet echt resultaat. Herkent iemand deze klachten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Teunisbloemolie

Hoi Karin,

Ik heb zelf heel veel baat gehad bij capsules van Teunisbloemolie. Daardoor voelde ik me echt veel beter, minder klachten en mijn menstruatie werd ook regelmatiger. Ik had ze gewoon van het eigen merk van Etos. Je hebt ze ook van duurdere merken, maar volgens mij maakt dat geen verschil.

Groetjes,
Angie

diana

diana

15-05-2009 om 23:42

Mirena

Ik ben overgegaan op de Mirena.
Voor mij heeft dit heel goed gewerkt, ik ben van mijn klachten af en sinds 2 jaar weer helemaal PMS vrij.

AnnieM

AnnieM

20-05-2009 om 22:08

Pms

Ik volg met interesse dit draadje. Ik ben toevallig op een site over pms terechtgekomen, en er ging ineens een lichtje aan. De klachten die beschreven worden, lijken erg op die van mij, alleen heb ik nooit de link gelegd. Ik had vroeger nooit serieuze klachten, maar sinds ik kinderen heb, en vooral na mijn derde, lijkt het elke maand erger te worden. Dan heb ik het niet zozeer over lichamelijke klachten, die zijn er wel, maar niet heel erg. Maar dat mistroostige, neerslachtige, negatieve gevoel en die wisselende stemmingen, daar heb ik zo genoeg van. Na de menstruatie (realiseer ik me nu), is het over. Ik heb op de NVOG site een kaart gedownload, waarop je gedurende twee maanden moet aangeven wat je klachten zijn. Als je dit 2 maanden invult, dan kan de huisarts een goede diagnose stellen stond er. Volgens de site was niet de aard van de klachten, maar de frequentie van de klachten belangrijk om te weten. Ik ga ermee aan de slag, maar ben ondertussen nog erg benieuwd hoe anderen hiermee omgegaan zijn. Een Mirena of de pil staat me erg tegen, omdat ik van de pil pigmentvlekken in mijn gezicht heb gekregen (nog voordat ik kinderen had) en ik tijdens mijn pilgebruik regelmatig last van migraine had. Ben benieuwd wat er nog meer tegen te doen is...
Groet, AnnieM

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.