Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Reukvermogen weg

hoi ik kan momenteel niks ruiken en wil hier zo snel mogelijk van af komen iemand een tip? Stomen en mijn neus reinigen met zout heeft niet geholpen

Alleen je reukvermogen is weg of ben je neusverkouden?
Heb je misschien Corona? Ik ben er ondertussen achter dat als ik neusverkouden ben en niks meer ruik ik Corona heb, bij een "gewone" verkoudheid heb ik daar dus geen last van.
De oplossing voor mij om zo snel mogelijk van een neusverkoudheid af te komen is neusspray gebruiken - en dan de "echte" = Xylometazoline voor volwassenen.
Van zoutoplossing krijg ik juist een verstopte neus.

Enige manier is om het rustig af te wachten. Na een paar weken zou het weer langzaam terug moeten komen. Je geurzintuigen gaan het namelijk niet beter doen door neus slijmvrij te krijgen als het veroorzaakt wordt door ongevoeligheid van die zintuigen.

ik heb ook wel bij gewone verkoudheden (zo rond 2000, dus ruimschoots voor covid) meegemaakt dat ik vrijwel niks rook. dus het kan ook een gewoon verkoudheidsvirus zijn. Is bij mij vanzelf over gegaan.

Marie111 schreef op 16-12-2023 om 21:37:

Alleen je reukvermogen is weg of ben je neusverkouden?
Heb je misschien Corona? Ik ben er ondertussen achter dat als ik neusverkouden ben en niks meer ruik ik Corona heb, bij een "gewone" verkoudheid heb ik daar dus geen last van.
De oplossing voor mij om zo snel mogelijk van een neusverkoudheid af te komen is neusspray gebruiken - en dan de "echte" = Xylometazoline voor volwassenen.
Van zoutoplossing krijg ik juist een verstopte neus.

Ik heb één dag volkomen zonder reukvermogen gezeten vanwege een zware verkoudheid en Xylometazoline-gebruik. Sinds die tijd ga ik voor niet sterker dan de kindervariant en echt als het niet anders kan.

Edit: geurtraining kan helpen.

https://www.eoswetenschap.eu/gezondheid/wat-kan-je-doen-bij-reuk-en-smaakverlies-door-een-corona-infectie

hebben de tips uit je vorige vraag niet geholpen? Voor verkoudheid is er bij mijn weten niet echt een paardenmiddel wat direct helpt. Geduld, stomen, spoelen, neusspray en dan kom je een heel eind

TineWinkel schreef op 17-12-2023 om 12:53:

ik heb ook wel bij gewone verkoudheden (zo rond 2000, dus ruimschoots voor covid) meegemaakt dat ik vrijwel niks rook. dus het kan ook een gewoon verkoudheidsvirus zijn. Is bij mij vanzelf over gegaan.

Ik echt nooi, alleen die ene dag dat ik positief testte voor corona. De dag erna kreeg ik alweer een negatieve test en mijn geur terug. En het was echt heel vreemd. Heb wel meegemaakt dat ik "nagenoeg niet rook" maar dat is echt zo anders als de geur (en smaak) kwijt bij corona. Niets maar dan ook niets had geur of smaak 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.