Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Sascha2

Sascha2

27-05-2011 om 19:27

Primolut en cyclus

Als je dmv het slikken van Primolut je menstruatie een week uitstelt, verschuift je cyclus dan ook of maakt dat geen verschil?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lynna

Lynna

27-05-2011 om 20:02

Zooitje

Ik heb de afgelopen paar jaar regelmatig primolut geslikt en daarna was het altijd een zooitje en kon ik er geen pijl op trekken wanneer ik weer ongesteld zou worden.

Vic

Vic

29-05-2011 om 13:26

Bijwerkingen

Ik heb de bijsluiter van Primolut opgezocht, en vond daarin toch behoorlijk wat bijwerkingen. Dan neem ik liever het ongemak van een niet-uitkomende menstruatie voor lief, dan de nadelen van zo'n lading hormonen.

Sascha2

Sascha2

29-05-2011 om 15:57

Maar vic

Ieder haar eigen overwegingen. Maar het is geen antwoord op mijn vraag

Vic

Vic

29-05-2011 om 16:20

Sascha

In de bijsluiter staat dat je een paar dagen na het stoppen met innemen van Primolut, een onttrekkingsbloeding krijgt. Dat impliceert dat je geen eisprong hebt gehad (of dat die is 'aangehouden').

Sascha2

Sascha2

29-05-2011 om 16:33

Vic

Omdat je een paar dagen voor de erwachte menstruatie start met primolut, neem ik aan dat de eisprong al is geweest. Die is doorgaans veertien dagen voor de menstruatie. Maar omdat de menstruatie uitgesteld wordt vraag ik me af hoe het dan met de volgende eisprong zal gaan: op het normale moment of ook uitgesteld.

Jessica O

Jessica O

30-05-2011 om 07:21

Bij mij

werd het echt wel verschoven.
1e keer na de primolut wat meer last van kramp ed en daarna alles weer 'normaal'
Gebruik het zelf meestal met de zomervakantie. Niet aan de pil en altijd een heftige menstruatie, en dat heb ik liever niet op de camping...

Sascha2

Sascha2

30-05-2011 om 08:37

Jessica

Dank je voor je reactie. Ik heb inderdaad van die heftige menstruaties, dat ik drie dagen lang nog geen uur gewoon rond kan lopen. Na die drie dagen gaat het beter, maar een gewone menstruatie duurt bij mij al gauw negen tot tien dagen. Nu wil het geval dat ik eigenlijk morgen of overmorgen ongesteld zou moeten worden. En we gaan overmorgen voor vijf dagen op vakantie naar een camping. Daarom hoop ik de menstruatie een week te kunnen verschuiven. Als daarmee mijn cyclus ook verschoven wordt, zou dat in de zomervakantie weer goed uitpakken. Dan wordt mijn menstruatie over de twee weken vakantie heen getild en dat zou ik wel zo prettig vinden. Dus jouw bericht geeft me wat hoop

Nog meer hoop

Want hier dezelfde ervaring als Jessica. Ik gebruik ook tijdens zomervakanties regelmatig primolut om de ongesteldheid uit te stellen, en dat is precies wat er gebeurt: ik word dan later ongesteld.

Groet van Snoodaard

Sascha

Hou je er rekening mee dat je wellicht depressief kan reageren op die hormonen? Dit ivm onze doorleefde ppd? Ik ben wel erg benieuwd naar je ervaringen overigens. Zelf durf ik door angst voor depressiviteit (wat ik bij Mirena heel erg had) geen hormonen meer te slikken...

Jessica O

Jessica O

31-05-2011 om 13:43

Sascha

Ik hoop dat het bij jou ook goed werkt. Zorg wel dat je de tabletten elke keer rond de zelfde tijd inneemt, (3x per dag). Vaak stop ik de laatste vakantie dag er al mee, dan duurt het echt nog wel 3 dagen voor het begint.

Fijne vakantie!!

Sascha2

Sascha2

31-05-2011 om 14:04

Snoodaard

Maar word je de keer erop dan ook later ongesteld of alleen de keer dat je Primolut hebt ingenomen? O, ik hoop naatuurlijk dat de volgende keer ook automatisch opgeschoven wordt, dat zou erg goed uitkomen voor de zomervakantie . Dank voor je reactie

Sascha2

Sascha2

31-05-2011 om 14:06

Jessica

Ik doe mijn best . Meestal lukt het wel om ongeveer op hetzelfde tijdstip de tabletjes in te nemen. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk geen bijwerkingen bemerk. Alleen de eerste dagen een wat opgezette volle buik-gevoel en last van mijn darmen. Maar zoonlief heeft daar nu ook last van, dus dan zal het iets anders zijn. Zoals ik het nu heb uitgerekend neem ik de laatste tabletjes op de eenvoorlaatste vakantiedag in. Ik gok er inderdaad op dat het niet meteen losbarst. En anders maakt dat voor de laatste dag niet zoveel uit, dat neem ik dan voor lief. Dank voor je reactie

Sascha2

Sascha2

31-05-2011 om 14:09

Ha sanneke!

Nou, en of ik er rekening mee houd! Och joh, ik heb een flinke afweging gemaakt van tevoren, want ik ben ook erg bang voor de depressieve gevoelens. Je weet wellicht dat ik ook de Mirena gehad heb en net als jij daar niet goed op heb gereageerd. Maar goed, uiteindelijk is de vakantie juist bedoeld voor de broodnodige ontspanning en die zou ik niet hebben als ik dan net flink ongesteld ben. Dat en de overweging dat de hormooninname tijdelijk is (een week) heeft gemaakt dat ik het toch maar ben gaan innemen. En tot nu toe (knock on wood) gaat het wel goed. Ik heb mijn man trouwens wel gewaarschuwd van tevoren en het zou natuurlijk kunnen dat ik niet alles van mijn gemoedsrust in de gaten heb. Ik hoor het wel van hem als het niet goed gaat . Dank voor je waarschuwing. Enne, ik neem om dezelfde reden niets hormonaals meer, op deze ronde na dan. En nu maar duimen dat mijn cyclus ook een week opschuift, zodat ik in de zomer niet nog een ronde hormonen nodig heb

Sascha

De volgende keer wordt dan bij mij ook opgeschoven. Echt uitstel, dus.

Groet van Snoodaard

Mooi zo!

Fijn dat je geen depressieve gevoelens bemerkt, dat geeft mij hoop! Wie weet kan ik het dan ook proberen als het deze zomer beroerd uitkomt. Ik loop 2 dagen werkelijk leeg en ben dan ook bijbehorend moe en slap. Zou mooi zijn als ik dat kan voorkomen. En je hebt gelijk, al zou je last hebben, je slikt ze maar een week. Daar is overheen te komen. Of onze mannen daar ook zo over denken als we daadwerkelijk last zouden hebben is een tweede haha.

Bellefleur

Bellefleur

01-06-2011 om 09:17

Mijn ervaring met primolut:

Tijdens het gebruik heb ik geen bijwerkingen gevoeld. Twee dagen wat gespannen borsten, maar verder niet. Enne, over depressieve gevoelens, ik voelde me juist wat minder somber... Wel heb ik heel erg buikpijn gehad. En ik kreeg griep. Heb een week in bed gelegen. Ik ben heel benieuwd of mijn cyclus weer gewoon is. Dat weet ik nog niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.