Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Jesse

Jesse

01-12-2019 om 20:05

Rode vagina

Hallo mede moeders en vaders

Ik zit met een dilemma. Ik ben gescheiden dochter van 7 jaar gaat om het weekend na vader toe. Nu is ze dit weekend ook geweest bij vader en nu is dit de 3de weekend dat het mij opviel dat als ze bij vader is geweest dat haar vagina extreem rood is omdat ze me dat verteld dat haar poes jeukt en of ik dan even wil kijken en ze verteld dat het erg jeukt rondom haar clitoris. Zoals zij zegd rond het bobbeltje daar. Nu weet ik niet zo goed wat ik hier mee moet en kan want is het bijvoorbeeld dat ze bij vader niet goed afveegd? Zelf zegt ze het wel te doen. Of dat er misschien iets anders speelt. Hier bij mij heeft ze er geen last van of klaagt ze er niet over. Met vader kan ik niet praten. Graag zou ik raad en of tips krijgen van jullie

Anke

Anke

02-12-2019 om 10:22

Praten

Even met je dochter praten over persoonlijke hygiene (wast ze zich bij vader misschien met zeep beneden, mag niet). Voor nu wat zinkzalf smeren.

Leer je dochter de juiste woorden voordat ze de leeftijd krijgt dat ze het niet meer van jou wil horen! De vagina zit van binnen. Jeukt het daar? Alles van buiten heet vulva. Clitoris is iets heel anders dan vagina, is iets anders dan schaamlippen. Wat jeukt er precies?

Vermoeden

Vermoed je zelf misschien dat er iets anders aan de hand is? Misschien even langs de huisarts om te overleggen dan?

mirreke

mirreke

02-12-2019 om 14:51

trol lijkt me

...

Blaasontsteking

Het kind is zeven en zal al die moeilijke woorden nog niet onthouden. Gelukkig is ze wel zo open om haar moeder om hulp te vragen. Maar voor een kind van zeven is het ook niet altijd eenvoudig om precies te omschrijven wat je voelt.
Misschien heeft ze een blaasontsteking en te hard zitten vegen om van dat irritante gevoel af te komen. Lever een urinetest bij de huisarts af.
Laar haar ondertussen veel cranberriesap van Health drinken, dat verlicht het zeurende gevoel.

Wacht het resultaat af. Straks zit je wat, je vermoedens betreft, er nog naast.

Marie

Marie

02-12-2019 om 21:02

Wormpjes?

Ze kan ook nog last van wormpjes hebben.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.