Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Sinilind

Sinilind

09-02-2009 om 08:28

Sinizoon weer ziek, wat kunnen we proberen?

Dag
De "vaste" lezers hier weten dat Sinizoon vaak ziek is. En ja hoor het is weer zo ver, hij heeft sinds zaterdagavond 40 graden koorts en snot/hoest. Nu heeft het natuurlijk een behoorlijk impact op zijn dagelijkse leven (school, sport en deg) want een kind die de longen uit zijn lijf hoest, snottert en koorts heeft stuur je niet naar school en/of zwemmen of voetballen. De laatste "erge" ziekte was eind december, hij had griep+oorontsteking, hij heeft weken doorgesukkeld onddanks de AB kuur (voor de oor) en is nooit helemaal hoest/snottervrij geweest tot dat laatste episode van erggisteren dus.
Ik vraag me af of eventuele foto's iets zouden kunnen laten zien (bijholtes ontsteking bij voorbeeld of bronchitis), en of een kinderarts/kno meer zou doen dan mijn eigen huisarts die niet veel verder gaat dan neusspray en "ach wat sneu he"....
Verder is de allergie voor huisstofmijt vastgesteeld door middel van een bloedtest, zouden we er wat aan hebben om een "echte" allergie test in het ziekenhuis te laten doen? Ook omdat wee huisdieren hebben en de helft van de familie aan mijn kant allergisch is voor katten bij vorbeeld....
Het is duidelijk, ik weet het even niet meer
Sini

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

09-02-2009 om 09:36

Sini

Verdorie! Ik zou toch maar eens zeggen dat ik naar een kno-arts wil, want de huisarts vat het wel erg makkelijk op allemaal. Sterkte!

MariaV

MariaV

09-02-2009 om 09:42

Antihistamine?

Hallo Sini,
Heeft de arts die de huisstofmijtallergie heeft aangetoond niet gesuggereerd dat je zoon antihistamine kan gaan gebruiken? Allergieën kunnen mensen chronisch ziek maken. Zonder antihistamine heeft mijn dochter voortdurend oorontstekingen, met is ze kerngezond. Praat er eens over met je arts, het is een simpel en ongevaarlijk experiment om het hem een paar maanden te geven en het verschil te ontdekken. Baat het niet, dan schaadt het niet!
Maria

Maylise

Maylise

09-02-2009 om 11:10

Lastig

Mijn jongste dochter was ook erg ziekelijk als klein kind. Nog steeds is ze enorm vaatbaar en krijgt elk virus wat langskomt drie dubbel mee. De kleuterklassen heeft ze meer tijd thuis doorgebracht dan op school. En de oorzaak? Nooit echt gevonden. Ze is veel te vroeg geboren dus dat speelt vast een rol. Maar verder? Het enige wat er ooit uit onderzoeken is gekomen is dat ze astma heeft. Echter ze had ook altijd klachten die daar niet door verklaart konden worden (oorontstekingen en dergelijke). De artsen wisten het ook niet echt.

Nu is ze wat ouder (12) en gaat het beter. Ze is nog steeds vaker ziek dan de meeste kinderen en ze is gewoon vrij bevattelijk voor alles. De echte chronische klachten zijn nu een stuk minder. Wat de oorzaak is weet ik nog steeds niet. Ik hoop dat het nog een stuk minder wordt als ze ouder is.

Ik heb verder niet echt tips. Ik zou sowieso aandringen op meer onderzoek maar het kan best zijn dat dan de oorzaak ook niet gevonden wordt. Maar in elk geval moet er wel verder gekeken worden want wie weet is er wel een duidelijke oorzaak (in de vorm van een allergie ed)dus zeker aan blijven dringen op een verwijsbrief.

Maylise

Anti histamine

ja als hij daar goed op reageert dan weet je dat het getriggerd wordt door een allergie. Simpel.

Tango

Tango

09-02-2009 om 12:44

En de allergie?

