Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Schrikkend wakker worden en naar adem happen

Ik durf gewoon bijna niet meer naar bed te gaan. Elke keer als ik ga liggen en val dan ook in slaap!!!! Geen half uur later schrik ik wakker en moet naar adem happen, ook heb ik het gevoel dat er lucht zit in mijn slokdarm, ik moet dan ook paar keer boeren!!!

Weet echt niet wat dit is, ik denk zelf mijn maaginhoud komt omhoog, zo voelt dat aan, of lucht!!!! Ik ben het nu wel zat ik heb het elke nacht!!!!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

09-06-2011 om 10:28

Apneu

Googel eens op apneu en kijk of je daar herkenning vindt.
Als je echt het idee hebt dat het uit je maag/slokdarm kont dan zou je eens kunnen kijken of het beter gaat als je het hoofdeinde wat hoger hebt dan je voeteneinde.

Rembrand

Rembrand

09-06-2011 om 10:50

De bekende vraag......

Hoi Deborka,
Wat zegt je huisarts ervan ?
M.

deborka

deborka

10-06-2011 om 14:16 Topicstarter

Puck

Ja ik heb bij Apneu gekeken, wat daar staat beschreven komt me wel bekent voor, vooral het schrikken maar toch heb ik ook het gevoel dat er iets naar boven komt en daarom spring ik rechtop. Ik heb al geprobeert met 2 kussens, maar zodra ik lig krijg ik het toch!!!!! En echt maaginhoud is het denk ik niet want ik heb geen maagzuur, het lijkt wel alsof er lucht uit mijn maag komt!!!!

deborka

deborka

10-06-2011 om 14:19 Topicstarter

Rembrand

Ik ben al een keer naar de mijn huisarts geweest en hij wou bij mij onderzoek laten doen met een buisje in je maag, maar ik ben daar doodsbang voor want je wordt ook niet verdoofd!!! Ik vroeg om een echo, maar hij had liever dat andere!!!! Maar is nooit doorgegaan, heb niet echt toegestemd!!!

deborka

deborka

10-06-2011 om 19:36 Topicstarter

Roesje

Wat houdt dat precies in een roesje?? Ben je dan een beetje verdoofd, of krijg je alles mee en voel je ook alles!!!! Hoe ging dat bij jouw? Ik vindt het gewoon een heel eng idee, om een buis in mijn keel te hebben, en het idee al om dat te moeten inslikken, ik denk niet dat ik dat kan!!!

Jacquel

Jacquel

10-06-2011 om 19:55

Geen centje pijn met roesje

Ik heb ook een roesje gehad. De naam vind ik wat misleidend, het lijkt of je wat wazig, maar wel aanwezig bent. Maar dat is niet zo, je merkt echt helemaal niks van de hele procedure. Ik had een vriendin meegenomen en die zei dat ik wel reageerde op aanwijzingen, zoals mond opendoen e.d. Maar ik heb helemaal niks bewust meegemaakt. Het ene moment was ik wakker, en het andere moment werd ik weer wakker, na een kennelijke slaap, en was alles achter de rug. Daarna gezellig met een ijsje op een terrasje gezeten, want m'n keel was een klein beetje gevoelig, maar dat was na een uur over.

Ik zou zeker dat onderzoek laten doen, met roesje, want zoals je je nu voelt is natuurlijk ook niks gedaan.

deborka

deborka

11-06-2011 om 16:28 Topicstarter

Angst

Zo te lezen valt het dus eigenlijk best wel mee, ik ben er zo bang voor, ik dacht echt dat je alles meekrijgt en dat je dat hele slangetje gaat voelen!!! Misschien moet ik er toch wel eens over nadenken en het toch doen, want dit is natuurlijk ook niet leuk! Jullie hebben me wel een beetje gerustgesteld, bedankt

deborka

deborka

13-06-2011 om 19:56 Topicstarter

1 cm

Dat klopt inderdaad, ik heb wel eens gegoogeld en hoe het daar staat beschreven is het ook best beangstigend! Maar hoe jij het beschrijft dat je niks meekrijgt is wel geruststellend, en dat ik dit bijna elke avond heb is best vervelend, ik eet ook bewust paar uur voor het slapen ook niet meer! Maar na dit onderzoek weet je wat je hebt of niet hebt!!!

Anonix

Anonix

13-06-2011 om 23:11

Deborka

Waarom niet eerst eens naar een slaapcentrum? Die kunnen kijken of het apneu is. Hoef je geen slangetjes voor door te slikken, maar alleen een nacht te blijven slapen voor onderzoek.

Ik herken je verhaal heer erg als apneu. Bij mij zit het in de familie, mijn vader heeft het het ergst. Ik heb het alleen in perioden van stress en als ik erg moe ben (of: dan word ik er wakker van.. misschien heb ik het andere nachten ook wel maar slaap ik gewoon door).

deborka

deborka

19-06-2011 om 14:36 Topicstarter

Anonix

Herken je ook dat je het gevoel hebt dat wat naar boven komt??? Soms durf ik gewoon niet te slapen omdat ik bang ben dat het weer gebeurt!! Het gebeurt ook alleen aan het begin van mijn slaap en daarna als ik weer verder slaap gebeurt het niet meer!

Kan

ook zijn dat je maagklepje niet goed sluit waardoor soms het maagzuur weer naar boven komt als je horizontaal ligt. In zo'n geval kan een wig onder je matras (of een plat kussentje) helpen om wat meer schuin te liggen.

deborka

deborka

19-06-2011 om 20:23 Topicstarter

Ook

Dat denk ik ook dat met de maagklep, maar als dan maagzuur naar boven stroomt dan moet je dat toch voelen, dat doet pijn!! Maar ik voel bij mij iets naar boven komen maar heb verder geen last van maagzuur!!!!! Misschien slik ik wel teveel lucht naar binnen en dat dat er weer uitmoet of zo! Heb ook geen idee!!!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.