Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ethel

Ethel

15-01-2021 om 11:23

Standpunten groeihormonen

Mijn zoon is 14 jaar. Hij is 1,62m. Hij heeft een botleeftijd van 15,9 jaar en zijn groeischijven zijn bijna gesloten. De kinderarts - endocrinoloog waar we gaan, zegt dat hij niet veel meer zal groeien. De endocrinoloog zegt dat hij net buiten de grenzen valt voor het verkrijgen van groeihormonen (die volgens hem wel veilig zijn), maar ik laat me vertellen dat er verschillende standpunten zijn ivm de grenzen voor het verkrijgen van die hormonen. Heeft iemand hiermee ervaring?

Pantoffel

Pantoffel

15-01-2021 om 11:30

Groeischijven

Mijn kind had ook bijna gesloten groeischijven en kreeg puberteiysremmers om te zorgen dat de groeischijven open zouden blijven en er daardoor groei mogelijk zou zijn (dit ook vanwege te geringe lengte).

Ethel

Ethel

15-01-2021 om 11:35

Waar?

En waar ben jij terecht gekunnen? Is dat in een ziekenhuis in Nederland? Of bij een arts? Wij zijn van België, dus zijn het misschien andere standaarden? Wij willen ons graag over alle standpunten informeren en dan kunnen we nog zien wat we doen (als het maar veilig is).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.