Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
17-05-2017 om 22:09
De zon, warmte en zweten(?) hebben ongetwijfeld invloed want het is vandaag weer raak. Mijn oksel is schraal en rood en is pijnlijk en schrijnt.
Wie herkent dit en wat doe je eraan of smeer je er op?
17-05-2017 om 22:11
Luieruitslag
Maar dan onder je arm. Ik zou Sudocrem proberen en anders een zalfje aan de huisarts vragen.
17-05-2017 om 22:18
Niet smeren
http://www.wondenwijzer.nl/intertrigo/Preventie.htm
Ik zou in elk geval opletten dat je katoenen shirts draagt en bh. Geen chemische jurkjes. en voorlopig er wat engels pluksel in stoppen. Met creme kan het in deze warmte juist nog meer gaan broeien omdat je het daarmee vochtig houdt.
19-05-2017 om 11:29
Kan best
Sudocreme, mits dun opgebracht, droogt juist in, dus prima idee.
19-05-2017 om 11:31
Opletten
Als het met een paar dagen niet over is zou ik zeker wel naar de huisarts. Het kan een schimmelinfectie zijn dus dan helpen andere zalfjes niet.
19-05-2017 om 18:42
Ja idd
Ik heb ook eens een schimmelinfectie onder mijn oksel gehad. Zelf dacht ik in eerste instantie dat het van een nieuwe deo kwam, toen zelf wat gaan smeren en uiteindelijk toch maar naar de huisarts gegaan. Helemaal niet grappig meer. Was hele nare plek geworden. Moest ergens mee smeren en pillen slikken om de infectie tegen te gaan.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.