Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

jessica 5

jessica 5

08-11-2009 om 01:31

School klimaat ?.

Toen zoon van nu 17 op deze school kwam had hij al snel last van voor en bijholteontstekingen. Zoon van 12 die nu dus ook op deze school is begonnen heeft dit nu dus ook.
Beiden hebben voordat ze op deze school kwamen hier nooit last van gehad. Wel hebben ze astmatische klachten.
Zoon van 17 is getest en heeft een huisstofmijt allergie. Zoon van 12 laten we daar nu ook op testen.
Ik vraag me af wat er op school aan de hand is. Is dit nu toevallig?. En kunnen we dit laten onderzoeken door een instantie,wat er op school aan de hand is?.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Lijkt mij een vieze school!

Daar wordt waarschijnlijk slecht.schoongemaakt, misschien met teveel chemicaliƫn en slechte vntilatie.

Zelf heb ik dankzij mijn middelbare school luchtwegklachten, wij hadden noodgebouwen die helemaal van spaanplaat wsren. Klachten werden weggewimppeld. Nou was dat 30 jaarbol geleden, maar ik ben bangheid dat er op scholen niet veel verannderd is.

Minet

Minet

08-11-2009 om 12:35

Dirksmama (ot)

Gezien jouw laatste posting vraag ik me serieus af of er met jou OF je toetsenbord iets ernstig mis is

Dendy Pearson

Dendy Pearson

08-11-2009 om 12:49

Dirksmama (ot)

Ik vroeg het met in een ander draadje ook al af Vreemde woorden produceer jij!

Dendy

Biene M.

Biene M.

08-11-2009 om 12:51

Vooral dirksmama (ot)

"Jaarbol" vind ik een buitengewoon intrigerend woord.

Bastet

Bastet

09-11-2009 om 07:21

Jessica

In zuidholland kun je contact opneen met de GGD,zij kunnen een klimaatplan opstellen voor scholen,misschien vindt je ook wel zoiets bij de GGD in jouw regio?
Groetjes,Bastet

Arbo

Een schoon schoolklimaat valt gewoon onder de arbeidsomstandigheden wet. Als je de indruk hebt dat de lucht in de school van slechte kwaliteit is, dan kun je gewoon vragen of een inspecteur een kijkje gaat nemen.

Wat het OT betreft: dat zijn de zegeningen van een denkend internettablet...

Anja

Anja

09-11-2009 om 18:51

Verwarming/viezigheid....

Hoi

Wat je vertelt doet ontzettend denken aan het kantoor waar mijn man werkt, die heeft cara en is deze zomer verhuisd naar een kantoor uit de jaren 80. Sindsdien is het mis en kampt hij non-stop met eveneens bijholte- en voorhoofdsholteontstekingen.

Naast het feit dat de school gewoon heel vies/stoffig kan zijn (schoonmakers krijgen soms maar 5 minuten per lokaal) zou ik eens navraag doen bij je zoons naar de verwarming en dan met name vragen hoe het zit met heteluchtverwarming/airco ofwel roosters in plafond/muur.
Uit die roosters komt veelal onafgebroken koude lucht (meestal niet al te fris, want niemand komt ooit op het idee om zulke roosters schoon te maken !) en mensen met cara/astma zijn zeer gevoelig voor dit soort tocht en vieze lucht. Ben heel benieuwd of zij ook zo'n soort verwarmingssysteem op die school hebben...

Vooral blijven vragen en klagen !!!!!
Wellicht dat de GGD ook iets kan doen, maar als jouw zoons de enigen zijn met deze klachten wordt het volgens mij al lastig...

groet Anja

Manus

Manus

09-11-2009 om 22:15

Herkenning

Jarenlang heb ik de luxe van een eigen lokaal gehad; dat was voorzien van een whiteboard en werd ook nog eens extra schoongemaakt. Daarbij was ik ook nog eens zo gek om dit lokaal zelf geregeld te dweilen en te soppen. Hielp redelijk tegen mijn huisstofmijt- en weet-ik-wat-nog meer-voor-allergie. Ben dit schooljaar verkast naar een andere school; oud gebouw, krijtborden (!), vies en stoffig. Liep prompt rond met hoofdpijn en prikogen. Aangegeven bij de directie, met als gevolg dat ik nu ingeroosterd ben in lokalen met een whiteboard. 't Scheelt iets. Mijn remedie (tot groot verdriet van de leerlingen): ik zet altijd een raam open, al is het maar een bovenlicht.
Scholen worden echt niet goed schoongemaakt, zoals een voorgangster al opmerkte: het schoonmaakpersoneel krijgt daar domweg de tijd niet voor.

Manus

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.