Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Spiertrekkingen


Hartelijk dank voor dit bericht.
Neuroloog nog eens nagevraagd, die zegt dat het geen BFS kan zijn omdat alleen mijn kuit maar beweegt. Maar de spiertrekkingen zitten in mn armen, benen, hals, gezicht en hoofd. Dus dat klopt echt niet.
Daarnaast heb ik s nachts trillende benen en overdag naast de spiertrekkingen ook verkrampte spieren en een zenuwachtig gevoel. Echt om gek van te worden. Inmiddels beinvloedt het echt mijn dagelijks functioneren.
Zojuist geprikt op magnesium en calcium, rest was al geprikt.
Volgende week naar haptonoom, die gaat proberen mijn zenuwstelsel te resetten.
Ik probeer er nog zoveel mogelijk aan te doen voordat we op vakantie gaan.

We wachten af.

Gr,
Paula

Is er ook gecheckt op Lyme? Niet dat ik de indruk heb dat dit bij Lyme hoort, maar ik ken iemand die maandenlang met onverklaarde klachten (pijn, met name) rondliep, en al aan haar verstand begon te twijfelen, totdat een arts op het idee kwam toch eens op Lyme te testen. En jawel. Na een antibioticakuur was ze weer als nieuw.

Dank voor je reactie. Daar denkt de neuroloog niet aan, dus ik word er niet op getest.

Paula1412 schreef op 05-08-2022 om 09:28:

Dank voor je reactie. Daar denkt de neuroloog niet aan, dus ik word er niet op getest.

Ik loop met gelijkaardige klachten bij de neuroloog en ben de afgelopen dagen onderzocht op infecties van het zenuwstelsel zoals zoals Lyme en reuma en nog wat dingen. Dat is een simpel bloedonderzoek, vraag ernaar.

Op lyme willen ze niet testen, vinden ze niet bij de klachten horen ivm het verspringen van de trillingen/fasculaties. Reuma is al getest. Alle bloedwaardes op alle mogelijke dingen zijn inmiddels oke. Gisteren een goede dag, vandaag ben ik weer helemaal verkrampt en zenuwachtig. Om gek van te worden. Googelen moet je niet doen, dan zie je alleen maar ALS staan.

Dank voor je reactie!

Ik vind het bijzonder dat je schrijft dat je er zenuwachtig bij bent. Dat heb ik dus helemaal niet. Heeft er al eens een psychiater naar jouw symptomen gekeken? Ik suggereer allerminst dat je "gek" bent, wel dat lichaam en geest elkaar stevig kunnen beïnvloeden en je wilt van je klachten af (neem ik aan).

Dank voor je bericht. Als mijn armen en benen verkrampen, dan ben ik zenuwachtig. Op het moment dat de verstijving stopt (soms na een uur, soms na een hele dag), dan is het zenuwachtige gevoel ook weg. Ik bouw nu clonidine af en misschien ook wel stoppen. Kijken of het daarmee te maken heb. Maandag ga ik naar een haptonoom, kijken of ze mn zenuwstelsel kan resetten.

Krampen en spiertrekkingen kunnen som ook te maken hebben met een tekort aan jodium. Daarom beter goed uit laten zoeken.

Bijtje82

Bijtje82

02-09-2022 om 18:34

meestal doet rust een hoop. Je hoeft je niet oververmoeid te voelen om het te zijn. 

ik vraag me heel eerlijk wat ik me moet voorstellen bij het “resetten” van je zenuwstelsel. Jij bent geen computer en let op dat je niet een hoop geld kwijt bent aan iemand die niets voor je kan doen.
Je klachten lijken heel erg op wat ik lang heb gehad, en uiteindelijk kreeg ik wel (na 2 neurologen) de diagnose BFS. Het wordt veel erger als ik erop let of moe/gespannen ben, en verdwijnt bijna of helemaal voor lange periodes als ik ontspannen en relax ben. Ik slik er 400mg magnesium citraat voor elke avond, helpt goed en daarnaast slaap ik er beter van.
ALS zeker niet, de spierkracht valt uit vóórdat je de fasciculaties krijgt. 
sinip

Dank voor jullie berichten. Inmiddels ga ik weer terug naar de neuroloog. Hopelijk krijg ik een mri om te kijken of de klachten toch van mijn nekstenose kunnen komen.

