Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Puistjes

Mijn man en ik hebben vroeger veel last gehad van acne. We verwachten niet anders dan dat onze nu 10-jarige dochter er ook last van zal krijgen en ik ben erg alert op een beginnend pukkeltje in haar gezicht.
Kan ik preventief al iets doen om de kans op acne zo veel mogelijk te beperken? Bijvoorbeeld schoonhouden met een lotion of een crème gebruiken?

Vast bedankt!

Petra

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jade

Jade

13-01-2010 om 11:38

Petra,

zou ik niet doen. Als haar huid prima is (dus niet te droog) zou ik niet gaan zitten "knoeien" met lotion of creme.

Toen mijn zoon in de puberteit kwam kreeg hij ineens last van acne. Ik heb een speciale scrubwash gehaald voor de jonge huid met acne en dat heeft hij een tijdje gebruikt. Hij had ze vooral op de rug en voorhoofd (in lichte mate). Hij is er vanaf, met af en toe een pukkeltje

Ik begrijp je heel goed hoor, ikzelf heb erg veel last van acne gehad. Maar ik heb uit preventie niks bij mijn zoon gebruikt, mijn dochter is 11 en gebruikt ook niks.

Jade

Jade

13-01-2010 om 11:43

Puberteit,

ik wil met het verhaal over mijn zoon aangeven dat de meeste kinderen die acne krijgen in de puberteit zijn gekomen (of nog zitten).

Het wil niet zeggen dat omdat jullie acne hebben gehad dat jullie dochter dit ook krijgt. De genetische factor kan de ernst van de acne bepalen, niet of je het krijgt of niet

superpeet

superpeet

13-01-2010 om 15:19 Topicstarter

Ok, duidelijk,

maar mijn ouders hebben in hun jeugd ernstige acne gehad, ik ook, mijn man in mindere mate en ik ben gewoon bang voor mijn kinderen (heb ook nog een zoon van 9)... ik heb me er als kind altijd vies en minderwaardig door gevoeld... En mijn moeder zat er bij mij ook bovenop, net zoals ik bij mijn dochter!

Puck

Puck

13-01-2010 om 15:48

Superpeet

Kan het ook zijn dat je je er vies en minderwaardig door voelde JUIST omdat je moeder er zo dicht bovenop zat. Je presenteert het dan als iets verschrikkelijks (en het is natuurlijk ook heel vervelend, pijnlijk en ontsierend) maar juist door die extra negatieve lading ga je je nog ongemakkelijker voelen kan ik me zo voorstellen. Ik zou er proberen wat luchtiger mee om te gaan als dat jou moeder bij jou deed en je dochter, als ze eenmaal puistjes heeft helpen bij een goede behandeling, maar er niet zo de nadruk op leggen.

superpeet

superpeet

13-01-2010 om 19:25 Topicstarter

Klopt wel een beetje

dat mijn moeder er misschien wel wat te dicht op zat... Zij was zelf een onzekere vrouw en heeft zich altijd "nederig" opgesteld tov anderen. Dat wilde zij natuurlijk niet voor haar dochter, vandaar haar houding denk ik...
Ik ben er met mijn dochter luchtig over hoor, maar ik dacht dat andere moeders misschien wel tips hadden om preventief acne te lijf te gaan... Maar ik begrijp dat ik toch echt beter af kan wachten tot ze wat ouder is en ze daadwerkelijk haar eerste puistjes krijgt...

inge123

inge123

14-01-2010 om 21:10

Hier ook

o wat moeilijk. Ik zit in dezelfde situatie als superpeet. Geen aandacht aanschenken maar wel vertellen dat ze zich met een bepaalde zeep moeten wassen. Pfff. Nou ja, ik zie nu al meisjes en jongens op school lopen van de leeftijd van mijn zoon die al puistjes hebben en hij heeft het nog niet. Ze zijn dus niet de enige.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.