Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Monet

Monet

25-03-2011 om 08:02

Schaafwond krijgt geen kans te genezen

Zoon heeft inmiddels 5 weken een schaafwond op zijn heup. Hij is bij het voetballen keeper, traint hiervoor 2/3 keer per week en op zaterdag speelt hij 1, vaak 2 wedstrijden. De schaafwond is ontstaan tijdens het keepen/duiken. De simpelste methode om het te laten genezen is natuurlijk een week niet keepen, maar dit is uitgesloten.
We hebben inmiddels pleisters geplakt, gewone eilandpleisters, supergladde eilandpleisters, een speciaal broekje slidingbroekje gekocht, bij het dagelijks douchen een waterdichte eilandpleister gebruikt om verweken te voorkomen, geen ruwe spijkerbroek aan maar een joggingbroek, maar het wil maar niet dichtblijven. De korst gaat toch steeds weer open bij het keepen.
Wie heeft voor hem de ultieme oplossing?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Van die 'nephuid'?

Ik ben geen verzorgende, maar in de ouderenzorg word bij ouderen (die een erg dunne huid hebben) waarvan 'wonden' niet genezen (na een val b.v.) van die doorzochtige ademende pleisters wel een geplakt. Dat zijn een soort plastic uitziende vellen die als een 2de huid eroverheen zitten en vast blijven plakken.
Ik zie ze ook wel eens bij de apotheek liggen.
Volgens mij word de wond dan eerst vet gemaakt en dan geplakt (zodat de wond niet weer open gaat door vastplakken aan de pleister).
Kan je niet eens gewoon naar de apotheek gaan en advies vragen?
groeten albana

Monet

Monet

25-03-2011 om 08:20

Ah ja

Daar had ik dan nog niet aan gedacht! Ik ben alleen bang dat door het steeds op die plek duiken/vallen de wond ook onder zo'n nephuid opengaat, maar ik ga straks maar eens overleggen bij de apotheek.

Appeltje

Appeltje

25-03-2011 om 09:36

'kaasplak'

Ik zou een kaasplak proberen. Die blijven echt heel goed zitten, je kunt er ook mee douchen. Je moet de huid alleen niet vet maken, voor je hem opplakt, want dan blijft hij niet zitten en kun je hem weggooien. Ik heb geen idee wat die dingen kosten. Je kunt ze bij de apotheek krijgen.
http://www.huidziekten.nl/woundcare/keuzetabel/wondzorg/duoderm.htm

Plastic huidlaagje=tegaderm

Ik vind Tegaderm altijd ideaal voor schaafwonden zie http://www.huidziekten.nl/woundcare/keuzetabel/wondzorg/tegaderm.htm

Ik weet niet hoe groot de wond is, anders zou je ook Compeed oid kunnen proberen.

De Tegaderm kun je erop laten zitten totdat de wond genezen is.

Een kaasplak helpt ook goed, maar die is toch weer wat dikker, Tegaderm is echt een dun vliesje

Monet

Monet

26-03-2011 om 07:20

Bedankt

Zoon gaat vandaag naar de apotheek om Tegaderm te kopen. Bedankt voor de reakties!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.