Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

e.j.

e.j.

14-04-2011 om 08:10

Podotherapeut en zooltjes

Mijn man krijgt steeds meer last van zijn ene enkel en voet. Nou hebben we goede verhalen gehoord over aangemeten inlegzooltjes van de podotherapeut, dus hij heeft daar een afspraak gemaakt. Blijkt nu dat er voor ieder paar schoenen een apart paar zooltjes gemaakt moet worden?! Onze verzekering zal dat niet vergoeden dus dat gaat nogal in de papieren lopen, hij heeft al zo 3-4 paar die hij regelmatig draagt plus sportschoenen, tuinklompen enzo.
Klopt dat? Ik dacht dat je zulke zooltjes in de schoen van die dag kon schuiven?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vreemd

ik heb ook in mijn rechter schoen een zooltje gehad vanwege een hielspoor,en dat zooltje deed ik elke dag in de schoenen die ik ging dragen.
ik zou gewoon tegen de podotherapeut zeggen dat je maar 1 paar zooltjes wilt.
dit riekt naar geldklopperij.

Ik heb

er twee zodat ik altijd hoef te zoeken. Per paar gaan anderhalf jaar mee als ik er maar 1 paar zou hebben. Ik zou ook zeggen dat je zooltjes kan maken die in elke schoen passen. Ik weet niet of hij zijn schoenen in moet leveren en ze (dus) niet alleen op zijn voet maar ook op zijn schoenen worden geleest. En zooltjes in klompen ? Hmmm.. dat zou mij geen goed idee lijken. Tenzij je ze vastlijmt en dan moeten je voeten ook heel gefixeerd in de klomp zitten. Nee daar lijkt het me de 'schoen' niet voor.

Dus tijd voor een second opinion? Of gewoon overstappen naar een andere podoloog.

Foutje

niet altijd hoef te zoeken. 's Ochtend als ik nog niet wakker genoeg ben

Brianna F

Brianna F

14-04-2011 om 08:54

Toch

Toch klopt het wel een beetje. De zooltjes van dochter (die ze niet vergoed kreeg trouwens) passen maar in 1 paar schoenen. Als ze nieuwe gaat kopen dan neemt ze de zooltjes mee om te passen en lang niet alle schoenen voldoen dan.

joep

joep

14-04-2011 om 10:06

Ben je betoeterd

Dat is nergens voor nodig. Alle schoenen mee naar de podotherapeut en hij/zij knipt ze zo dat ze overal in passen.
Ik zou aangeven maar 1 paar te willen en kan dat niet, dan kun je er inderdaad vanuit gaan dat hij de kas wil spekken.

Guinevere

Guinevere

14-04-2011 om 10:57

Andere podo

Ik zou naar een andere podo op zoek gaan. Ik vind dit een raar verhaal. Ik heb maar één paar zolen (halve zolen, dat past beter bij mij ). En die passen in heeeel veel schoenen hoor. Niet in alle, dus ik loop (ssst) ook wel eens een dagje zonder.
Je man moet wel héle speciale zolen aangemeten krijgen, willen ze niet in meerdere paren schoenen passen.

amk

amk

14-04-2011 om 10:58

Ander mening

het maakt wel verschil of de zolen in een paar bergschoenen moeten of in een paar sportschoenen, de buigbaarheid daarin is heel anders. Nog afgezien van de maten van de binnen schoen.
Kan bij mij bijna 2 cm schelen, de randjes leveren dan blaren op als je de brede schoenen draagt.

Ik vind het dan ook geen gek voorstel.

amk

amk

14-04-2011 om 20:33

Pelle

waar lees jij dat dat ongezien gezegd wordt?

duifje

duifje

14-04-2011 om 22:06

2 paar zolen

hoi,

ik heb 2 paar zolen. 1 paar sportzolen en 1 paar voor in gewone schoenen. De sportzolen hebben veel meer vering en die zijn voor het joggen. De gewone zolen heb ik in mijn andere schoenen aan. Maar ik vind 4 paar zolen erg overdreven!

