Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Snurkende peuter van 3,5 jr

Hoi,

Ik ga toch hier mijn vraag even neerzetten om te kijken of mensen dit herkennen en eventueel een oplossing hebben.

Mijn dochter van 3,5 snurkt. Niet zo'n lief schattig snurkje, maar zo'n harde super snurk. Soms denk ik wel eens. Kind, hoe krijg je het voor elkaar. Vanavond lag ik naast haar en heb ik haar eens goed in de gaten gehouden. Ze snurkt dus vooral als ze door haar neus ademt. Volgens mij heeft ze daar zelf ook last van en dan ademt ze opeens weer door haar mond (en dan is het bijna stil). Net even op google gekeken, maar het zouden dus haar neusamandelen kunnen zijn. Het gekke is alleen, dat ze bijna niet verkouden is en nog nooit oorontsteking heeft gehad.

Wie heeft hier ervaring mee en hoe hebben jullie dit aangepakt? Toch even langs de huisarts gaan? Hoor het graag.

Groetjes
Mariska (die ook aardig kan snurken)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
essanlau

essanlau

12-08-2010 om 20:37

Amandelen

Hoi,

Bij mijn zoontje waren het inderdaad de neusamandelen. Nou haalde hij zijn hele leven al "zwaar" adem, maar vorig jaar werd het nog erger. Ik ben, mede omdat hij verkouden bleef, naar de huisarts geweest. Hij bleek sterk vergrootte keelamandelen en iets minder grote neusamandelen te hebben. In Oktober (hij was toen bijna 3)zijn ze verwijderd en het snurken en zware ademen is een stuk minder.

Hij was dus wel veel verkouden, maar na zijn babytijd had hij nooit meer oorontstekingen. Hij snurkt nog wel af en toe maar dan heeft hij een wat verstopte neus, hij blijft wel gevoelig voor verkoudheden.
Hij snurkte ook zo ontzettend hard en werd op gegeven moment meerdere keren op een nacht wakker, waarschijnlijk begreep ik later van de KNO omdat hij dan even helemaal geen lucht kreeg.

Esther

Marisie

Bij mijn oudste zijn laatst zijn keel en neusamandelen verwijderd. Dit omdat hij vaak last had van keelpijn en zijn keelamandelen vaak opgezet waren. Uit een rontgenfoto bleek toen ook dat zijn neusamandelen opgezet waren, terwijl hij daar verder geen last van had, niet verkouden enz enz. Het kan dus, vergrootte neusamandelen en nooit verkouden zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.