Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hibiscus

Hibiscus

25-03-2011 om 22:41

Puistjes op been bij dochter

Mijn dochter van 7 heeft sinds een week of drie regelmatig meerdere puistjes op haar linkerbeen. Het lijken jeugdpuistjes, een rode plek met een witte kop. Na een dag of 2 verdwijnen ze en komen dan weer terug. Ze zitten vooral op haar linkerbovenbeen, soms ook op de knie. Rechts zit niks.

Kan dit komen omdat het wat warmer wordt en hier een lange broek draagt die niet van 100% katoen is? Als dat zo is, moet ik mijn positieve blik op school uniformen wat bijstellen

Hibiscus
Hibiscus

Ze heeft er verder geen last van,

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ef

Ef

25-03-2011 om 23:57

Huidinfectie?

Het klinkt als iets wat mijn zoon ook had aan de achterkant van zijn bovenbeen. Het ging maar niet weg, en volgens de huisarts was het een bacteriele huidinfectie. Soort krentebaard. Hij kreeg fucidinezalf en daar ging het inderdaad mee weg uiteindelijk.

Puck

Puck

26-03-2011 om 11:09

Denk ik ook ef, krentenbaard

Ik denk ook dat het wel eens krentenbaard kan zijn. Dat kan overal op je lichaam voorkomen. Gewoon even aan de dokter laten zien lijkt me het meest verstandig.

Hibiscus

Hibiscus

27-03-2011 om 10:41

Geen krentenbaard

Althans, dat denk ik niet. We hebben hier inderdaad weleens krentenbaard gehad, een keer in het gezicht maar ook een keer in de knieholte. Dat zag er heel anders uit.
Dit zijn echt jeugdpuistjes, zitten ook niet bij elkaar in de buurt. Soms zit er eentje bij haar knie en eentje bovenin het been. Dan weer een paar dagen helemaal niets en dan weer eentje midden op het been. Ook weleens eentje op haar billen.

Ik denk echt dat het van de warmte en de synthetische broeken komt. We gaan inderdaad naar de ha, het duurt hier alleen wat langer voor we een afspraak kunnen krijgen. Wat hijkan doen weet ik niet, maar hij zal wel een of ander zalfje voorschrijven.

Het moet gewoon nog iets warmer worden, dan gaat het zomeruniform aan en zal ze denk (hoop) ik nergens meer last van hebben.

Hibiscus

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.