groeten Duifje

Marie

Marie

14-04-2011 om 22:09

1 paar

Hallo
Ik heb al zo'n 6 jaar ofzo steunzolen en gebruik gewoon steeds hetzelfde paar zolen in verschillende schoenen (heb ondertussen m'n derde paar).
Mijn podoloog zorgt ervoor dat de steunzolen mijn schoenmaat hebben (39).
Het enigste waar ik rekening mee moet houden is dat ik schoenen koop met uitneembare binnenzolen.
Voor het uurtje sporten in de week, draag ik gewone sportschoenen, daar draag ik dus niet mijn steunzolen in. Tuinklompen draag ik nooit, omdat ik een hoge wreef heb en dat doet zeer!
Maar e.j. je man kan gewoon met 1 paar zooltjes toe hoor en die in verschillende schoenen dragen. Wel even de originele binnenzolen eruit trekken.
Succes

e.j.

e.j.

15-04-2011 om 08:35

Mooizo

Jullie zeggen wat ik al dacht. Er is bij het afspraak maken gezegd dat er voor ieder paar schoenen een apart paar zooltjes moet komen en ik lees hier dat dat dus heus niet standaard is.
Dat ze dan niet automatisch in bergschoenen enzo passen oke, maar in de gewone dagelijkse schoenen moet toch kunnen? Tuinklompen zijn hier geen echte klompen hoor, maar een soort plastic crocsdingen met een opstaande rand bij de hiel en een los binnenzooltje. Ik dacht zo dat dat zooltje dan te vervangen moest zijn door de podozolen, maar als dat niet kan is het ook niet erg. Het gaat vooral om de dagelijkse schoenen.
We gaan eens kijken bij een andere peut.

amk

amk

15-04-2011 om 09:43

Pelle

dat staat nergens: hij heeft een afspraak gemaakt en daarna blijkt dat... we nemen beiden daaruit iets anders aan. Jij dat hij er nog niet geweest is. Ik dat hij daar wel geweest is.

amk

amk

15-04-2011 om 10:17

Wel hoor

ik heb meerdere afspraken gehad voor mijn zolen gereed waren. De zolen konden ook niet in 1 keer gemaakt worden, werden steeds een beetje bij gewerkt. Daarna inlopen en kijken of het dan wel werkte.
Het is ook maar net met wat voor klacht je komt natuurlijk. Het ene is complexer als het andere.

amk

amk

15-04-2011 om 13:29

Nee

want ik ben het niet met je eens.

amk

amk

15-04-2011 om 15:02

Nee

toen ik na de eerste afspraak buiten stond had ik een tweede afspraak om te kunnen beoordelen in welke schoenen welke zolen zouden moeten. En of ik de volgende keer al mijn schoenen mee wilde nemen die ik regelmatig draag. Mijn bergschoenen zijn bv 2cm breeder aan de binnenkant dan mijn opengewerkte stiletto's, en hebben beiden een totaal andere zool (=aanpassing) gekregen.

amk

amk

15-04-2011 om 15:03

O, ja

bij de eerste afspraak is ook de fysiotherapeut er nog bijgehaald die me doorverwezen had. (ze zitten in 1 praktijk)

Belangrijk?

Wat versta jij onder belangrijk? Pelle je interpreteert zoveel en je laat ook zoveel te interpreteren. Belangrijk is voor iedereen wat anders: de schoenen die je aandoet naar de bruiloft van je broer, de schoenen die je het mooist vindt staan (pumps), de schoenen die het lekkerste zitten (gympen), de schoenen die je -helaas- vaak aan doet (vanwege werk) etc..

Daarnaast zou ik nou nooit zooltjes in crocs laten maken.. Ik heb zelf twee paar, zodat ik niet hoef te zoeken. Af en toe heb ik een halve dag schoenen aan waar die zooltjes niet goed in gaan maar niet langer. Uiteindelijk heb ik met zooltjes een maatje meer. Al met al is mijn schoenenbestand verschoven naar prettig, haalbaar en draagbaar. Dit alles moet betaalbaar zijn. Ik koop kwaliteitsschoenen waar zooltjes in kunnen. Helaas kan ik mn pradas niet meer aan.

Maar

Pelle, of jij en ik dat gek vinden, daarmee is de vraag van E.J. nog niet beantwoord

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.