Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

MaaikeL

MaaikeL

28-04-2009 om 09:34

Slaapproblemen bij 7 jarige

Mijn 7 jarige zoon heeft echt slaapproblemen. Hij heeft alleen als baby doorgeslapen, de nachten daarna zijn op 1 hand te tellen. Hij slaapt en snel in maar hij wordt vervolgens minstens 3x op een nacht wakker. Nu wordt hij verdacht van coeliakie dus misschien heeft hij wel gewoon buikpijn waardoor hij zo slecht slaapt maar ik ben naarstig op zoek naar oplossingen. Herkent iemand dit of heeft iemand tips? Hij wordt met de dag witter en moeier natuurlijk.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tango

Tango

28-04-2009 om 10:17

Medisch

Ik zou eerst onderzoeken of het een medische oorzaak heeft. Je noemt zelf al dat hij misschien coeliakie heeft. Wordt dit ook uitgezocht? Hoe lang is dit vermoeden er al?
Een 7-jarige kan zelf ook al wel aangeven waarom hij niet kan slapen. Heeft hij inderdaad buikpijn? Of misschien eng gedroomd? Wat zegt hij er zelf over.
Pas als je weet wat de oorzaak is kun je wat aan het slaapprobleem doen.

ayla

ayla

28-04-2009 om 11:04

Maaike

heb je er al eens over nagedacht om hem een pijnstiller te geven voor het slapen gaan.
Onze dochter (ook coeliakie) had en heeft soms ook vaker buikpijn voor het slapengaan, ze heeft met regelmaat een sinaspril van mij gekregen. Liever een sinaspril dan buikpijn. Trouwens, krijgt hij nog gewoon melk van je? Minder zijn melkinname eens tijdelijk want veel coeliakiepatienten kunnen ook niet tegen melk en dat kan extra buikpijn veroorzaken.

MaaikeL

MaaikeL

29-04-2009 om 08:57

Pijnstiller

Ja het is vaak buikpijn of in ieder geval dat hij zich niet lekker voelt waardoor hij wakker wordt. Maar zo vaak een pijnstiller geven vind ik dan ook weer niet goed. Hij heeft ook bijna elke ochtend om een uur of 6 vreselijke diarree dus waarschijnlijk rommelt dat gewoon de hele nacht al. Nog 2 weekjes voor het bezoek aan de kinderarts. Het is best lang om te wachten.

ayla

ayla

29-04-2009 om 09:26

Lang wachten ja

Het is moeilijk, want het is kiezen uit 2 kwaden. Bij ons was het grote verschil dat dochter obstipatie had en geen diarree. Maar ze had dus wel echt iedere dag buikpijn, zat 's ochtends vroeg al met een kruik op haar buik, daarnaast vaak hoofdpijn en misselijk. Wij zijn nu 5 weken bezig met het dieet.Het ging eigenlijk vrij goed, echter laatste 2 weken gaat het minder, ze klaagt weer iedere dag over buikpijn en zegt vaak dat ze zich niet lekker voelt en moet spugen. Helemaal gek en tuureluurs wordt ik ervan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.