Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kiwi

Kiwi

27-09-2010 om 10:53

Pukkeltjes uitslag bij dochter (12)

Hoi allemaal,

Onze dochter heeft sinds een dag of 5 licht jeukende uitslag op haar buik en rug, en een beetje in haar nek en gezicht. Maar dus niets op haar armen en benen.
Het zijn allemaal kleine pukkeltjes die op de huid liggen, beetje rood.

Ben vanochtend met haar bij de huisarts maar die weet het niet....moeten het nog maar een weekje aankijken en terugkomen als het niet over gaat of erger wordt.
Iemand hier misschien een idee wat het zou kunnen zijn ?

alvast dank en met groet,
Kiwi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kiwi

Kiwi

27-09-2010 om 10:55

PS: het zijn er dus wel heel erg veel, die pukkeltjes, op haar buik en rug zit ze echt helemaal onder.

Puck

Puck

27-09-2010 om 11:31

Eczeem

Bij mijn kinderen begint op die manier eczeem. Vergergering kan dan vaak voorkomen worden door te smeren met een vettende creme.
En verder zou ik denken aan een allergische reactie ergens op, maar dat zou de huisarts toch moeten herkennen lijkt mij?

Kiwi

Kiwi

27-09-2010 om 12:16

Puck

Dank voor je reactie, maar volgens huisarts is het geen eczeem of allergische reactie. Het zijn echt meer een soort hele kleine jeugdpuistjes die jeuken.

Kiwi

Kiwi

28-09-2010 om 09:03

Aanvulling

Het zit inmiddels ook op haar armen en jeuk neemt toe

Iemand een idee ????

Puck

Puck

28-09-2010 om 22:20

Teruggaan

Je moest terugkomen als het erger werd. Dus hup, weer een afspraak maken. Kan het ook iets van waterpokken of mazelen zijn?

Puck

Puck

28-09-2010 om 22:22

Zijn het ook puskopjes

Als het hele kleine puskopjes zijn dan zou je ook nog kunnen denken aan krentenbaard = impetigo. Kun je niet googelen op afbeeldingen van vlekjesziekten en kijken of je iets vindt dat er op lijkt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.