Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Geertruida

Geertruida

17-06-2011 om 10:02

'rare' menstruatie (minder bloedverlies)

Binnenkort wordt ik 44. Ik merk al een tijd dat mijn menstruatie onregelmatiger wordt; begint vooral vroeger. Dus de cyclus is korter.
Maar hoewel de cyclus dan wel veranderd, veranderd er aan mijn bloedverlies (nog) niets. Je bent gewend als vrouw aan je eigen ritme qua bloedverlies en daar houd ik mij altijd keurig aan.. Totdat ik deze keer weer een aantal dagen 'te vroeg' ongesteld werd en nu merk dat ik zeker de helft minder bloedverlies heb... Het lijkt verdorie wel alsof het niet 'door wilt zetten'...
Ik vind het zo vreemd... Ik dacht dat, als ik echt aan de overgang zou beginnen, het alleen maar heftiger zou worden, als ik de verhalen zo om me heen hoor... maar dit lijkt wel gewoon minder??
Kan iemand me vertellen dat dit ook normaal is?

groeten Geertruida

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

17-06-2011 om 10:19

Bij mij varieert het tussen te vroeg en weinig ongesteld tussen veeeeel te laat ongesteld en normaal bloedverlies.Het kan alle kanten op dus, en is normaal,vertelde de huisarts mij.

Vic

Vic

17-06-2011 om 14:23

Ook

Ik ben nog (ruim een jaar) geen 40, maar mijn cyclus is ook aan het rommelen. Vroeger was het altijd keurig 27 dagen, maar het afgelopen jaar werd het steeds korter. Eenmalig een keer 35 dagen (dat is ook schrikken). De meeste maanden is het bloedverlies nagenoeg nihil, met af en toe een maand dat het lijkt of er wat moet worden 'gecompenseerd'. Afgelopen week heb ik serieus overwogen om de HAP te bellen omdat het maar bleef stromen.

Hier ook veel minder en minder heftig

ik ben 49 en mijn menstruatie rommelt al een paar jaar, ik verwachtte ook dat het heftiger zou worden, maar niets is minder waar, ik menstrueer minder en minder heftig, dwz ik hoef nu vaker geen pijnstiller te slikken terwijl ik vroeger de eerste dag perse Naproxen moest nemen, anders stond ik op de kop van de pijn..

Ook is het ritme veranderd, meestal gemiddeld om de vier weken, in de praktijk is het vaak 3-5-3-5-3 wk oid..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.