Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Problemen hyrax beugel dochter (11)

Mijn dochter heeft nu 5-6 weken een hyrax beugel om haar bovenkaak te verbreden. Vanaf dat hij erin zit hebben we problemen met het ding. Na 7 a 8 extra bezoeken de afgelopen weken (er was steeds iets, dan wel met de hyrax, dan wel 2x met de beugel in haar onderkaak) is het probleem nu al zo'n 3 weken bekend, hij is lam gedraaid. Ik kan dus draaien wat ik wil, hij gaat in vrij korte tijd continu weer terug. Na 35 dagen was hij uiteindelijk nog maar iets over de helft van wat had gemoeten, dus laatste week moest ik 4x (!!) per dag aandraaien. Nu 6 dagen later zijn we ons rot geschrokken, de hyrax zit scheef in haar mond (niet symetrisch) met als gevolg dat hij alleen links heeft gedaan en rechts niets, ze heeft ook links een behoorlijke spleet en niet tussen haar voortanden. De kiezen zitten links bijna buiten haar kaak geduwd en eigenlijk ben ik best wel in paniek, wat nu??? Morgen moeten we weer op controle en als het nu breed genoeg is, zetten ze hem vast, met als resultaat een scheve kaak. Je kunt het nu ook al wat zien in haar gezicht zo erg is het. HELP wat nu??? (tot nu toe vinden ze steeds dat het allemaal prima gaat, dus ben een beetje bang dat ze de fout, weer, niet gaan erkennen)

Tango

Tango

06-11-2018 om 22:20

3 weken

Als al 3 weken bekend is dat die hyrax is lamgedraaid had hij er toch al lang uit gemoeten? Totaal zinloos om te laten zitten lijkt me. Al draai je 4 keer per dag hij schiet toch weer terug. Ik was dus absoluut al eerder gaan aangeven dat dit je zinloos leek.
Ik denk dat het scheef zitten nog wel te herstellen is, maar ik zou meteen stoppen met draaien in ieder geval. Als ze morgen niets doen, zou ik een andere orthodontist bellen voor een second opinion.
Wat willen ze vastzetten eigenlijk? Als de kaak breed genoeg is gaat de hyrax eruit. Dat is alleen maar goed lijkt me. Verder zou ik even niets laten plaatsen tenzij ze inzien dat er iets niet goed gaat, maar dus duidelijk aangeven dat je een second opinion wil.

Dochter hier heeft destijds ook een hyrax gehad. Ik vond het een onding. Aandraaien liet ik aan mijn man over (heb er destijds ook een draadje aan gewijd hier). Maar nooit echte problemen mee gehad eigenlijk. Hij deed zijn werk goed. Die van jouw dochter functioneerde waarschijnlijk vanaf het begin al niet.
Verder vind ik wel dat het lijkt dat het materiaal dat orthodontisten gebruiken achteruit gaat in kwaliteit. Dochter hier hoefde bij ons zelden terug naar de ortho met problemen. Zoon heeft al zeker 5 draden versleten die los gingen of braken. Dus het wekelijks bij de ortho zitten komt me helaas bekend voor.

Vlinder40

Vlinder40

06-11-2018 om 22:33 Topicstarter

Stoppen met draaien

Ben gelijk gestopt met draaien, de 4x per dag heeft helaas wel gewerkt gezien het ontzettend scheve resultaat nu. Ben soms redelijk eigenwijs en heb hem een paar x terug gedraaid vanavond en morgen gewoon weer een paar x. Dan gaat hij er in ieder geval, eindelijk, uit. Dat hebben ze vorige week tenminste aangegeven, als het niet verder ging met verbreden.... Dan moet het maar zo, maar dat ding gaat er morgen zeker uit en er komt ook niet zo'n hyrax weer in. Dan maar rechts verder correctie met een slotjesbeugel en wat langer daarmee door.

Tango

Tango

07-11-2018 om 23:01

Hoe is het afgelopen?

Hoe was het bij de ortho vandaag, Vlinder? Is de hyrax er uit en wat hebben ze gezegd?

Hier

Had dochter een hyrax die niet thuis werd aangedraaid. Ding erin, en om de paar weken terug naar de ortho voor een ferme draai. Zou ze niet zoiets kunnen krijgen?
Het was trouwens weer wel gedoe met allerlei andere dingen: los schietende elastiekjes en zo, erg vervelend.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.