Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

lennest

lennest

14-05-2012 om 12:06

Q-koorts

Mijn man heeft vorige week te horen gekregen dat hij besmet is met Q-koorts. Hij is al heel lang moe, heeft veel last van gewrichtspijn, en kent nog wel meer klachten. Het is dus Q-koorts. Maar wat nu? De huisarts spreekt van de chronische vorm en heeft een langdurige antibiotica-kuur voorgeschreven.
Ik heb 't internet al afgezocht, maar ik word niet veel wijzer; het beeld is zo wisselend. Kan iemand ons verder helpen met zijn/haar verhaal? Wat heb je wel/niet gedaan, hebben medicijnen geholpen (of niet), moest je je leven aanpassen (of niet), en alles waarvan je denkt: hier kan ik Lennest mee helpen. Bedankt alvast.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tink

Tink

15-05-2012 om 00:49

Geen tip, maar

... ik weet dat er in het Jeroen Bosch ziekenhuis (Den Bosch) een speciale Q-koorts poli is. Misschien komt je man daar al, zo niet dan is het misschien een idee om je daar naar door te laten verwijzen?
Beterschap in elk geval.

http://www.jeroenboschziekenhuis.nl/Publicaties/104265/Multidisciplinaire-centra-Q-Koorts-polikliniek

Hier veel qkoorts

wij wonen dan ook zowat naast het jeroenboschziekenhuis

Broer en zus van man hebben t als eerste in 2009 gehad, Broer was erg lang ziek met griep/longontsteking etc, toen is het pas ontdekt en hij heeft nu niet veel last meer.
Zus heeft wel last gehad, was veel moe etc, moet soms rustiger aan doen, omdat ze nog moe is, maar de privesituatie was ook niet ideaal dus dat speelt ook erg mee denk ik.
Schoonzus heeft chronische q-koorts en is veel vaker ziek als vroeger. Dus eerder verkouden, griep, diarree etc.
Manlief wisten we eigenlijk meteen dat ie qkoorts had omdat ie dezelfde symptomen had als broer in het begin. Dus die is meteen de volgende dag na de hoge koorts gehandeld en heeft maar een maand of 4 last gehad.
Wisselend dus hier. Als je vragen hebt stel ze gewoon dan stuur ik ze weer door naar hen.
Beterschap!

lennest

lennest

16-05-2012 om 21:33

Vragen

Hoi Lilian,

Dank voor dit aanbod, waar ik graag gebruik van maak! Kunnen we mailen? Mijn mailadres is jgm apenstaartje gmail punt com.

lennest

lennest

16-05-2012 om 22:14

Bericht voor lilian

Oeps, mijn mailadres is 000jgm apenstaartje gmail punt com

Ik heb je net gemaild

op het laatste adres.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.