Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ritme na ziekte

Onze zoon van 5 is na anderhalve week flinke griep en een ontsteking (ab kuur) behoorlijk opgeknapt. We hebben zijn ritme aangehouden, hij heeft veel geslapen. Vanaf donderdag is hij koortsvrij en hij eet weer goed. Slapen doet hij nog steeds lang: met gemak van ca 7 savonds tot half tien in de ochtend. Maar ik heb gezegd: morgen weer naar school. Dus ook vandaag nog rustig aan en vroeg in bed. Ik denk echter dat het morgenochtend nog een hele toer gaat worden om hem rond zeven uit zn bed te krijgen. Ik voorzie een klein drama want hij is al geen ochtendmens. Ik wil namelijk wel dat hij zijn schooldag een beetje fit doorkomt (tot 14 uur). Hoe zouden jullie dat aanpakken? Tips en ervaringen zijn welkom!

Dees

Dees

09-12-2018 om 11:59

Echt fit?

Weet je zeker dat hij echt fit is?

Ik zou morgen starten met wat later beginnen op school en dan bekijken hoe hij thuis komt. Is hij dan erg moe dan zou ik hem de volgende dag weer later laten beginnen.

Een flinke griep met ontsteking hakt erin, als hij slaapt zal hij het nodig hebben om nog te herstellen en thuis fit lijken ie iets anders als weer volledig aan de bak gaan.

Half a twin

Half a twin

09-12-2018 om 12:21

Mijn voorwaarde om school te starten

Pas als de kinderen een hele dag wakker waren en konden spelen zonder dat ze steeds op de bank gingen liggen konden ze naar school.
Dan maakte ik ze wel vroeg wakker en draaiden we een dag schoolritme. Als dat goed ging konden ze naar school.

Flavia

Flavia

09-12-2018 om 12:31

Te vroeg

Het klinkt of naar school nog te vroeg komt.
Eerst thuis goed de dag door komen en dan pas weer naar school. Als het kan een halve dag om op te bouwen.
Dan zien hoe hij de dag door komt en een besluit voor de volgende dag nemen.

Triva

Triva

09-12-2018 om 12:47

Nee

Hem zelf wakker laten worden en dan pas naar school brengen.

Jubilee

Jubilee

09-12-2018 om 12:58 Topicstarter

Opbouwen

Dat opbouwen klinkt redelijk, ik had daar zelf ook aan gedacht maar dan eerder ophalen. Later beginnen is in zijn geval misschien beter. Volgens mij is school daar niet zo happig op, maar ik denk dat ze gewoon naar de situatie moeten kijken. Het is ook nog maar twee weken tot de vakantie.

Hij komt de dag verder prima door, er wordt niet meer op de bank gelegen enzo. Hij is actief met spelen. De laatste dagen helaas veel regen dus niet buiten geweest. En ik denk zelf dat hij wel weer toe is aan school, want thuis begint hij zich echt een beetje te vervelen. Alleen dat slapen....

Pien

Pien

09-12-2018 om 17:15

School

Ik ben leerkracht en zou er echt niet mee zitten als een kind om deze reden de dag later begint. Beter dan om 7 uur uit zn bed slepen en chagrijnig/nog niet fit naar school. Daar worden juffen en klasgenoten, maar bovenal het kind zelf niet blij van.

Lekker halverwege de ochtend naar school dus. En gaat het niet, dan is een telefoontje naar de ouders ook zo geregeld. Ik heb er vorige week 4 op één dag ziek naar huis gestuurd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.