Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

te zwaar

te zwaar

24-01-2011 om 13:14

Proteïnedieet

Is ben op zoek naar mensen die zijn afgevallen met het proteinedieet. Hoe dit bevallen is en hoe de lange-termijn-prognose is zeg maar.....
Hoor het graag!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dieet-scepticus

Dieet-scepticus

24-01-2011 om 14:48

Kan goed werken

het enige "dieet" wat echt werkt is een leefstijl die je de rest van je leven kunt volhouden qua bewegen en eten.
Bij een collega heeft het prima gewerkt. Was wel "heel duur". Het dieet was verdeeld in fases, en in fase "1" mocht hij enkel de proteine-dieet-producten eten. En dat koste nogal wat. (honderden euro's per maand). Maar hij is er 30 kilo mee afgevallen, en daarna veel bewuster gaan eten en bewegen. Zijn gewicht is redelijk stabiel.

Dieet-scepticus

Dieet-scepticus

24-01-2011 om 16:05

Franse site

mijn collega is Spaans, en hij gebruikte deze (Franse) producten: http://www.ysonut.fr/
Helaas niet in het Engels.

'het' proteïnedieet?

Ik weet niet welk dieet je precies bedoelt.

Ik ben zelf ca. 20 kg afgevallen met het dr. Frank-dieet. Zonder speciale dieetvoeding,. (Ik heb alleen wel eens Atkins-repen gekocht, als ik bijvoorbeeld op reis was en iets gemakkelijks wilde meenemen.) Je moet koolhydraten zoveel mogelijk weglaten en meer proteïne eten. Ik vond het betrekkelijk gemakkelijk, al is het even wennen dat je geen brood en dergelijke kunt eten. Honger heb ik nooit gehad met dit dieet, wel soms verschrikkelijk veel trek in fruit of zoetigheid. (De dingen die je gewoon mag hebben zijn bijna allemaal hartig.) Dat heb ik opgelost door zoetstoffen te gebruiken. Daar houd ik eigenlijk niet zo van, maar het helpt je wel om het vol te houden.

Ik ben nu op mijn voorlopige streefgewicht. Ik wil over een tijdje nog meer afvallen, maar eerst wil ik proberen mijn huidige gewicht een tijd vast te houden.

Tot nu toe werkt het allemaal goed. Ik heb me er wel mee verzoend dat ik levenslang heel erg op mijn gewicht zal moeten letten, dat blijft ook met dit dieet zo.

Vragen

De vrouwen in mijn familie blijken erg gevoelig voor proteinedieten; vele dieten geprobeerd, maar hiermee vallen ze het beste af.
Ik zou graag ook minimaal 10, liever 15 kilo kwijt zijn en daarom lijkt me zo'n dieet me ook wel wat. Vooral die eerste kilo's lijken me goed om gemotiveerd te raken en ook te blijven. Maar ik ben geen vleeseter en ben niet zo dol op ei; is het dan wel een beetje te doen? Kun je het vlees bijv. ook vervangen door kaas?
En krijg je op deze manier wel genoeg vezels binnen? Ik ben snel geobstipeerd en dat lijkt me in deze ook niet echt handig. Hoe zit dit? Wat is jullie ervaring?

Heli

Je kunt het vlees ook vervangen door kaas of bijv. vis.

Obstipatie kun je wel krijgen, maar dat kun je proberen te voorkomen door bijv. lijnzaad toe te voegen aan kwark e.d. Ook via groente krijg je wel vezels binnen. Zelf heb ik er geen last van gehad.

Ik zag er erg tegen op dat ik 's ochtens niet meer mijn bakje muesli kon eten, maar je went er snel aan. Dat je snel afvalt maakt het gemakkelijker om het vol te houden. Honger hoef je niet te hebben. Je moet je wel aan het dieet houden, want als je toch teveel koolhydraten eet, dan krijg je een averechts effect (je mindert niet met vetten).

Ik heb ook gemerkt dat mijn gewichtsproblemen veroorzaakt worden door teveel koolhydraten, niet door teveel vetten. Ik eet doorgaans erg gezond, maar met bijv. fruit krijg je ook snel veel suikers binnen.

Kijk ook eens bij:

http://www.southbeachforum.net/index.php
Werkt goed bij mij. Het is een soort veredelde atkins, dus koolhydraatarm, en eiwitrijk,maar wel met gezonde vetten en veel groenten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.