Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tango

Tango

10-11-2008 om 14:09

Steeds weer de stem kwijt

De laatste tijd (sinds ongeveer een jaar) ben ik bij een verkoudheid steeds een paar dagen mijn stem kwijt. Daarvoor had ik er zelden last van.
Ik vind het erg lastig omdat ik hierdoor gewoon mijn werk niet kan doen, ik begeleid gezinnen dus zonder praten gaat dat gewoon niet, terwijl ik eigenlijk niet echt ziek ben.
Wie heeft hier ook vaak last van en wat doe je eraan om die stem weer snel terug te krijgen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yta Chalne

Yta Chalne

10-11-2008 om 14:16

Logopedie

Je kunt eens een logopediste bezoeken, die heeft ve''el goede tips over juist gebruik van je stem etc. Echt de moeite waard!

Tango

Tango

10-11-2008 om 14:58

Bedankt

Voor je snelle reactie. Toevallig loopt mijn zoontje bij een logopediste, ik zal het eens aan haar vragen.

Ik ook

Sinds een jaar of twee begint een verkoudheid bij mij ook met een paar dagen zonder stem. Duurt een dag of 4. Een beetje hees zijn vind ik stiekem nog wel wat hebben, maar op de ergste dag(en) kan ik letterlijk geen woord meer uitbrengen. Lastig met drie kinderen in huis, en heel vermoeiend. Om hun aandacht te krijgen klap ik dan in mijn handen, dan komen ze naar me toe en kan ik mij fluisterend duidelijk maken.

Huisarts

Hi Tango,
Ik zou toch eerst even langs de huisarts gaan. Misschien is de logoepedie een goede oplossing, maar dat zou ik toch eerst willen weten als ik jou was.
Groeten en sterkte ermee want het is lastig!
Jonne

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.