Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Pregabaline en neuropathie

Hallo ,
Al jaren heb ik neuropatische pijn aan mijn voeten door mijn diabetes.
Omdat ik steeds slechter ging slapen en de pijn steeds erger werd heb ik van de huisarts voorgeschreven gekregen. Eerst 2x daags 75 mg maar dat hielp niet. Nu zit ik op 2x daags 150 mg alleen ik heb echt zo veel last van de bijwerkingen.
De pijn is ook niet weg, wel minder maar ik vind dat zelf niet opwegen tegen de last die ik er van heb.
Ik ben duizelig, licht in het hoofd, erg verward, kan vaak niet op woorden komen en heb echt hele dagen hoofdpijn.
En ook nog voortdurend moe.
Is dit nu een kwestie van even doorbijten? Kan iemand mij zijn ervaringen vertellen.

Wat zegt de huisarts ervan?

Geen idee hoe lang je de medicatie al hebt, dus of het "even doorbijten" is in jou geval, weet ik niet.

Het middel is erger dan de pijn als ik je verhaal lees. Terug naar de huisarts dus en op zoek naar alternatief. Bijwerkingen misschien ook melden bij de apotheek?

Cora

Cora

01-11-2017 om 00:48

Wat ik lees

(ken zelf het middel niet) is dat het bekende bijwerkingen bij de start zijn. Doorzetten dus.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-11-2017 om 09:09

Rekening mee houden

Ik hoop dat je er in het dagelijks leven wel rekening mee houdt. Geen autorijden bijvoorbeeld. (als je dat al doet )

Ik gebruik momenteel ook medicatie en ik heb nu na ruim 3 weken het gevoel dat het 'geland' is. In de week dat ik bij het uiteindelijke aantal milligrammen was aangekomen voelde ik me vreselijk. Daarna ben ik overgegaan op minder uren tussen twee innamemomenten en een keer extra. In plaats van 4 keer innemen 5 keer. Dat gaat veel beter. Ik neem zo wel 1 tabletje minder in, daar moet ik nog even over nadenken of ik dat zo hou, als ik het gevoel heb dat de bijwerkingen echt achter de rug zijn, kan ik proberen om toch weer ergens een halve toe te voegen. Jij zou eventueel ook kunnen kijken of je de innamemomenten korter op elkaar kunt leggen met minder milligrammen per keer. Bij tabletjes is dat makkelijker dan met capsules natuurlijk.

groentje

groentje

01-11-2017 om 10:31 Topicstarter

Kaaskopje

Kaaskopje, ik moest eerst 4 weken 2x daags 75 mg nemen. Omdat de pijn toen niet weg was kreeg ik 2x daags 150 mg dus de dosis werd verdubbeld.
Dat doe ik nu 3 weken en ik wil het echt graag een kans geven maar heb het er echt moeilijk mee.
Natuurlijk was ik bekend met alle bijwerkingen maar je hoopt toch dat die aan jou voorbij gaan.
Ik heb veel aan jouw bericht want ik ga vragen of ik dan 300 mg mag in een andere dosering.

Trouwens best jammer dat ik van de meeste nare bijwerkingen veel last heb en van de voor mij gunstige (geen eetlust en veel energie hebben ) geen last heb --

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.