Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Schimmelnagel

Mijn man heeft inmiddels een aantal flinke schimmelnagels op z'n voeten. Een paar jaar terug is hij daarvoor al eens bij de huisarts geweest en die zei dat er maar een mogelijkheid was om van schimmelnagels af te komen: medicijnen die je moet slikken, omdat het van binnen uit aangepakt moet worden. Dat zou een kuur van een half jaar tot een jaar zijn. Hij heeft de pillen bij de apotheek gehaald en is zo geschrokken van alle bijwerkingen in de bijsluiter dat hij besloten heeft om het niet te gaan gebruiken.
Nu begint hij er helaas toch echt wat last van te krijgen, en we zien regelmatig reclames voor zalfjes enzo tegen schimmelnagels langs komen. Maarja, volgens de huisarts werken die dus niet... Ik ben echter benieuwd naar ervaringen van anderen... (en we weten dat het een lange tijd zal duren, maar dan graag iets wat in die tijd ook werkt. )

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tja slikken

Volgens mijn huisarts werkt slikken in veel gevallen OOK niet...

Brianna F

Brianna F

16-04-2009 om 17:23

Alleen slikken helpt

Mijn schoonvader heeft zijn hele leven lang schimmelnagels gehad aan alle tien zijn vingers. Tot hij het op z'n 70e zo zat was en medicijnen is gaan slikken. Met de waarschuwing dat het een paardenmiddel was, maar hij is nu wel van zijn schimmelnagels af

amk

amk

16-04-2009 om 17:24

Ja,

hier geslikt, ruim een jaar, geen enkele last van enige werking, en ook niet van de bijwerkingen. Daarna weer een paar jaar laten zitten want na mijn scheiding had ik wel andere dingen aan mijn hoofd.

Sinds een half jaar ga ik nu naar de pedicure. En nu sinds een week of 6 stip ik het dagelijks 2x, of als ik tussen de middag sport 3x, aan met tea tree olie.
En hoewel ik dus niet geloof in tea tree olie merk ik wel verbetering. Bij 1 nagel zie ik het er echt uitgroeien, ze worden niet meer zo dik etc.

Dus in elk geval kan ik je man aanraden naar de pedicure te gaan. Sokken wassen op 60 graden en elke dag schone. Ook een drup tea tree in de schoenen.

Het is zaak de schimmel steeds te verwijderen en herbesmetting te voorkomen. Ook kan onderzocht worden welke schimmel het is zodat er een gerichte behandeling kan plaats vinden.

been there

been there

16-04-2009 om 22:46

Alleen de medicijnen werken

Ik heb het 5 jaar lang gehad omdat mijn huisarts weigerde de medicijnen langer dan 3 maanden voor te schrijven. Je moet ze dus 6 tot 9 maanden lang gebruiken de medicijnen ervoor. En alleen dan helpt het! Het is heel pijnlijk, ik kon geen schoenen meer aan en mijn teennagels brokkelden gewoon af tot de nagelriemen. De kleur van mijn nagels was gewoon geel-bruin, juk vies gewoon. En als je mijn schattige tenen nu eens zou zien, zou je niet geloven dat ze er zo erg aan toe waren. Echt waar, geen prullen, alleen maar medicijnen. Enige witte randjes heb ik nu op mijn teennagels; french-manicure.....

Inge

Inge

17-04-2009 om 06:52

Lokaal schimmeldodend middel helpt mits......

Je een goedwerkend middel gebruikt zoals MycoCure en Daktarin. Belangrijk is dat je dit iedere dag gebruikt. Dus consequent zijn.
Daarnaast iedere 6 weken naar een goede pedicure om je nagels dunner te laten frezen zodat de schimmel zoveel mogelijk wordt verwijderd.
Je sokken hoef je niet op 60 graden te wassen (alleen bij dikke vilt sokken zoals tennissokken), de schimmels overleven onze wasmiddelen ook niet op 40 graden.
Wel je schoenen behandelen; 1 x in de maand een poeder met schimmeldodend middel in alle (dus zomer, winter, sportschoenen) gooien.

Deze behandeling 6-9 maanden volhouden en je zal resultaat zien.
Bij hele erge schimmelnagels kan je eventueel in de ochtend een tinctuur gebruik en in de avond een beetje L-Mesitran op de nagel smeren (wel even afdekken want dit maakt vlekken).
Een oraal schimmeldodend middel heeft zeker geen betere werking (tenzij het echt om een schimmel gaat die van binnenaf komt). In de meeste gevallen komt de schimmel van buitenaf en eet als het ware de nagelplaat op. De sporen van zo'n schimmel kunnen wel 40 jaar overleven. Vandaar dat een langdurige behandeling van voeten en schoenen noodzakelijk is. Deze sporen moeten worden verwijderd.

Er zijn een hoop middelen op de markt die lokaal niet werken. Koop dus geen middelen bij een goedkope drogist. Laat je adviseren door een pedicure die de opleiding Schimmeldiagnostiek heeft gedaan.

Succes Inge

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.