Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Psoriasis - gel in je haar

Hij is inmiddels puber en ging, na bij de kapper een andere "coupe" te hebben laten aanbrengen, enthousiast met gel aan de slag - en accuut werd zijn psoriasis op de hoofdhuid erger. En juist als puber wil je niet dat het opvalt... Na een kleine week was het zo erg dat hij eerst maar stopte met de gel, maar nadat we het met medicijnen weer tot rust hadden gebracht probeerde hij een ander merk haargel - met helaas hetzelfde resultaat. Betekent dit nu dat hij geen haargel meer kan gebruiken ? Er zal toch wel ergens een merk of soort gel zijn die wat minder effect heeft op de psoriasis ? Hij heeft Taft Freezing Gel geprobeerd en Got2Be. Heeft iemand een goede tip voor hem ?

Martine

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

01-11-2011 om 14:45

Martine

Neutral heeft ook haargel, misschien heeft dat een minder slechte invloed op psoriasis.

martine

martine

01-11-2011 om 16:06 Topicstarter

Neutral uit de handel - andere tips?

Ik kon die gel van neutral dus niet vinden, ook niet op de website van neutral, volgens verschillende berichten op internet is die uit de handel genomen omdat het niet voldoende verkocht.... Toch bedankt voor het meedenken.l Heeft iemand nog andere tips ?

Guinevere

Guinevere

01-11-2011 om 16:20

Hmm

Hmmm, ik heb ook (onzichtbare) psoriasis, en ik gebruik cream gel van de Hema. Maar ik reageer niet op gel en ik weet niet of dat voor je zoon het gewenste haareffect oplevert. Klinkt trouwens meer als een allergische reactie dan als psoriasis.

Tineke

Tineke

01-11-2011 om 17:01

Real purity

https://www.geenparfum.nl/index.php?item=probeer-real-purity-haar-gel-20ml_&action=article&aid=448&lang=NL
Deze vinden mijn kinderen best goed. Niet heel sterk, maar ook geen jeuk!

Merel

Merel

01-11-2011 om 19:34

Of anders wax?

Of anders wax gebruiken? Daarmee kan hij ook stylen en wellicht gaat dit wel.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

01-11-2011 om 22:49

Haargel

Ik heb zelf een heel gevoelige (hoofd)huid en kan bijna geen stylingproducten verdragen. Taft, Andrelon, Nivea en al die merken verdraag ik niet.
Kijk eens of er hier iets tussen zit: https://www.geenparfum.nl/index.php?item=haarverzorging&action=page&group_id=24&lang=NL
Clinique heeft ook parfumvrije haarverzorgingsprodukten; in ieder geval een haarspray. Verder is Kerastase ook een heel goed merk maar wel heel erg duur (alleen via de kapper verkrijgbaar).
Het is echt een kwestie van uitproberen. Misschien kan je zoon helemaal geen haarstylingproducten gebruiken; dan gewoon een goede coupe laten knippen.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

01-11-2011 om 22:52

Website

Hier nog een link naar een website met parfumvrije middelen https://www.parfumvrij.eu/21-haarverzorging
Hopelijk kan je zoon hier iets vinden!

martine

martine

02-11-2011 om 10:57 Topicstarter

Hartelijk bedankt voor de reacties!

Dank jullie wel voor de merken en soorten ! Ik ben ook bang dat het uitproberen is, maar ik hoop dat bij de wat minder "agressieve" soorten de reactie minder is. We hebben nu in ieder geval een lijstje producten waar we mee aan de slag kunnen !!

Nogmaals dank,
Martine

Niet op hoofdhuid

Hier heeft oudste psoriasis, zij gebruikt gel of wax zo dat het niet haar huid raakt. Dus van het hoofd af, alleen in de puntjes zeg maar. Pas ook op met haar dat in het gezicht valt als je vooroverbuigt ofzo (daar heb ikzelf altijd enorme last van, dan ben ik de volgende dag knalrood op de wangen). Dus vooral in de haren die van de huid afstaat.
Het is een trucje dat je gewoon onder de knie moet krijgen. Wat ik echt woorden niet kan uitleggen. Maar misschien begrijpen jullie het wel.
groeten albana

Geen psoriasis maar ik kan alleen

tegen de gel van de action, die blauwpaarse pot met donkerroze deksel.( out of bed of zo)
Wat ik verder ook gebruik, ik krijg meteen last van dikke schilfers,jeuk en bij deze niet.

Natuur/reformwinkel

In de natuur/reformwinkel in de buurt, hebben ze een antal produkten op basis van dode zeezout. Bad en douche en ook shampoo geloof ik, misschien hebben ze er ook wel gel van. Helaas ben ik wel de naam van het merk vergeten. Je kunt het altijd ff navragen. Ik weet dat dode zee zout redelijk helpt.
Succes, ik weet hoe vervelend en soms genant psoriasis kan zijn.

Cakey

Wilma

Wilma

07-11-2011 om 11:43

Niet op de hoofdhuid

Zorg dat de gel de hoofdhuid niet raakt. Ik ben ook echt óveral gevoelig voor, dus ik weet de nodige truukjes wel :-S. Gel dus niet helemaal door je haar woelen inclusief hoofdhuid, maar alleen op je haar zelf.

martine

martine

09-11-2011 om 22:02 Topicstarter

Nogmaals dank

Ik zal zoon in ieder geval instrueren om het eens te proberen met alleen de "piekjes" vol te smeren want als nieuwbakken puber smeert hij maar wat in het rond voor mijn gevoel, haha.

Verder hebben we inderdaad een reformwinkel in een stad hier verderop. Daar wil ik binnenkort dus even langs.

Nogmaals dank,
Martine

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.