Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Gertje

Gertje

17-01-2018 om 11:16

Snachts buikkrampen / scheten

Ons zoontje (nu 15 maanden) heeft zijn hele leven al last van zijn darmpjes gehad. Vooral snachts had hij er erg veel last van (en er is al 15 maanden weinig geslapen hier in huis). Ongeveer een uur nadat hij ging slapen kreeg hij erge krampen; het waren scheten die hij niet kwijt kon, daarna werd hij elke paar uur wakker en was het hetzelfde verhaal. (erg huilen, overstrekken, scheten laten, even verlichting en weer opnieuw)

We hebben vanaf het begin alles gedaan om te proberen dit te minderen en zijn diverse keren bij de kinderarts geweest. (een greep uit onze pogingen: overdag warm eten, geen koemelk voor mij tijdens borstvoeding, gluten test, allergietest etc.) Maar omdat hij wel verder goed groeide en ontwikkelde is er verder geen diepgaand onderzoek gedaan..dit was vrij frustrerend omdat wij intussen op waren van de slaap.

We probeerden toch nog een keer lactosevrije melk: en meteen de eerste nacht merkten we effect! Nu we een paar weken verder zijn is het eigenlijk over!

Wij hebben een half jaar geleden ook Hypoalergene babyvoeding geprobeerd, maar dit was naast de borstvoeding.. waar ook lactose in voorkomt..

Waarom schrijf ik dit? Omdat ik hele nachten op internet heb zitten zoeken naar mogelijke oorzaken en oplossingen. Wellicht heeft iemand iets aan onze ervaring! Het is in ieder geval het proberen waard.

Hier ook zo

Hier was het ook een mirakel. Zoon heeft 2,5 jaar last gehad van poep dat te dun was om zindelijk van te worden. Misschien dat ze allergie nu wat serieuzer nemen maar twintig jaar geleden kon het volgens de kinderarts ook nog wel peuterdiarree zjn. Ook al testte zoon positief voor koemelkeiwitallergie.
Het hield pas op toen dochter met 2,5 week oud al eczeem had en de consultatiebureauarts mij meldde dat je dan ook elk spoortje koemelkeiwit uit de voeding, en uit jou voeding als je borstvoeding geeft, dient te halen. Echt elk spoortje.
Ik was al min of meer koemelkeiwitvrij, omdat ik het zelf ook heb, maar toen ben ik ook gaan letten op melkbestanddelen in brood, beleg en dergelijke. Met een paar dagen waren beiden van hun klachten af.

Niki73

Niki73

17-01-2018 om 12:07

Anne

Je weet toch wel dat lactose-intolerantie en koemelkeiwitallergie twee totaal verschillende dingen zijn? De symptomen lijken wel erg op elkaar.

Koemelkeiwitallergie zie je vaak bij baby's. Velen groeien er na een paar jaar min of meer overheen, anderen blijven er gevoelig voor.

Lactose-intolerantie komt bijna niet voor bij zulke jonge kinderen, het ontstaat meestal pas bij 5-6-7 jaar. Maar uitzonderingen bevestigen misschien de regel. Met lactose-intolerantie is veel gemakkelijker te leven dan met k-e-allergie. Je mist een enzym, maar dat is gemakkelijk in te nemen (tabletjes of capsules). Mijn ex en beide kinderen zijn lactose-intolerant, maar dat levert nauwelijks problemen op. Ja, als ze hun medicijnen vergeten, dan hebben ze buikpijn en kun je je neus maar beter dicht houden.
Het is wel heel vervelend dat zo ongeveer overal lactose in gestopt wordt. Daarom ze nemen hun medicijnen preventief elke ochtend en nog wat vaker als ze iets met melk eten of drinken. Zo is het heel goed te doen.

Ja hoor Nikki

Zoon heeft ook, zo klein als hij was, de lactose ademtest gehad. Die was negatief.
Overigens zijn wij allen nog steeds allergisch voor koemelkeiwit. Hoewel we er nu wel wat van kunnen tolereren. Dat was het lastiger in de babytijd. Daar moet je elk spoortje verwijderen om geen klachten te hebben en dat had ik zonder de consultatiebureauarts niet geweten. Ik was zelf zoveel mogelijk koemelkeiwitvrij.

Zoon

Nadat zoon dus ineens normale poep kreeg had men hem op de kinderopvang zindelijk gemaakt, want allergie kon het natuurlijk niet zijn.

Edv

Edv

12-04-2020 om 01:09

Is dit wat ons zoontje heeft?

Gertje, ik hoop zo dat je deze reactie nog kunt zien. Jouw verhaal lijkt extreem veel op die van mijn zoontje. Ik zou je heel graag wat vragen willen stellen.
En ook ik ben al 5 maanden aan het zoeken naar een soortgelijke situatie.
Kunnen we contact opnemen?

Groetjes,
De vreede

Zeer herkenbaar

@ Edv of @ Gertje

Jullie verhaal is eigenlijk net hetzelfde wat wij meemaken. Hij is ook 5 maand, ongeveer alles geprobeerd maar nog steeds iedereen nacht heel de tijd krampen. Hebben jullie nog tips of kunnen wij eens in contact komen met elkaar?

Mvg,

Glenn

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.