Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Brianna F

Brianna F

16-05-2010 om 09:51

Slapende hand

Zoals zo vaak werd ik wakker met een slapende hand, alleen gaat dat altijd over als ik even beweeg, nu 1 uur later is mijn hand nog steeds doof en tintelig.
Wat kan ik daaraan doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bibi72

Bibi72

16-05-2010 om 10:15

Carpaal tunnelsyndroom

Klinkt als carpaal tunnelsyndroom (CTS) Google daar maar eens op.

Nasha 1st

Nasha 1st

16-05-2010 om 14:06

Of...

een nekhernia zoals bij mijn man....

Brianna F

Brianna F

16-05-2010 om 14:56

Reactie

Ik heb gedacht aan cts maar omdat ik al jaren met een slapende hand wakker wordt en dat zo weer weg is, heb ik dat maar terzijde geschoven. Nu bleef het voor mijn doen wel lang aanhouden. Een nekhernia? Dat is wel het laatste waar ik aan zou denken, begon dat ook zo Nasha?

Minet

Minet

16-05-2010 om 21:10

Of...

Flinke kalkafzetting in de pees op je schouder, dat geeft mij al jaren de klachten van slapende/tintelende handen/armen, en niet alleen 's nachts.
Shockwave zou de oplossing zijn, maar helaas, na 45 behandelingen (15 zou afdoende moeten zijn) gestopt met deze therapie, en nu maar zien hoelang dit nog 'leuk' blijft.

koentje

koentje

16-05-2010 om 22:01

In zo'n geval

helpt ook nogal eens een nieuw kussen! Eentje met een nekbobbel.Nekhernia en carpaaltunnelsyndroom.... als er geen andere klachten zijn?

Nasha 1st

Nasha 1st

16-05-2010 om 22:11

Bij mijn man

die had meerdere dingen, maar 1 van de dingen was een tintelende hand. dokter dacht ook eerst carpaal tunnelsyndroom maar nader onderzoek bracht dus de hernia aan het licht....Hij had ook nekklachten uiteraard, ik weet niet of jij dat ook hebt?

Brianna F

Brianna F

17-05-2010 om 11:37

Nee

Nee, echt alleen die hand. Ik slaap erop, dus daar komt het denkelijk van, maar omdat het normaal altijd meteen weg is en ik er nu langer dan een uur nog een dood gevoel in had, vond ik dat wel vreemd.

mopperkont

mopperkont

19-05-2010 om 11:39

Huh? net andersom

Ik wordt de laatste tijd ook vaak wakker met slapende vingers, maar dan zijn het de pink en de ringvinger en juist van de hand aan de kant waar ik niet op lig. Het is na een paar minuutjes weg en ik heb er verder geen last van dus ik ben er niet mee naar de dokter gegaan. Ik vraag me nu wel af wat het is.

Moontje

Moontje

19-05-2010 om 21:58

Of... (ervaring)

te weinig doorbloeding in de bovenrug / onderste stuk van je nek. Ik heb dezelfde klachten, wordt vaak wakker met tintelende armen/vingers en het is géén CTS. Dat kun je gemakkelijk testen door je arm omhoog te houden met een "geknakte pols". Als het dan niet gaat tintelen is het waars. geen CTS.
Ik loop ervoor bij de osteopaat.

Brianna F

Brianna F

20-05-2010 om 08:48

Voorlopig

houd mijn hand me niet meer zo bezig, maar mijn rug des te meer. Alle klachten van een hernia, met uitstraling naar been. Misselijk van de pijn, niet kunnen zitten of liggen. Lopen gaat nog het best. wat zegt de dokter? Spierpijn.
huh? Bij elke beweging die ik maak vlamt de pijn door mijn onderrug. Spierpijn?

hilma

hilma

22-05-2010 om 10:50

Slapende hand

de pijn in je rug kan ik je niet mee helpen, maar die slapende hand(en) heb ik ook.
via de neuroloog kwam ik erachter dat dat kwam doordat ik met mijn armen dubbebelgevouwen naast mijn hoofd slaap. het kan de zenuwen beschadigen, maar ik doe het nog steeds!

Brianna F

Brianna F

22-05-2010 om 21:48

Hilma

Dat is het bij mij ook, ik slaap met mijn hand onder mijn kussen en daarop mijn hoofd. Maar het is altijd na een paar keer wapperen met mijn vingers over, dit keer hield het zo lang aan, dat vond ik vreemd.
Ik probeer ook niet meer op mijn hand te slapen, maar in mijn slaap doe ik het automatisch. vastbinden is denk ik de neige remedie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.