Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Patricia

Patricia

05-03-2009 om 15:43

Slijm produktie (lang verhaal)

Hallo,

Mijn zoon van bijna drie heeft al vanaf dat hij een maand of 3 is, last van een overmatige slijmproduktie in zijn keel. Hij heeft al diverse medicijnen gehad, waaronder ook flexotide en sultanol. Dit zijn volgens mij medicijnen voor de longen, maar het rare is dat zijn longen eigenlijk schoon zijn. Het slijm zit ook niet in zijn longen maar in zijn keel. Hierdoor hoest hij dus ook vrij veel, zijn keel wordt geprikkeld en hij probeert het slijm weg te hoesten. Hij heeft het soms zo erg dat je denkt dat hij erin stikt. Ben hier gelukkig al een beetje aangewend, schrik er niet meer zo van. Maar leuk is het niet. Zodra hij verkouden is wordt het nog veel erger. Zijn al zovaak bij een kinderarts geweest en ook al bij een kno arts. Die vertelde dat hij een iets verkleinde opening heeft in zijn keel, maar dit kon volgens hem geen kwaad. Hij kon ons toen niet verder helpen (dit is al wel meer dan 1,5 jaar terug). Ben nu bezig met een chinesologe en heb medicijnen op basis van homeopathie gekregen. Ben ondertussen 3 weken verder en geen resultaat. Wel zijn we gestopt met alle melkprodukten, omdat dit de slijmproduktie verhoogd. Dit helpt in ieder geval iets!
Heeft iemand hier ervaring mee of misschien tips? Moet zeggen dat ik zo langzaam ten einde raad ben, hij slaapt slecht (gelukkig wel meestal door terwijl hij hoest, maar vermoeiend is het natuurlijk wel voor hem) en ik slaap al bijna 3 jaar slecht. Ik wordt namelijk wel wakker door zijn hoesten..
Alvast bedankt voor evt reacties, groetjes patricia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

05-03-2009 om 20:09

Melkproducten

verhogen de slijmproductie niet. Het kan wél zo zijn, dat hij allergisch is voor melk en daardoor een hoge(re) slijmproductie heeft, maar dat kan net zo goed komen door een allergie voor iets anders.

Tirza

Angela67

Angela67

05-03-2009 om 20:23

Second opinion?

Hoi Patricia,
anderhalf jaar geleden bij 1 kno-arts? Ik zou zeker eens een nieuwe zoeken en het verhaal nogmaals voorleggen. Heb je al eens op internet gezocht en wat aanknopingspunten gevonden? Het geeft je dan een lijstje met mogelijke vragen die je bij een second opinion kan stellen.
sterkte,
Angela

marie

marie

05-03-2009 om 23:07

Amandelen?

Hallo
Ik als leek zeg dat hij toch last van zijn amandelen heeft. Volgens mij hoort kwijlen bij een ontstoken neusamandel. Ga dus nog eens naar de KNO-arts.
Verder vond ik nog dit via Google:
http://www.kno.nl/voorlichting/amandel-kind.php
http://www.ouders.nl/kindarts/ka1478.htm
http://www.dokterdokter.nl/medisch/folder/view/id/1871/operatie-aan-de-neusamandel-bij-kinderen/title/hoe-herkent-u-een-ontsteking-van-de-neusamandel
succes

Lys Lionne

Lys Lionne

05-03-2009 om 23:18

Allergie?

Dochter had tijden een irritante hoest. Na allerlei middelen geprobeerd te hebben bleek ze dus een lichte allergie te hebben. Hierdoor had ze eigenlijk continu een waterige neus, maar was dat al zo gewoon gaan vinden dat het haarzelf (en ons) niet eens meer opviel. Dit waterige snot liep echter ook de hele dag door haar keel in, waardoor ze dus bleef hoesten.... Een neusspray met een ontstekingsremmer en een gorcheldrankje om de keel te kalmeren heeft het probleem hier opgelos.
Toch nog maar weer werk maken van een KNO-consult is mijn advies

Ook amandelen

Hier zelfde soort verhaal, zij het nog iets erger: veel ontstekingen, niet kunnen eten, en vooral veel kwijlen, verkouden, ziek (ontstekingen), nauw keelgat, apneu tijdens slapen, overdag continu gereutel etc. Het ging wat beter na buisjes en verwijderen neusamandelen, het gaat pas echt goed sinds ook de keelamandelen weg zijn. Wat een opluchting voor iedereen. Kortom: ik zou toch ook eens proberen bij een andere KNO-arts.

Succes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.