Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Jaymza

Jaymza

11-12-2010 om 12:14

Rode bulten en irritatie na tijgerbalsem

Na iets te enthousiast mijn zoon geholpen te hebben met sjouwen kreeg ik enorme spierpijn. @ avonden achterelkaar ingesmeerd met tijgerbalsem. Prompt kreeg ik rode bulten en jeuk op die plek. Het is nu al een week geleden maar die irritatie is nog steeds niet weg.
Iemand tips?

Jaymza

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

11-12-2010 om 12:43

Cardiflor

Om die reden gebruik ik dus nooit dingen als tijgerbalsem, midalgan en allerlei andere pijnsmeerseltjes. Ik krijg al jeuk en bulten als ik de verpakking zie
Als het erg irritant is zou je kunnen overwegen om een paar keer een antihistaminicum te slikken zoals loratidine en andere vrij verkrijgbaren (hooikoorts)middeltjes. Of een zalfje dat kalmeert zoals cardiflor. En natuurlijk die tijgerbalsem weggooien en niet gebruiken.

Ook cardiflor

Vind zelf dat tijgerbalsem, midalgan etc vooral allergische reacties geeft.
Muizemeis

Arnica olie

Behalve jouw klachten, haalt tijgerbalsem de toegevoegde energie uit je eigen lijf (spieren) om je huid warm te doen voelen, Arnica olie, liefst na het douchen, Geeft je ook dat lome warm huidgevoel. Is plaatselijk minder (snel) warm vergeleken met tijgerbalsem.

reina

reina

12-12-2010 om 10:22

Bovengenoemde producten, behalve tijgerbalsem werken bij mij niet echt, ik gebruik soms wel warmtepleisters, het is vast troep, maar als ik niet kan functioneren door de spierpijn (meestal schouders) plak ik het 's nachts op.

Volgens mijn moeder

Mijn spierpijngevoelige moeder, die ook altijd akelige reacties krijgt van Midalgan etc deelde me laatst mee dat Voltaren Emulgel daadwerkelijk helpt. Heb het zelf nog niet geprobeerd.

Groeten,

Temet

Puck

Puck

13-12-2010 om 15:53

Maar kom op zeg..

... als je een keertje spierpijn hebt dan ga je toch niet gelijk met diclofenac smeren. Voor chronische vervelende aandoeningen kan ik me daar alles bij voorstellen, maar gezonde spierpijn van overmatige inspanning vind ik wat overdreven. Je neemt toch ook geen paracetamol of eenandere pijnstiller als je normale spierpijn hebt?

Definities

ik denk dat het geheel afhangt van de definities van 'een keertje', 'gezonde spierpijn', 'overmatige' .. Ondertussen denk ik nog even na over een chronische leuke aandoening

Ja, zo lust ik er wel meer.

Puck

Puck

13-12-2010 om 17:27

Judith

Jaymza heeft het over te enthousiast helpen sjouwen. Dat lijkt me normale spierpijn en het zou niet in me opkomen om daar een behoorlijk heftig middel als diclofenac voor te gebruiken.
Overigens was dat de vraag van Jaymza niet, die zocht iets om van de irritatie van tijgerbalsem af te komen.

Fiorucci

Fiorucci

13-12-2010 om 18:46

Zelfs niet bij chronisch (ot)

Mijn man heeft altijd pijn in spieren en gewrichten en smeert ook niet. Dus zelfs bij chronische klachten zijn er mensen die het liever niet doen.

Fiorucci

Fiorucci

13-12-2010 om 18:47

Jaymza

Ja, fijn he dat spul, mijn zoon heeft ook ooit dagen met die ellende gelopen nadat we iets dergelijks op zijn schouder hadden gesmeerd. Calendula zalf verzachtte wel.

Polly Shearman

Polly Shearman

13-12-2010 om 20:34

Allergisch

Ik ben vreselijk allergisch voor spul als middelgan enz, de laatste keer dat ik het gebruikte, zwol ik op, werd ik paars en kreeg ik het heel benauwd, bijna flauw gevallen en gruwelijke buikpijn gekregen.
en ik ben verder echt nergens allergisch of ook maar gevoelig voor. Heel naar spul

Ook als polly

Bij mij heeft dat soort spul dezelfde uitwerking als bij Polly. Zul je mij never nooit zien smeren.

Ik zwel op, krijg uitslag en zie eruit als een gespikkelde beer. En beroerd!

Nee, dat spul gaat bij mij zijn werking compleet voorbij...

Als na een week de irritatie nog niet weg is, zou ik even bij de dokter langsgaan.

Tirza G.

Tirza G.

13-12-2010 om 22:13

Nou nou

Zo heavy is die diclofenac nou ook weer niet hoor. Dat kun je makkelijk slikken/smeren.

Tirza

Jaymza

Jaymza

13-12-2010 om 23:19

Nare pijn

De huid is nog steeds rood. Alleen neemt de pijn weer toe, het is geen gewone spierpijn meer, het trekt helemaal door mijn been en ik sta gewoon scheef. Die rode huid valt daarbij nu in het niet. Morgen heb ik een afspraak met een fysiotherapeut, hopelijk kan die me helpen. Leek me handiger dan eerst naar de huisarts gaan.

Jaymza

Tirza:

Uh... volgens mij hebben we het over tijgerbalsem en aanverwanten, niet over dycloflenac

Tirza G.

Tirza G.

14-12-2010 om 19:02

Ja hoor moppeke

Iemand schreef dat je voor een beetje spierpijn heus niet meteen iets in hoeft te nemen a la diclofenac. En dat werd door een ander beaamd Nou, zó erg is diclofenac nou ook weer niet.

Tirza

Soms is het best moeilijk om je aandacht erbij te houden, en blijkbaar mis je dan een stukje draad.
Maar of daar nou iets tegen te smeren of slikken valt....

Sorry Tirza, zat blijkbaar te slapen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.