Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hanne.

Hanne.

12-01-2011 om 14:26

Spiraaltje vanzelf er uit

Verdorie! Begin november een spiraaltje laten plaatsen. Ben nu voor het eerst ongesteld geworden, maar ik kijk net op m'n wc papiertje ligt het hele spiraaltje er in. Zo helpt dat ding natuurlijk niet.

Wie herkent dit? De assistente van de huisarts dacht dat hij dan waarschijnlijk door de gyn geplaatst moest worden, maar ik kan me niet voorstellen dat die 'm beter vast kan zetten.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ook gehad en oplossing

Mijn mirena spiraaltje lag er na 3 maanden ook weer uit. Had hem vlak na mijn menstruatie ineens ook in een wc-papiertje liggen. Ben wel wel blij dat ik er zo achterkwam en niet door een zwangerschap.
Maar goed, mijn huisarts had een oplossing: een extra breed koper spiraaltje. Die zijn er namelijk in verschillende breedtes. Die is dus tijdens de volgende menstruatie geplaatst en zit er na 2 jaar nog steeds in (ik kan zelf de touwtjes voelen). Iedereen blij (ik niet zwanger en manlief voelt er ook niks van).
Ideetje om te bespreken met je huisarts?

Juulia

Hanne.

Hanne.

13-01-2011 om 08:53

Merci

Bedankt, ik heb vanmiddag een telefonisch consult met de huisarts, dus ben benieuwd wat hij er van zal zeggen. Zal deze optie in iedergeval in m'n achterhoofd houden.

Let op

hoi,
let op, ik heb dat ook gehad. ook in mijn wc papiertje idd,hahahah.

daarna plaatste de gyn hem. ook die "verdween". toen ik besloot zwanger te willen worden was hij weg. toen bleek hij in mijn vaginawand vast te zitten. hij had al die tijd zijn werk niet gedaan en het was een wonder dat ik niet eerder zwanger was.

ik zou me niet meer veilig voelen met een nieuwe. gynaecoloog ook niet

Hanne.

Hanne.

15-01-2011 om 09:22

Nieuwe geplaatst

Gisteren is er een nieuwe geplaatst. Gewoon door de huisarts, hij snapte niet dat de assistente had gezegd dat het nu door de gyn zou moeten.

Een grotere maat was geen optie omdat m´n baarmoeder daar te klein voor is. Omdat m'n menstruatie door het spiraaltje heviger was geworden dacht de huisarts dat het waarschijnlijk door de krampen kwam. Nu dus een mirena. Schijnt iets groter te zijn, en minder krampen, dus dan zou het goed moeten gaan. Nadeel vind ik dat het wel hormonen zijn (met de pil ging dat niet goed), maar we zien wel of dit beter gaat)

Voor de zekerheid doen we de controle deze keer wel met een echo. (en natuurlijk zelf elke maand blijven controleren).

Annemir, wat een vervelende ervaring dat ie ineens weg was. Had je het zelf niet gemerkt/gevoeld dat de touwtjes weg waren. Ik kon ze nl heel goed voelen zitten.

Touwtjes

hoi,
nee ik heb nooit de touwtjes gevoeld eigenlijk.
bij mij was het overigens de mirena.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.