Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

sinas

sinas

08-03-2012 om 14:06

Slecht zicht 8 jarige, waarheen?

Waar moet je nou heen met een 8 jarige die klaagt over slecht zien? Opticiens zeggen, doen wij niet bij zulke jonge kinderen, moet bij oogarts. Huisarts gebeld voor een verwijzing, en die zegt, hoeft niet, opticien kan het doen. Wat is het nou?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

12-03-2012 om 12:16

Dit is hier

ook een normale termijn. Ik heb ook wel eens 2 maanden moeten wachten.
Ik kon met oudste met 4 weken wachten op een toevallig vrijgekomen plekje, anders waren er nog 5 weken bovenop gekomen. Oogziekenhuis hier in de buurt had ook een wachttijd van 4 weken.

Vic

Vic

12-03-2012 om 12:45

Ja, dat zie ik. Ik bedoelde dat 5 weken best snel is. Ik heb destijds een afspraak gekregen na 3 weken maar daarvoor moest ik wel wat aandringen. Dochter had toen een kapotte bril en de opticien zei dat hij niet durfde te vertrouwen op zijn meting (die flink afweek van de sterkte die in haar bril zat). Ze heeft toen 3 weken met plakband om haar bril gelopen ;-(
Morgen moeten we trouwens weer. Die afspraak heb ik in januari (!) gemaakt. Dat, terwijl ik aan de telefoon heb benadrukt dat ik verwacht dat jongste een flink sterkere bril nodig heeft. Het zijn allemaal spoedjes daar, dus gewoon achter aan sluiten.

sinas

sinas

12-03-2012 om 12:57

op zich valt het me mee, maar het is inderdaad toch nog best een poosje, zeker als je er echt last van hebt, zoals dochter. Aan de andere kant, ze heeft zelf ook lange tijd niet veel er over gezegd, anders hadden we ook al eerder actie kunnen ondernemen wellicht. Na ja, we moeten het nog maar even uitzingen dan, stel dat er 17 april uitkomt dat ze een bril moet, zijn we er ook nog niet natuurlijk, want tja, een montuurtje moet natuurlijk bij madammeke ook nog wel aan een aantal eisen voldoen. Zucht.

Fiorucci

Fiorucci

12-03-2012 om 15:28

Hier ook

Elk kind kan hier binnen twee weken terecht, zonder uitzondering. Overigens ik las iets over oogdruppelen, dat gebeurt hier zelfs bij volwassenen nog.

sinas

sinas

12-03-2012 om 18:22

Dichtsbijzijnde ziekenhuis

heeft meerdere locaties. Ik zie dat oogheelkunde maar op 2 locaties kan en dat de wachttijd op de site op 7 of 8 weken staat. Dan valt 5 nog best mee.
Wij vragen over het algemeen ook wel naar 1 of 2 bepaalde lokaties omdat je daar makkelijker kan parkeren. De hoofdlocatie heeft alleen betaald parkeren en dan ook nog op een behoorlijke loopafstand, terwijl je bij de andere locaties gratis kan staan en voor de deur. Soms moeten we dan wel een iets langere wachttijd accepteren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.