Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

anoniem

anoniem

31-08-2011 om 16:00

Seks na een keizersnee

Hier een vraag die ik nog nergens ben tegengekomen en waar ik niks over hoor: wie heeft er ervaringen met veranderd seksgevoel na een keizersnee (of na een zwangerschap)?
Ik merk dat ik na de bevalling per keizersnee in 2007 lang niet meer zo geniet van seks als daarvoor. Het is echt niet meer de helft van wat het ooit was en wordt niet beter. Heel heel jammer! Deels ligt het denk ik aan veranderde hormonen, moeheid enz, maar kan het ook zijn dat na al dat snijden en dichtnaaien gewoon een en ander doffer aanvoelt? Het gebeurt immers allemaal in je baarmoeder tijdens een hoogtepunt?
Ik vind het echt opvallend en vreemd dat ik niemand daar over hoor. Zou ik dan de enige zijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
anoniem

anoniem

31-08-2011 om 20:29

Slechte nachten

Ja, mijn dochter is vaak wakker 's nachts en ik ben van nature een slecht (in)slaper... Vandaar nog steeds moe. Zeker opdagen dat ik haar thuis heb, ben ik 's avonds echt wel klaar met de dag en heb ik zin in even niks!

Baarmoeder niet

het gebeurt bij de gspot en je clitoris, je baarmoeder gelukkig niet zeg.

hier 2 sectio's en geen verschil.

Primavera

Primavera

01-09-2011 om 21:06

Chronisch moe na zwangerschap

De veranderde sex na keizersnede verhaal herken ik niet en ik heb er 4 gehad.
Wel wil ik je waarschuwen om niet klakkeloos je vermoeidheid door de nachten van je dochter te verklaren. Ik dacht ook dat mijn cronusche vermoeidheid en niet fit zijn door het veranderde levensritme kwam en ik had natuurlijk ook een druk leven. Maar de oorzaak lag mooi in mijn schildklier die niet meer goed werkte. Hypotiroidie wordt vaak getriggerd door hormonale veranderingen net zoals enkele andere auto-immuunziektes (vit b tekort) Even langs de huisarts om een bloedonderzoek aan te vragen en tenminste die oorzaken uit te sluiten kan veel schelen.

Groeten Primavera

Verstuurd met Opera Mini

buikje

buikje

02-09-2011 om 21:55

Ja, beetje

Voor mijn keizersnede was de onderkant van mijn buik gevoelig. Toch een beetje een erogene zone. Het lidteken zit er net boven, maar het gedeelte huid eromheen is gevoelloos geworden. Verder is er niets veranderd.

Baarmoeder

Ik heb nooit een keizersnede gehad. Maar bij een orgasme trekt bij mij ook mijn baarmoeder samen. Dat was tijdens zwangerschap een raar gevoel omdat dan mijn hele buik een keiharde voetbal werd. Voor de baby schijnt dat aan te voelen als een stevige knuffel, dus dat vond ik dan extra leuk.
Maar even on topic: ik kan me best voorstellen dat het anders voelt als er veel lidtekeweefsel heeft gevormd. Ik zou er toch mee naar een arts. Wie weet is er iets aan te doen en dan zou het toch zonde zijn om het zo te laten.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.