Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Skelet leeftijd zoon loopt voor

Mijn zoon van 7 jaar heeft de laatste maanden last van puberale kenmerken. Het eerste signaal zijn de woede aanvallen, ook krijgt hij haargroei en heeft hij een sterk ruikende zweetlucht. 

Nav die klachten heb ik contact gelegd met de huisarts. Die heeft ons doorverwezen naar de kinderarts. Die uiteindelijk hem heeft gecontroleerd incl. Röntgenfoto van de hand. Uit de controle en groei is niet iets afwijkends gevonden. Uit de röntgenfoto blijkt hij een skelet leeftijd te hebben van een kind van 10 jaar. 

Ik ben hier best van geschrokken omdat ik qua lengte het niet kan zien (de buitenkant).

As maandag wordt er bloed bij hem afgenomen en zal ik een aantal weken later meer duidelijkheid krijgen.

Nu ben ik aan het zoeken op internet naar iemand die hetzelfde heeft meegemaakt. En kom ik eigenlijk alleen ouders met dochters tegen met soortgelijke symptomen (maar toch anders menstruatie, borst ontwikkeling etc)

Zijn hier misschien mensen die een soortgelijke ervaring hebben met een jongen?  

Een skelet van een tienjarige, is het dan zoiets als een groeiprobleem?

MamaLSV

MamaLSV

31-08-2022 om 16:28 Topicstarter

hoi diggeltje,

Volgens de kinderarts gaat de rijping van het bot te snel. Het kan inderdaad een groeiprobleem zijn. Dat zou kunnen betekenen dat hij teveel hormonen aanmaakt. Maar het gekke van het verhaal is dus dat hij qua lengte niet te lang is dus binnen zijn groeicurve blijft. 

De kinderarts vertelde dat in het geval van mijn zoon de marge van de skelet leeftijd maximaal + 2 jaar mag afwijken van zijn kalender leeftijd. Dit is nu + 3 jaar, daarom is verder onderzoek nodig. 

Om een lang verhaal kort te maken. Ik weet het niet . Ik moet het eigenlijk rustig afwachten. Was benieuwd of iemand anders zo'n zelfde soort situatie heeft meegemaakt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.