Sinilind schreef op 02-09-2022 om 22:24:

ik vraag me heel eerlijk wat ik me moet voorstellen bij het “resetten” van je zenuwstelsel. Jij bent geen computer en let op dat je niet een hoop geld kwijt bent aan iemand die niets voor je kan doen.
Je klachten lijken heel erg op wat ik lang heb gehad, en uiteindelijk kreeg ik wel (na 2 neurologen) de diagnose BFS. Het wordt veel erger als ik erop let of moe/gespannen ben, en verdwijnt bijna of helemaal voor lange periodes als ik ontspannen en relax ben. Ik slik er 400mg magnesium citraat voor elke avond, helpt goed en daarnaast slaap ik er beter van.
ALS zeker niet, de spierkracht valt uit vóórdat je de fasciculaties krijgt.
sinip

Mag ik weten wat voor klachten je hebt, hoe het is begonnen en hoe je ervaringen zijn. Dan kan ik het evt met de neuroloog overleggen bij een volgend bezoek,

Paula1412 schreef op 03-09-2022 om 11:02:

[..]

Mag ik weten wat voor klachten je hebt, hoe het is begonnen en hoe je ervaringen zijn. Dan kan ik het evt met de neuroloog overleggen bij een volgend bezoek,

Ieder mens is anders. Maar goed bij mij begin het met het trillen van een ooglid of bovenlip, daarna ging het door naar mijn benen en (soms) mijn buik. Uiteraard gelijk aan ALS gedacht (de vader van de beste vriend van mijn kind is eraan overleden, ik wist nog van de trillingen). Gelukkig heb ik een nichtje die arts is en gelijk zei: nee is geen ALS want etc etc… Ben doorgestuurd naar de neuroloog, had alleen toen geen symptomen (was na een paar weken rustiger geworden). Bij een andere periode van stress kwam het terug in alle heftigheid. Ik heb toen de trillingen gefilmd met mijn telefoon zodat ik het aan de arts kon laten zien. Lang verhaal kort: na een uurtje bij een andere neuroloog (de eerste was met vakantie) heeft hij gezegd dat het BFS moest zijn. En de symptomen zijn (samen met de ergste stress) langzaam minder geworden. Ik weet alleen dat in periodes van vermoeidheid of stress het soms weer gebeurt. Ik laat het voor wat het is, maar slik dan weer voor enkele weken magnesium voor het slapen gaan. Helpt goed (met de trillingen en met het slapen).

Sini

Dank voor je reactie!!
Ik heb de trillingen met name als ik in bed ga liggen, het begint bij mn hoofd en daarna komen mn armen/benen aan de beurt. Ieder mens is anders, maar ik ga het zeker overleggen.

Goedenavond, 
Ik ervaar ook al een tijdje spier trillingen in mijn benen . Ik zit wel aan de levothyroxine omdat ik geen schildklier meer heb maar het is zo vervelend het beïnvloed mijn hele dagelijkse leven😔

hallo,

ik lees hier veel over spier trillingen… zoals trillingen aan een ooglid. Zelf heb ik in de ochtend last van willekeurige spier trekking. Dus een trekking waarbij de hand of arm heel kort beweegt (je hoort de dekbedovertrek kort schuren ov de arm, arm. Is dit herkenbaar ?

Hey, 

Ik heb al jouw postjes gelezen omdat ik sinds een 2 tal weken ook met spiertrekkingen of plopjes zit in mijn lichaam. Uiteraard ben ik super ongerust want als ik het opzoek kom ik op slechte dingen uit. Ik vroeg me alleen af of je soms ook last had van prikjes onderhuids, of het gevoel van prikjes? 

En welke onderzoeken heb jij allemaal laten doen om alles uit te sluiten? 

Hallo Jessica, je had me een persoonlijk bericht gestuurd (inbox, op Viafora) waarin ik hier uitgebreid op inga. Heb je die gelezen? Daarin laat ik ook weten welke onderzoeken er waren.
Groeten, Egel

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.