Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Sterilisatie

Hoi ,

Ik vroeg me af of er hier vrouwen zijn die zich hebben laten steriliseren. Bij mij zijn 6 weken geleden mijn eileiders verwijderd. Ze zeggen dat hierna je cyclus hetzelfde blijft. Dat ervaar ik niet zo.. mijn menstruatie is erg heftig en heb dan veel lichamelijke klachten.. ook een paar dagen voordat de menstruatue begint. En ook zo rond de eisprong. Ik heb dit nooit echt erg gehad.
Zijn er vrouwen met dit soort ervaringen?
Groetjes gwendelaa

Niki73

Niki73

28-10-2019 om 12:05

Navragen

Dit is eigenlijk een vraag voor je huisarts of gynaecoloog.
Het lijkt me logisch dat je na zo'n ingreep tijdelijk meer last hebt, de littekens zijn nog vers. Maar vraag het na, zou ik zeggen.

Lanza

Lanza

28-10-2019 om 12:13

Waarom zijn je eileiders

verwijderd? Dit is niet de standaard procedure voor een sterilisatie bij de vrouw.

Annemarie

Annemarie

29-10-2019 om 10:34

ervaring operatie

bij mij zijn de eierstokken verwijderd, nu heeft dit hele andere consequenties dan het verwijderen van alleen de eileiders, echter de ingreep/operatie wordt nagenoeg op dezelfde manier gedaan. Ik kan je vertellen dat het bij mij de eerste 4 weken ook oorlog was, zelfs de stoelgang was erg pijnlijk, helaas moet je er doorheen. Hoewel de littekens aan de buitenkant tegenwoordig erg klein zijn, is er aan de binnenkant natuurlijk wel een operatie geweest, dit moet herstellen.

Bij twijfel overigens altijd bellen. Als ze het echt niet vertrouwen of ze hebben door dat jij jezelf niet vertrouwt mag je vaak nog wel een keer voor controle langs komen!

Beterschap!

Lanza

Lanza

29-10-2019 om 11:18

Waarom hebben

jullie dit laten doen? Dit is toch niet nodig wanneer je je laat steriliseren? En waarom gekozen voor sterilisatie van de vrouw en niet van de man? Dit is een veel kleinere ingreep.

Annemarie

Annemarie

29-10-2019 om 12:24

lanza

lanza ga toch eens wat nuttigs doen

Eitje

Eitje

29-10-2019 om 13:00

Ervaring

Ik (vrouw) ben ook gesteriliseerd, maar bij mij zijn de eileiders niet verwijderd. Ik herken jouw klachten niet. Zoals Lanza al vroeg: waarom zijn bij jou de eileiders verwijderd? Was er een medische reden om de sterilisatie op deze wijze te doen? Want voor een "normale" sterilisatie is het niet nodig. Wellicht heeft een onderliggend medisch probleem verband met je klachten?

Annemarie

Annemarie

29-10-2019 om 14:11

eigen keus/ laat controleren

Er zijn meerdere opties tot sterilisatie, het verwijderen van eileiders is er 1 van. De arts zal ongetwijfeld obv kennis en ervaring de juiste/beste keus hebben gemaakt.
Echter Lanza gaat te ver als ze vraagt waarom hebben jullie (wie is jullie ?)dat gedaan. Het is TS haar eigen keus en recht hiervoor te kiezen. Wellicht is er geen partner in het spel? En indien er wel een partner in het spel is dan nog gaat het ons niet aan. Het is TS haar keuze!
Het kan inderdaad relevant zijn voor de klachten of er wel of niet ook een medische reden is waarom voor deze manier gekozen is en waardoor de klachten ergen kunnen zijn. Alleen TS en de arts kunnen dit beamen en/of aanmerken als ‘normaal’ of verdacht. Echter ik herken wel klachten van na de operatie en die waren terug te voeren op hersteltijd nodig na een operatie. (krom liggen van de pijn voor toiletbezoek, bloeden ) Dit heeft ca 4 weken geduurd en werd door Gyn niet als vreemd of onbekende bijwerkingen gezien.
TS als je je ongerust maakt, bel voor een afspraak en laat je controleren. Is een kleine moeite en kan veel zorgen weg nemen.

Ik ook

Ik ook

29-10-2019 om 14:13

gesteriliseerd via de vagina

Ik ben gesteriliseerd zonder operatie, er is in iedere eileider een siliconen propje geplaatst (het is een paar jaar geleden, vraag me de naam van deze methode niet meer) en behalve wat buikpijn de eerste dagen heb ik totaal geen last gehad.
Het enige wat ik je kan adviseren is terug gaan naar de gynaecoloog...

@lanza

Ik ben ook gesteriliseerd en de eileiders weg laten halen dit heeft mij enorm veel rust gebracht, en grotendeels van mijn sexverslaving af geholpen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.