Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tango

Tango

22-09-2019 om 23:07

Schimmels en allergie

Bij dochter is ooit een allergie voor schimmels geconstateerd. Eigenlijk hebben we daar nooit echt aandacht aan besteed totdat iemand laatst tegen me zei dat schimmels in bijvoorbeeld de badkamer gezondheidsproblemen kunnen veroorzaken. Nu hebben we nogal een vochtige badkamer (geen raam dat open kan) en inderdaad nogal wat zwarte plekken op de muren en plafonds. Ik heb er nu eens over gelezen en vraag me dus af of dochter, die eigenlijk heel vaak verkouden is, hier dus last van heeft. En ook, hoe we hier nu vanaf komen.
En een andere vraag, dochter eet graag champignons, maar dat zijn dus eigenlijk ook schimmels. Zou dat dan ook kwaad kunnen?

Kaaskopje

Kaaskopje

23-09-2019 om 01:10

In de gaten houden

Als jullie champignons gegeten hebben, verergeren haar klachten dan?

De schimmel in de badkamer moet je dus stevig aanpakken. Ik ken het probleem. Onze badkamer ligt middenin het huis, zonder raampje, wel met ventilatie en heteluchtverwarming wat ook drogend werkt, maar kennelijk niet voldoende om bij het plafond, boven en rond de douche, het vocht weg te halen. Het meest vriendelijke is soda, zo lees ik. Die moet ik zelf ook nog proberen. Als dat niet werkt zou je kunnen proberen of je met HG, of hetzelfde van een ander merk, tegen schimmel de boel weg kunt krijgen. Wel goed ventileren. Dat is eigenlijk heel erg geconcentreerde bleek, dus niet zo heel goed voor het milieu, maar je moet soms wat.

Tango

Tango

23-09-2019 om 09:58

Aanvulling

Even nog ter aanvulling. Dat we ons nooit zo op die schimmels hebben gericht is deels onwetendheid. Ik moet zeggen dat je er weinig over leest. En deels omdat we ons vooral op hooikoorts hebben gericht, wat ze dus ook heeft. Daarnaast is dochter ook nog flink eigenwijs en wil bij voorkeur geen medicatie nemen, wat dus wel werkt, in ieder geval tijdens hooikoortsperiodes.

Kaaskopje, ik was al begonnen met de badkamer, inderdaad met anti-schimmelspul.
Daarnaast ventileer ik inderdaad meer, deur van de badkamer openlaten, raam in de kamer van dochter open. Ik bedenk me nu ineens dat dochter in haar stageperiode heel veel last van verkoudheid had. Ze zat toen in zo'n bouwkeet achtig huisje op een vakantiepark. W.s. dus veel schimmel daar want werd enorm slecht schoongemaakt.

Ik ga eens letten op die champignons. Het is me nooit opgevallen dat ze daarna meer last kreeg. Zou wel balen voor haar zijn, want ze is er dol op.

Annie

Annie

23-09-2019 om 10:35

Schimmels

op badkamer /in huis zijn voor de meeste mensen ongezond, zou ik altijd oplossen.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-09-2019 om 10:52

Onwetendheid

Tango, we kunnen niet alles doorhebben en weten. Soms is een allergie gewoon ook een beetje vreemd bezig. Mijn dochter is in haar eigen huis echt geen Miep Kraak, maar heeft daar geen of minder last van haar stofallergie dan thuis. Bij ons is het ongetwijfeld te stoffig, afstoffen staat niet bovenaan de lijst met prioriteiten, maar waarom ze bij ons meer last schijnt te hebben dan ergens anders... ik snap het niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.