Heeft de huisarts hier nog over gesproken. Inderdaad wat al eerder werd gezegd zou je hier ook iets mee moeten bijv. in de vorm van antihistamine. Misschien wel even wachten tot na de antibiotica.
Goed dat de verwijzing naar de kno-arts er is. Hopenlijk kan hij je verder helpen, want dit is wel heel vervelend voor jullie en jullie zoon.

Overweeg verwijzing kinderarts

Fijn dat je een verwijzing naar de kno arts hebt gekregen. Dan kan die de oren en amandelen etc. van jouw kind eens goed bekijken.

Maar ik vraag mij net zoals anderen in dit draadje af,
hoe de allergie van je kind wordt aangepakt?
Je schreef dat er al positief is getest op huismijt.
Dan lijkt mij een verwijzing naar een kinderarts op zijn plaats om maar eens te overleggen of en hoe er verder gaat worden behandeld.

Hier ervaring met een kind dat bij de kno arts voor keel, neus en oren (kno inderdaad) liep en bij de kinderarts vanwege luchtwegproblemen. Die beide artsen hebben ieder hun eigen expertise.
Zo te lezen, kan het wel nuttig zijn als beide artsen naar jouw kind kijken en niet alleen de kno arts...

Heel veel beterschap voor je zoon!

Linda99

Linda99

09-02-2009 om 14:01

Utrecht

In Utrecht zit een kinderallergiecentrum, misschien is dat wat voor jullie?

Mijn jongste had ook tig klachten, was vaak ziek en altijd verkouden. Bij haar waren we al snel achter dat een 3-voudige allergie de boosdoener was. Op dit moment gaat het qua allergie erg goed maar ze is nog wel chronisch verkouden. Oh ja, ze is ook al vaste klant bij de kno arts geweest (buisjes erin, neusamandel eruit).

Annet

Annet

09-02-2009 om 18:19

Keelamandelen

Hier ook zo'n zoon met astma die vaak oorontstekingen had. Een verkoudheid bleef nooit alleen een verkoudheid.
Met 3,5 jaar had hij een abces in zijn nek/keel waarvoor hij opgenomen moest worden. KNO-arts heeft daarna zijn keelamandelen eruit gehaald. Dit scheelde enorm. Hij werd een veel vrolijker jongetje en kwam zelfs wat aan.
Nu is hij 6 jaar. Huisarts heeft astma geconstateerd. Allergisch is hij niet. Vorige winter was hij vaak ziek.
Deze winter zijn we al vroeg begonnen met de astmamedicijnen (ontstekingsremmer) en blijven daarmee doorgaan. Zodra hij begint te hoesten, worden de pufjes opgevoerd. Een verkoudheid blijft nu een verkoudheid. Hij heeft ook de griepprik gehad.
Deze winter is hij nog maar één keer ziek geweest. Toen was het wel gelijk raak met griep, oorontsteking, beginnende longontsteking in één week.
Maar vergeleken met de vorige jaren is zijn gezondheid een stuk beter onder controle.

Lady Grey

Lady Grey

09-02-2009 om 21:19

Beterschap

en ik sluit me aan bij het antihistamine-verhaal. Ook hier een allergische zoon (huisstof en etenswaren). Zijn eczeem verdweeen grotendeels toen hij van de kinderlongarts (astma) antihistamine kreeg. Ook de KNO-arts gaf vorig jaar aan om dat weer opnieuw te gaan gebruiken (zonder bleef het eczeem nu wel redelijk weg), omdat de allergie zijn oorklachten leek te verergeren.

Dus met constant gebruik, ook zomers, van puffers en aerius gaat het hier redelijk goed, wel slechtere periodes die veel erger zouden zijn zonder medicijnen.

Nogmaals, beterschap en zorg dat je zelf niet ziek wordt.

Over foto's

Bij mijn dochter zijn in juni de neusamandelen gepeld. Daarna nog steeds verkouden, wel veel minder. Maar nog een keer naar de KNO geweest. Toen heeft hij foto's laten maken. Rontgenfoto's. Daarop kun je dus de holtes zien. Dus ja, foto's maken kan wel, maar doen ze volgens mij niet in 1e instantie.

Lady Grey

Lady Grey

12-02-2009 om 11:40

Hoe is het nu

??

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.