Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ruptuur door huis tuin en keuken ongelukje

Vorige week heb ik een nogal gênant ongelukje thuis gehad.
Moe en afgeleid even snel de ontbijtgranen van het bovenste keukenkastje af willen halen. Gevallen op de rand van het aanrecht (en daarna op de grond)
Ik voelde van onder de pijn van de val, maar niet veel later begon het te branden.
Even gekeken: heel veel bloed.
Dochter zich weer aan laten kleden (had net haar pyjama aan) en met de taxi naar de spoedarts.
Ik ben van de een naar de andere afdeling gestuurd. Bij de gynaecologie/verloskunde hebben ze mij gehecht (ruptuur in de lengte van kleine schaamlip naar de buitenste)
Er waren maar twee hechtingen nodig, ze zei dat als het na een bevalling was geweest ze dit niet eens zou hechten.
Omdat de verdoving niet werkte en alles bont en blauw was heeft ze er slechts 1 hechting in gekregen.
De nacht erna ben ik veel bloed verloren. De dag erna stopte dit en het bloedt nu nog maar een heel klein beetje.
De hechting is inmiddels verdwenen dus de wond zal vanzelf moeten genezen.
Zijn er meer moeders die dit hebben meegemaakt (al dan niet door een ongelukje of bevalling)
Hoe lang voordat het bloeden volledig stopt en de wond weer een beetje dicht is (en je weer normaal kunt zitten)
Fietsen, paardrijden en floaten zit er even niet in helaas...

Phryne Fisher

Phryne Fisher

04-11-2019 om 19:27

Weekje

Bij mijn eerste bevalling ben ik nogal toegetakeld maar bij de tweede was het een klein scheurtje met een paar hechtingen. Ik kon eigenlijk alles wel doen wat ik wilde (maar paardrijden of fietsen hoorde daar niet bij).

Hechtingen

Ik heb een totaalruptuur en een knip gehad, mijn ervaring is dat als de hechtingen er uit zijn het leed geleden is. Niet kinderachtig doen met op een zwembandje zitten, gewoon op een harde houten stoel, het is zo over.

skik

RC81

RC81

04-11-2019 om 19:56 Topicstarter

Houten stoel

Het advies van de stoel heb ik vaker gehoord. De eerste dagen kon ik enkel liggen of staan. Nu, 6 dagen later, kan ik voorzichtig zitten met een sjaal eronder (op mijn werk) Maar die open wond vind ik vervelend/eng. Verder geen last gehad van de paar dagen dat de hechting erin zat...wel van het hechten zelf!

Phryne Fisher

Phryne Fisher

04-11-2019 om 20:08

Oh ja

Paar jaar geleden een marsupialisatie gehad. Dat is pas naar. Dan doen ze nl geen moeite om het dicht te naaien. De bedoeling is dat het open blijft, een gat dus met 2 cm doorsnee. Toen heeft het wel een weekje geduurd voor ik pijnloos kon zitten.

Beurs?

Misschien heb je ook beurse botten vanwege de val. Dan is het niet zozeer het wondje waar je last van hebt maar meer een kneuzing?

skik

RC81

RC81

04-11-2019 om 20:22 Topicstarter

Beurs

Beiden denk ik. De botten doen idd goed zeer, ook een paar donkerpaarse beurse plekken. Het was een goede val en ook geen klein sneetje. Ongeveer het formaat wat Fisher beschrijft. Dat lijkt mij overigens ook een heel vervelende ingreep.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-11-2019 om 00:03

Skik

Dar geldt niet voor iedereen. Mijn zus heeft 31 jaar na dato nog steeds last van de totaalruptuur. Het komt erop neer dat de sluitspier niet goed werkt en ze haar "grote boodschap" niet goed op kon houden. Ze is geopereerd, maar dat heeft geen echte verbetering gebracht. Ze moet elke dag een kwartier spoelen. Het probleem is er altijd, dus nee vergeten is er niet bij.

Waar is Lanza?

Met haar perfecte lijf, leven en oplossingen??

Elya

Elya

05-11-2019 om 01:43

Chiquita,

#9 die slaapt vast diep en zal geen last van slapeloze nachten hebben.

Kaaskopje

Ik bedoel eigenlijk alleen de last die je van de wond en de hechtingen hebt. TO zal geen blijvende schade van haar op zich kleine ruptuur overhouden.

skik

chiquita en Elya ot en meta

Stop hiermee. Je kunt je ergeren maar niks is vervelenders dan "achter de rug geklets" We zijn volwassenen en het is hier geen schoolplein

Veer

Veer

05-11-2019 om 07:25

Graag

Eens met Alkes. Ik denk dat het grappig bedoeld is, maar ik vind het hier, en in alle andere draadjes, vervelend, treiterig en treurig.

Fransien

Fransien

05-11-2019 om 09:18

Sterkte in ieder geval

Ik kan me voorstellen dat je even huiverig bent om te gaan fietsen...

Kneuzing.

Je hebt natuurlijk een behoorlijke klap gekregen met die val. Kneuzingen en alles beurs. Ik heb ook een totaalruptuur overgehouden aan mijn bevalling, maar ik denk toch niet te vergelijken met jouw huidige zere lijf.
Sterkte hoor, het klinkt erg pijnlijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.