Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Rode hond

Voordat ik morgenochtend met mijn dochter van 6 naar de huisarts ga, wil ik aan jullie ook mijn vraag voorleggen.
Mijn dochter van 6 is al ruim een week flink verkouden. afgelopen vrijdagochtend had ze een wat gezwollen gezicht en vrijdagavond kreeg ze de eerste rode vlekken in het gezicht en later over het hele lichaam. Ze is niet ziek, de vlekken jeuken niet en het is ook niet pijnlijk o.i.d. In 1e instantie dacht ik aan een allergie (ze had bij een vriendinnetje voor het eerst geitenmelk gedronken). Nu heb ik wat op het internet gekeken en de symptomen lijken toch verdacht veel op rode hond...maar kan dat? Ik heb ook gelezen dat dit in nederland bijna niet meer voorkomt? Graag jullie ervaringen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

30-11-2008 om 13:09

Mossel.

Het lijkt me goed om hiermee naar je huisarts te gaan.
Als het rode hond is moet dit gemeld worden aan de GGD volgens mij.
Het kan ook nog roodvonk zijn.
M.

mossel

mossel

30-11-2008 om 13:29 Topicstarter

Rode hond

Roodvonk lijkt me wat onwaarschijnlijker vanwege de symptomen van pijn en hoge koorts. De 5e ziekte zou ook een mogelijkheid kunnen zijn, maar wat is het verschil met rode hond?

Janeway

Janeway

30-11-2008 om 21:02

5e ziekte?

Hier op school heerst de 5e ziekte. Onze jongste heeft het ook gehad (denk ik zo) Alleen niet heel erg..
Misschien heerst 5e ziekte bij jullie ook, wij wonen in het westen van het land.
Groetjes Janeway

Yvon Meijer

Yvon Meijer

01-12-2008 om 22:23

Ik moest ook meteen aan roodvonk denken..
http://www.ziekenhuis.nl/index.phpcat=animaties&action=show&movie=189
ben je al naar de arts geweest?

mossel

mossel

02-12-2008 om 18:49 Topicstarter

5e ziekte dus...

Ik heb gebeld en ben niet verder gekomen dan de assistente. Ze reageerde onmiddelijk bevestigend dat het de 5e ziekte is, aangezien mijn dochter geen jeuk, pijn of koorts had. Gewoon naar school laten gaan en wat bleek... een paar weken eerder had een klasgenootje het ook gehad. waarschijnlijk zat daar de besmettingsbron. De vlekken zijn al weer op hun retour en ik ben weer wat wijzer geworden. Ik had nog nooit van de 5e ziekte gehoord tot weekend. Bedankt voor het meedenken.

Groetjes, Mossel

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.