Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Slechte doorbloeding

Ik heb al jaren last van een slechte doorbloeding. Mijn handen zijn altijd koud en rood, in de winter standaard paars of blauw. Terwijl ik het dan nog niet eens extreem koud heb.
Als mijn handen te koud zijn (vaak dus) heb ik nauwelijks kracht in mijn vingers, heb moeite mijn fiets op slot te doen bijvoorbeeld.
Ook heb ik heel vaak kramp, in zowel handen als voeten. 's Avonds duurt het minstens een uur voordat ik inslaap, omdat ik eerst nog alle voetkrampen te lijf moet gaan. Met typen schieten heel vaak mijn vingers in een kramp.
Nou, een hoop geklaag dus en ik weet dat er veel ergere dingen zijn. maar ik hoop zo op gouden tips om deze ellende te lijf te gaan.
Wat ik al doe is: zo warm mogelijk houden (altijd warme sokken aan, altijd handschoenen aan), en ik slik iets homeopathisch dat Hyperisan of zoiets heet. Nou, dat zet in elk geval weinig zoden aan de dijk. Ik heb een zittend beroep, maar fiets en loop wel veel.
Wat kan ik nog proberen??
n@nny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

21-11-2011 om 14:58

B12

Lat je vitamine B12 eens testen.

Nou tinus ?!

Jij roept tegenwoordig wel erg snel dat mensen hun vitamine B12 moeten testen. Ik vind het wel erg kort door de bocht na de posting van N@nnay.
G

mix

mix

21-11-2011 om 23:07

Dochter heeft fenomeen van raynaud

kort gezegd een soort spastische krampjes in de spiertjes van de vaten van met name handen en voeten die dan paars, wit, rood verkleuren en ijskoud zijn. Mijn dochter heeft het ook altijd koud. Ze draagt momenteel laarssokken (intratuin zag ik ze) die zijn met nepbont gevoerd. Dubbele handschoenen, thuis altijd sokken en sloffen.Soms een kruik of pittenzakje, maar het zet niet erg veel zoden aan de dijk moet ik zeggen.

http://www.hartstichting.nl/hart_en_vaten/vaatziekten/fenomeen_van_raynaud/
op de site zelf kun je ook doorklikken naar "leven met raynaud' waar evt behandelingen staan vermeld.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.