Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Gerdina

Gerdina

08-07-2011 om 16:40

Raar wakker worden 2-jarige

Toen ik vanmiddag onze zoon (in september 3) ging ophalen bij de oppas lag hij te slapen. Hij had een erg drukke ochtend gehad en wilde graag slapen (normaal slaapt hij 's middags niet meer). Toen ik hem wakker probeerde te maken ging dat heel moeizaam, toen deed hij ineens zijn ogen open, maar verder gebeurde er niets. Hij leek ook niets te zien. Ik heb hem uit het bedje gepakt, maar hij reageerde nog steeds totaal niet.
Ik ben met hem op een stoel gaan zitten en na een minuut of 5 (denk ik) begon hij wat te bewegen, maar verder nog geen reactie. Even daarna begon hij zachtjes te huilen. Hij was ook niet te troosten, alleen maar "mama, mama" zeggen en heel zielig huilen. Normaal als er iets is, is hij vrij makkelijk te troosten.
Ik heb hem toch maar meegenomen, en in de auto stopte na een tijdje het huilen.
Kan dit een normale reactie zijn als hij diep in slaap was, of moet ik me zorgen maken (doe ik al een beetje )?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

08-07-2011 om 18:42

Huisarts

Ik zou ook schrikken hoor en maandag met de huisarts overleggen of je bezorgd moet zijn of niet. En in ieder geval als het nog een keer voorkomt hup naar de huisarts!

oregano

oregano

08-07-2011 om 19:31

Ook huisarts

Inderdaad, ik zou ook schrikken. Zou me van alles in het hoofd halen, zo ben ik. Dus ik zou maandag even nd huisarts gaan.

Fiorucci

Fiorucci

08-07-2011 om 19:37

Huisarts

Ja, goede vraag voor de huisarts is dit..

Verhoging?

is hij daarna wel alert geworden ? Is hij misselijk geweest ? Is er ergens een rode of blauwe plek te zien, kan hij als zijn gewrichten goed bewegen, kan hij vertellen wat hij die dag gedaan heeft ?

Als hij niet zijn normale doen is ingegaan dan zou ik flink aan de bel trekken.

Ik ben zelf niet zo'n huisarts fan voor mezelf maar als er iets met mijn kinderen is, iets waarbij ik een bepaald gevoel heb dan rij ik zo naar de ehbo als de huisarts al dicht is. Ze hebben daar ook een huisarts, ik heb goede ervaringen met ehbo posten. Ik heb ook de ervaring van minder gemotiveerde huisartsenposten s'avonds.

Gerdina

Gerdina

08-07-2011 om 23:04

Reactie

bedankt voor jullie reacties. Ik had gehoopt dat jullie allemaal zouden zeggen dat komt gewoon door die diepe slaap.
Hij heeft verder geen koorts en reageerde later ook weer normaal. Hij praat nog niet zo goed, dus kan zelf niet zoveel vertellen. Maar wat hij vanavond verder zei, klonk allemaal wel logisch (op zijn niveau dan). En hij heeft ook weer gek lopen doen met zijn zus.
Ik zou maandagochtend de HA nog kunnen bellen, maar we gaan maandag ook op vakantie.
Ik houd het voorlopig op de diepe slaap, maar ik houd hem ook maar even extra in de gaten!

koentje

koentje

09-07-2011 om 12:11

Dit klinkt herkenbaar

voor mij als moeder van een jongetje die toen hij iets werd is gaan slaapwandelen. En dan met name het wel/niet wakker zijn; wel reageren maar toch niet helemaal adequaat.
Ik zou me er geen zorgen over maken.

koentje

koentje

09-07-2011 om 12:12

Woord vergeten:

toen hij iets OUDER werd....

