Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

tonny

tonny

20-10-2009 om 09:10

Snotkwestie

Tijden geleden kwamen hier tips langs (een of ander apparaatje inclusief filmpje!) van een ding om snot uit je neusholtes te spoelen. Weet iemand wat ik bedoel en waar dat te vinden is?
En werkt zoiets beter dan neusspray?

tonny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

20-10-2009 om 10:11

Netipot

Hoi Tonny,
Dat heet ook wel een netipot.
Als ze ze niet verkopen bij de apotheek kan je er op googelen en hem online aanschaffen.
M.

Pluk53

Pluk53

20-10-2009 om 13:05

Verdunnen

bij verstopte neus slaap ik ook beroerd. Gebruik dan ook spray, huismerk Kruidvat. Ik verdun het wel 50/50 met zoutoplossing. Als je een lege hebt, goed schoon spoelen, inhoud van een over twee verdelen, aanvullen met zoutoplossing. ( een in de koelkast zetten; zolang de vloeistof "helder" is heb ik er geen probleem mee om die ook na langere tijd nog te gebruiken)

Tonny

een spoelapparaatje heb ik geen ervaring mee.
waar ik wel ervaring mee heb is :toco tholin, een etherische olie,je doet een druppeltje onder elk neusgat en je krijgt gelijk lucht.
ik gebruikte eerst de neusspray van de drogist,maar deze mag je maar een week gebruiken achter elkaar.
de olie die ik nu heb is op natuurbasis en mag je onbeperkt gebruiken,maar het werkt zo goed dat ik meestal na drie a vier dagen geen last meer heb.
ik weet dat etos het verkoopt (5 euro voor een buisje)maar je kan het ook online bestellen bij drogisterij.net.

Petra-

Petra-

20-10-2009 om 16:58

Ik spoel met de rhinicure

en ben er zeer tevreden over. Ik spoel 3-4 keer per dag i.v.m. chronische holteproblemen. Ik spoel dan met lauw water en een theelepeltje zout.

Pluk

als je spray verdunt omdat je minder van de werkzame stof wilt binnenkrijgen kan je ook gewoon kinderneusspray kopen. Mijn broer (formaat kleerkast) gebruikt nooit anders dan peuterneusspray.
Zelf gebruik ik altijd gewoon de volwassenversie trouwens.
En inderdaad geen zoutoplossing, dat helpt ongeveer 30 seconden. Ik vind het dan nu ook reuze zielig dat mijn babydochter met haar snotkoppie geen neusspray mag hebben die echt werkt

Groeten,

Temet

Tirza G.

Tirza G.

20-10-2009 om 23:02

Temet!

De beste neusspray voor je dochtertje maak je zelf: moedermelk! Je voedt toch nog zelf (of hebt nog melk in de vriezer)? Moedermelk is i-de-aal voor verstopte kinderneusjes. Sommige moeders kunnen het er zelfs inspuiten, dat is mij dan nooit gelukt, maar met een pipetje of zo'n spraytje gaat het priiiiiima.
Je zou het bijna gaan verkópen, echt waar.

Tirza

Siena

Siena

21-10-2009 om 08:23

Temet, 30 seconden

Zoutspray zal weinig werken omdat het bij zoutoplossing gaat om spoelen, dus met een substantiële hoeveelheid. In medicinale neusspray zit een spulletje dat de bloedvaten vernauwt waardoor het slijmvlies dunner wordt en de neus weer meer lucht krijgt, dat kan per spray worden toegediend. Zoutoplossing moet het hebben van het wegspoelen van de neusinhoud.
Zelf heb ik goede ervaringen met zout water ook toen mijn kinderen baby's waren, maar dan moet je er wel een paar keer per dag een paar flinke pipetten in legen. Kan met zelfgemaakte zoutoplossing, en ook met Tirza's tip met borstvoeding dus. Dat is ook zelf gemaakte zoutoplossing, met nog wat erbij.

Pluk53

Pluk53

21-10-2009 om 15:34

Verdunnen2

ik verdun omdat je dan twee flesjes hebt voor de prijs van een, en de lagere dosering werkt voor mij net zo goed. Verdunt "brandt" het ook minder.
En wat betreft bewaren: in de koelkast, gaat prima.

Tirza en siena

Helpt moedermelk beter dan zoutoplossing? Om het te gebruiken zou ik eerst wat op moeten vangen en dan met pipetjes moeten lopen kl..en. Als het net zo goed werkt als zoutoplossing, dan blijf ik toch maar dat spuitflesje gebruiken dat ik toch al heb staan.
Zo zielig: baby in houdgreep, flinke spuit in dat minineusje (en dan 2 keer natuurlijk), blerende baby, hoop snot komt los, en na zeer korte tijd zit de boel weer dicht .

Als moedermelk nu beter werkt (uit Siena's posting krijg ik de indruk van niet) kan ik dat proberen natuurlijk. Maar dan zou ik het vantevoren klaar moeten zetten voor gebruik midden in de nacht. Gelukkig gaat het nu geloof ik alweer wat beter met dochter.

Groeten,

Temet

Tirza G.

Tirza G.

21-10-2009 om 22:03

Moedermelk werkt beter. En geeft minder "zeer" bij de baby (minder irritatie van het neusje). In moedermelk zitten zelfs bacteriedodende stoffen, wat wil je nog meer.

Tirza

tonny

tonny

22-10-2009 om 14:27

Ja hallo zeg

moedermelk, dat produceer ik al een jaar of 16 niet meer. Ik zoek gewoon een goede remedie voor een gezinslid met erg veel snotproblemen.

tonny

Petra-

Petra-

22-10-2009 om 17:17

Niet snuiten!

dat is nooit goed, misschien minder fris maar ophalen is beter!

Bastet

Bastet

23-10-2009 om 19:02

Petra

Ik snuit altijd,ophalen ontaard bij mij altijd in een holteontsteking!
bastet

Petra-

Petra-

23-10-2009 om 22:46

Bastet

mij is het volgende altijd verteld:

Vooral bij het snuiten met tijdelijk even beide neusgaten dicht, wordt de druk in de neus extreem hoog opgevoerd , mogelijk tot 2420 daPa (decapascal ).
De kans is dan groot dat secreet ( ook met bacteriën, of virussen ) de neusbijholten wordt ingeblazen. Zeker is het dat het slijmvlies dan flink wordt geïrriteerd.
Het gevolg hiervan is meer productie van waterig secreet en verdikking van het slijmvlies en ook eventueel niezen.
Zo kan ook beschadiging ontstaan met veel verkoudheden, met langzamerhand ook poliepvorming en chronische sinusitis

Bastet

Bastet

24-10-2009 om 09:01

Petra

Ik neem het gelijk van je aan,maar mijn persoonlijke ervaring is anders.Daarbij vind ik het grenzeloos smerig als ik in het theater of bioscoop naast iemand zit die ook vindt dat ophalen beter is...
Groetjes,bastet

Petra-

Petra-

24-10-2009 om 10:20

Hihi bastet

je hebt helemaal gelijk hoor, ook al is het duizend keer beter ik zal ook niet in een openbare gelegenheid ongegegeneerd mijn neus, en overtollig snot, ophalen.

Dan zalik heel bescheiden snuiten, en dan een wc opzoeken (of buiten) even heerlijk snuiten!

Bastet

Bastet

24-10-2009 om 11:06

He gelukkig

gelukkig,want ik maak dat wel anders mee,helaas..
Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.