Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Cari

Cari

25-05-2011 om 09:58

Ronde plekjes op huid dochter van 4

De plekjes (op haar onderbeen) voelen ruw aan en het lijkt of de porien meer zichtbaar zijn. Ze zijn niet rood maar gewoon huidkleur of wat roze van kleur. Dochter heeft een lichte huidskleur. Is dit een schimmel infectie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

25-05-2011 om 10:36

Zou heel goed kunnen

Kan heel goed dat het een schimmelinfectie is. Gewoon even een tubetje miconazolnitraat bij de drogist halen en gaan smeren volgens de gebruiksaanwijzing. Als het goed is dan zijn de plekjes binnen een week al bijna weg. Als alles weg is nog wel minstens een week door blijven smeren om echt alle schimmelsporen om zeep te helpen.
Gaat het met zo'n zalfje niet weg dan kan je nog aan eczeem denken.

Als

het toch eczeem is en je behandelt het als schimmel, verergert het (niet weinig hier!) de eczeem. Ik zou voor de zekerheid toch even naar de huisarts gaan.

Eens met judith-t!

Het is heel moeilijk om als leek het verschil tussen eczeem en een schimmelinfectie te zien. Terwijl de behandeling heel verschillend is.
Kleine moeite om er even de huisarts naar te laten kijken, zou ik zeggen.
n@nny

Puck

Puck

26-05-2011 om 15:52

N@nny

Niet alleen voor een leek, maar ook voor deskundigen is het soms lastig te zien. Dan krijg je een tube creme mee met een mengsel van hydrocortison, fucidinezuur en myconazolnitraat. Heel praktisch, want dat werkt altijd.

Annet

Annet

26-05-2011 om 18:58

Mijn huisarts is altijd blij

als ik de schimmelcreme alvast geprobeerd heb. Dat scheelt weer een combicreme of gokken wat het is. En het bespaart een bezoek aan de huisarts als het inderdaad een schimmel is.
Ondertussen hebben we de anti-eczeemcreme ook altijd in huis dus nu gok ik thuis alvast.

Vic

Vic

26-05-2011 om 19:25

Andersom

Ik smeer altijd direct met mijn eczeemcreme als ik een plekje heb. Laatst had ik een plekje dat na een tijdje (hmmm ongeveer 10 maanden, ik ben niet zo'n huisartsloper) nog niet over was. Bleek een schimmelinfectie, en die reageert niet op eczeemcreme. Met de antischimmelcreme duurde het ook nog verschrikkelijk lang trouwens.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.