Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

*madelief*

*madelief*

15-12-2009 om 18:49

Pms en anti-conceptie

Ik heb ontzettend veel last van PMS en heb al vanalles geprobeerd (o.a. monnikspeper, multi-vrouw axium, kinesiologie). Nu heb ik sinds 2 1/2 jaar een mirena spiraaltje, maar de klachten nemen niet af. In het verleden gebruikte ik de Marvelon-pil en daarna Tryginon 40. Deze heb ik ook een poosje doorgeslikt, maar ook dit leek niet te helpen, ook kreeg ik erg veel last van migraine.
Ik wil misschien binnenkort een afspraak maken bij een gyneacoloog, omdat mijn cyclus ook erg schommelt.
Is er iets dat bij jullie helpt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
*madelief*

*madelief*

15-12-2009 om 22:24

Ja hoor

en ik voel duidelijk wanneer ik mijn eisprong heb, als ik dan in mijn agenda 14 dagen verder een m (menstruatie) zet komt dit ook altijd uit. Ik heb 14 dagen per maand last van stemmingswisselingen, dus duidelijk pms.De eerste 2 weken van mijn cyclus ben ik een ander mens dan de 2 weken daarna. Er zit zo'n herkenbaar patroon in, dat het haast onmogelijk is dat het ergens anders van komt.

Monni

Monni

16-12-2009 om 09:09

Wel eisprong

Volgens mij heb je met de mirena wel een eisprong. Je baarmoeder wordt alleen niet klaar gemaakt voor een innesteling. Daardoor kan je dus niet zwanger worden. Maar je kan dus in theorie zelfs elke maand bevrucht worden.

Mamvantwee

Mamvantwee

16-12-2009 om 10:04

Jawel, wel eisprong

Precies wat Monni zegt: met de Mirena heb je wel een eisprong, zelfs een menstruatie, alleen is die laatste vaak (bij mij in elk geval) zo weinig dat het geen naam mag hebben of gewoon helemaal onmerkbaar.

Ik vroeg destijds aan de huisarts of ik dus elke maand een soort mini-miskraam kon hebben, aangezien er wel een eitje bevrucht kon worden, en daar had hij nog niet op die manier naar gekeken.

groet, Mamvantwee

Wampie

Wampie

16-12-2009 om 12:44

Prikpil

Bij mij is de prikpil DE oplossing, PMS is vele vele malen minder, aan het eind van de periode (dus tegen de tijd dat ik de prikpil weer moet hebben) merk ik wel dat het weer "tijd" is voor de prik (zelfs mijn dochter zegt dan wel eens: Mama wanneer moet je weer de prik?)
Zonder de prikpil voel ik me 3 weken per maand erg down, moe, agressief enz. en 1 week oké.

Microgynon 50

Ik heb zo ongeveer alles geprobeerd tegen PMS. Mirena, microgynon 30, Yasmin, antidepressiva. Niets hielp.
( van Mirena en Yasmin werd het zelfs erger) Alleen oestrogeenpleisters leken wat te helpen, maar ja, die mag je niet langdurig gebruiken als je nog niet in de overgang zit.
Dus toen overgestapt op een "zware"pil, die ik zoveel mogelijk doorslik.(lukt 2,5 maand , daarna krijg ik doorbraakbloedingen) En dat helpt redelijk.

*madelief*

*madelief*

17-12-2009 om 08:59

Migraine

is bij mij een hele vervelende bijwerking van de pil, dus een zwaardere variant zit er bij mij niet in...

Wat mij helpt

ik slik al jaren orgametril tegen pms,en het helpt geweldig,ik heb er echt totaal geen last mee van.
en het was heel heftig,ik kon niet meer normaal functioneren zo,n 10 dagen in de maand,was depressief,opgefokt,had een humeur om op te schieten,(vr)eetbuien,ik was echt een onuitstaanbaar mens in die periodes.
orgametril is een hormoonpreparaat,en géén anticonceptimiddel,hou daar dus rekening mee.vraag er eens naar bij je huisarts.

*madelief*

*madelief*

18-12-2009 om 11:06

Sus-anne

dankjewel voor je berichtje.
Gebruik jij naast orgametril ook nog iets van anti-conceptie (spiraaltje of pil)?
En heeft dit middel ook bijwerkingen?
Ik ga zometeen ook even googlen, maar vraag het ook even aan jou.

*madelief*

*madelief*

18-12-2009 om 11:07

Sus-anne

nog even: Heb jij hiervoor ook andere dingen geprobeerd en zoja, wat was je ervaring daarmee?

Madelief

ik heb een heel goed anticonceptiemiddel,mijn man is gesteriliseerd.

en ik heb marvelon gekregen tegen pms,daar werd ik erg depressief van,ik heb seroxat gekregen,dat werkte ook niet,st janskruid heb ik ook gehad,werkte ook niet.

*madelief*

*madelief*

20-12-2009 om 09:18

Dankjewel

sus-anne! Ik ga dit binnenkort maar eens voorleggen aan mijn ha en i.d.d. manlief laten steriliseren is ook nog een optie!

annabel68

annabel68

21-12-2009 om 16:51

Madelief

Hoi Madelief,
Ik lees dat hier bij een aantal mensen antidepresiva niet helpen; bij mij is het echter wel het geval. Ik had dezelfde klachten als jij, maar slik nu sinds een paar jaar de laagste dosering Seroxat/paroxetine, dwz. 10 mg. Daarnaast gebruik ik ook de mirena. Ik dacht eerst ook van mijn klachten verlost te zijn door dit spiraal, maar de gyn. vertelde mij dat de mirena deze klachten niet vermindert. Dat bleek ook inderdaad zo te zijn, dus daarom ben ik AD gaan gebruiken. Heerlijk! Ik kan soms nog licht voelen dat het weer zover is, maar het is niet te vergelijken met hoe het was. Mijn leven is er op vooruit gegaan! Daarom raad ik het je aan, want ik weet hoe ellendig PMS is (en dan druk ik me nog zwak uit..). Hou wel rekening met een gewenningsperiode en bijverschijnselen die na verloop van tijd verminderen/verdwijnen. Succes ermee!
Annabel

*madelief*

*madelief*

22-12-2009 om 09:17

Voor mij geen ad

Ik weet wel dat 2 weken per maand een depri gevoel behoorlijk heftig is, maar daarnaast zijn er ook nog 2 weken dat ik nergens last van heb en goed in m'n vel zit. Ik heb een keer bijna op het punt gestaan om AD te gaan gebruiken, maar toen ik de bijsluiter las (nog dikker dan een roddelblaadje) heb ik me voorgenomen om nooit aan de AD te gaan beginnen....
Fijn dat het bij jou wel werkt!

Bastet

Bastet

22-12-2009 om 09:29

Teunisbloemolie

Ik,en anderen,hebben baat bij teunisbloemolie.Het haalt echt de scherpe randjes van pms,en ik ben echt een leuker mens die periode.
Groetjes,bastet

*madelief*

*madelief*

22-12-2009 om 09:47

Ook wel eens geprobeerd

maar helaas ook niet het gewenste resultaat....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.