Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Sinilind

Sinilind

11-04-2009 om 08:08

Rare vlekken in gezicht en nek

Mijn zoon van 7 kwam gisteren van de BSO met rare vlekken in gezicht en nek, het waren kleine bloeduitstortingen, donkere speldenkoppen zeg maar. Nergens anders te bekennen, alleen gezicht, nek en achter de oren. Ook niet weg te drukken. We zijn even langs de huisarts geweest die het antwoord ook schuldig moest blijven, hij had geen idee wat het was, maar gevaarlijk was het waarschijnlijk niet. Vanochtend zijn de vlekjes er nog, het zei wat bruiner. Ook merk ik dat hij een beetje bruiner is geworden door de zon (ze waren gisteren de hele middag buiten). Kan een zonallergie zich zo manifesteren? Ik heb zoiets nog nooit gezien. Het lijkt op deze foto:
http://img7.myimg.de/haut0021bdc94.jpg
Sini

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

11-04-2009 om 08:52

Mijn zoon had dat als jongetje altijd op zijn oren als hij lekker in de zon was geweest.Het is een reactie op de zon,ik kreeg als advies van de huisarts er een goede sunblock op te smeren bij buiten spelen.Ik ben de term van de plekjes even kwijt,ik zal eens zoeken.
groetjes,Bastet

Misschien verslikt?

Mijn dochter had iets wat er erg op leek toen ze zich eens heel erg verslikt had. Het waren puntbloedinkjes en zaten in haar nek.

Rembrand

Rembrand

11-04-2009 om 11:13

Sluit aan bij zofia.

Kinderen die het benauwd hebben gehad door hevige hoestbuien of verslikken kunnen ook van deze puntbloedinkjes hebben. Ik zag het zelf nogal eens als kinderen even klem hadden gezeten tijdens de bevalling ( op de schouders blijven hangen waardoor de druk op het hoofd tijdelijk erg groot was ).
Of bij moeders die vooral op hun hoofd hebben geperst ipv op de onderkant.
M.

Zon

Mijn zoon heeft dat altijd de eerste écht zonnige dagen van het jaar. Na een paar dagen wordt het minder, verdwijnt, en de rest van het jaar kan hij gewoon de zon in. Ik ben er van uit gegaan dat het gewoon een soort lichte zonne-allergie was.

martine

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.