Bellefleur

Bellefleur

09-07-2011 om 12:22

Slaapfase

Het doet mij ook denken aan wakker gemaakt worden uit de diepe fase van slapen. Omdat hij 's middags niet vaak meer slaapt, denk ik dat zijn slaapritme wat verstoord is geweest, en dat hij in de nachtslaap terecht gekomen is. Als puber heb ik een keer iets vergelijkbaars meegemaakt. Ik had 's ochtends gewerkt bij mijn weekendbaantje, en was erg moe. Ik ben toen 's middags gaan slapen. Ik werd wakker, en het was toen al donker buiten. (winter). Ik was heel erg misselijk en gedesoriënteerd. Het duurde zeker twee uur voor ik me weer een beetje goed voelde.

Valkyre

Valkyre

09-07-2011 om 13:46

Slaapwandelen

Dat hij zijn ogen open deed, wil nog niet zeggen dat hij wakker was. Bij slaapwandelen is de slaapwandelaar niet per se aan het wandelen. Zolang hij niet is gevallen die dag (mogelijke hersenschudding) zou ik me niet teveel zorgen maken. Ik word zelf ook altijd heel beroerd wakker van (te lange) dutjes, en zoon ook. Rustig wakker laten worden en daarna iets te eten/drinken geven (fruit ofzo). Zodra de bloedsuikerspiegel weer op peil is, gaat het bij ons weer.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Was toch ook errug moe?

hij gaf toch zelf al aan erg moe te zijn? Wellicht was hij in diepere slaap, toen je m wakker maakte. Mijn dochter had het vroeger ook wel, nu steeds minder maar nog wel af en toe (is nu 13 jaar). Leek wakker maar gaf rare anrwoorden, jammerde wat vaag. Eenmaal echt wakker (bij haar hielp een nat washandje in het gezicht als enige om echt wakker te schrikken..) was ze gewoon helder. Als het enigzins kan help ik haar weer verder te slapen als ze zo is, zo van : ''ga maar weer lekker liggen, het is goed, ik ben bij je...'' Het is idd een soort slaapwandelen.
Nouja ik hoop dat het bij jouw kindje ook zoiets is. Mijn dochter heeft het idd. ook vaker als ze erg moe is!
Fijne vakantie!!

Wel eens gehad

Ik heb wel geaarzeld om te reageren, omdat het niet die mate was waarin jij het beschrijft, maar iets dergelijks heb ik met een peuterkind weleens meegemaakt. Vooral dat jammeren en zich niet laten troosten, terwijl dat normaal altijd prima ging, dat herkende ik. Normaal het altijd genoeg om hem gewoon een poosje op schoot tegen me aan te knuffelen, maar toen kwam ik niet helemaal door, leek het wel. Hij was naderhand trouwens ook wel aanspreekbaar, maar nog uren niet helemaal zijn gewone gezellige zelf geweest. Dit is nu al jaren geleden en het was de enige keer. Bij de andere kinderen heb ik het niet meegemaakt. Dus ja, het zou gewoon van die heel diepe slaap kunnen komen. Maar ik ben indertijd ook een tijd alert gebleven of het zich niet vaker voordeed.

Hier ook

Wij hebben dat hier regelmatig.. vooral als kind wakker wordt vanuit een hele diepe slaap. Maar jij kent de genetische opmaak van beide families, dus ga naar de huisarts als het je niet lekker zit.

Fiorucci

Fiorucci

10-07-2011 om 09:22

Gevoel

Ga inderdaad op je gevoel af, als je je zorgen maakt, overleg dan met de huisarts.

Opstartproblemen

Als ik het heb en zo ben wakker geworden, heb ik de hele dag opstartproblemen.. vreselijk. Sta ik in huis en heb geen idee waar ik moet beginnen. Slapen gaat dan niet meer.. Het systeem is niet wakker en ik sta volgens mij bol van de adrenaline.

Gerdina

Gerdina

11-07-2011 om 06:38

Bedankt

We kijken het nu nog even aan. Hij was de rest van de dag wel wat vermoeid (maar ja, hij wás ook moe)en pieperig, maar de volgende dag gewoon weer zijn eigen vrolijke, lieve zelf.
Hij is niet op zijn hoofd gevallen, en er zijn ook geen dingen in de familie zoals epilepsie ofzo.
Bedankt voor al jullie reacties!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.