Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Sterilisatie (wel of niet?)

Hai,

Ik ben een vrouw van 37 jaar met een tweeling van bijna 3 jaar oud. Het laatste half jaar heb ik onwijs zitten klooien met mijn menstruatie. Ik heb een mirena spiraaltje en dat is 2 jaar goed gegaan. Eind april begon de ellende met een menstruatie van 3,5 week. De dokter zei dat het wel eens hormonen konden zijn. Na nog eens 2 weken ellende ben ik naar de gyn gegaan en zij heeft een echo gemaakt. Bleek troep in mijn buik te zitten (ik weet niet wat en ook niet waar het vandaan kwam). Zij stelde voor om een chemische curratage uit te voeren. De bloedingen ed die hierbij horen heb ik niet echt gehad. Wel een beetje en er kwam ook troep (sorry!) uit, maar niet echt veel. Na weer een echo bleek dat de boel schoon was. Oja, ik had in die begin periode ook harde buiken. Soms leek het of ik zwanger was, zo erg zette het op.

Ik dacht op een gegeven moment na die curretage dat ik er vanaf was, maar na 2 weken ging ik weer bloeden. Dit bleef tot vandaag. Af en toe een week niet en daarna weer een paar dagen of soms 2 weken. Dit wordt je op een gegeven moment zat. Komende dinsdag heb ik weer een afspraak met de gyn en ik zit er zwaar aan te denken om mij te laten steraliseren. Ik heb 2 gezonde kinderen en vind dat genoeg. Mijn zwangerschap is op het eind ook niet echt super goed gegaan en de kans dat het weer fout gaat bij een volgende zwangerschap is heel groot. Daarnaast wil ik ook geen kinderen meer (niet rot bedoeld). Ik wil dus een definitieve oplossing die mij ook van die rot menstruatie verlost.

Wie heeft hier ervaring mee (steralisatie) en welke vorm? Ik begreep dat het op verschillende manier kan. Hoop reacties te krijgen.

Groetjes
Mariska

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yvonne

Yvonne

09-10-2009 om 16:54

Ja ervaring met sterilisatie

ik heb ervaring met sterilisatie, via de essure methode. Dat is me op zich niet tegen gegevallen. Alleen heeft sterilisatie geen invloed op je menstruatie hoor, die gaat gewoon door alleen er kan geen eitje meer bevrucht worden.

Marisie

Marisie

09-10-2009 om 18:35 Topicstarter

Even toelichten

Ik weet iid dat sterilisatie geen invloed heeft op de menstruatie. Maar (waarschijnlijk) door de mirena loopt de menstruatie nu helemaal door elkaar. Met dat ding eruit zal ik toch voor iets moeten kiezen om niet zwanger te worden. Dus ik hoop met dat ding eruit en de sterilisatie dat de boel weer stabiliseerd. Lijkt mij momenteel heerlijk om maar 1 week in de maand ongesteld te zijn.

Bedankt voor je reactie Yvonne. Ik had al van de essure methode gelezen. Is ook een optie. Momenteel mogen ze van de hele binnenkant eruit trekken.

hoop op nog meer reactie van andere dames.

angel3

angel3

09-10-2009 om 21:55

Ook essure

Ik ben ook gesteriliseerd via de essure. Ideaal. Menstruatie blijft inderdaad hetzelfde, eigenlijk zoals het natuurlijk zou moeten zijn.
Collega van me wordt behandeld ivm hevige en onregelmatige bloedingen met novasure http://www.novasure.com/nl/irregular-period/heavy-menstrual-bleeding/index.html

maar volgens mij moet je dan tegen je menopauze aanzitten. wellicht ben je te jong....

Sterkte

Loekie78

Loekie78

09-10-2009 om 22:10

Marisie o.t.

maris, even o.t. ik had je nog gemaild, heb je mijn emailtje nog gekregen?

Loekie

Marisie

Marisie

09-10-2009 om 22:30 Topicstarter

Loekie o.t.

Shame on me. Heb je net gelijk terug gemaild.

Greetz Mariska

Loekie78

Loekie78

10-10-2009 om 19:23

Maris nog een keer o.t.

geeft niks, ga gelijk kijken, maar wist niet of je adres nog werkte, vandaar

ijsvogeltje

ijsvogeltje

10-10-2009 om 19:39

Mariska

Als ik het goed begrijp, wil je een voorbehoedsmiddel zonder hormonen en kom je zodoende bij sterilisatie uit. Heb je ook een gewoon spiraaltje overwogen? Je hebt de voordelen van langdurige bescherming en je krijgt geen hormonen in je lijf.

Marisie

Marisie

12-10-2009 om 10:03 Topicstarter

Ijsvogeltje (mirena)

Hi Ijsvogeltje. Ik wil inderdaad van die hormonen af, maar nog liever van het gezeur in mijn buik met die menstuatie. Ik vermoed dat de mirena deze ellende veroorzaakt. Na een half jaar ben ik het zo zat, dat ze wat mij betreft nu de hele binnenkant mogen verwijderen. Door die ellende met de mirena, staat mijn hoofd helemaal niet meer naar een spiraaltje. En omdat ik toch echt geen kinderwens meer heb, vind ik het niet erg om de boel definitief te laten doorknippen.

Morgen mag ik naar de gyn en dan ga ik het overleggen. Gelukkig is ze heel tof en kan ik goed met haar praten. Ga met haar overleggen wat de beste optie is.

Greetz
Mariska

Sterilisatie man?

Heb je al eens overwogen om je man te vragen zich te laten steriliseren? Het lijkt mij dat je al genoeg te verduren hebt gehad en dat hij aan de beurt is?

Linda

Marisie

Marisie

13-10-2009 om 13:49 Topicstarter

Donderdag 22-10 operatie.

Zo, de kogel is door de kerk en volgende week donderdag word ik geopereerd! Sterilisatie en gelijk een curretage! Uiteraard weet ik neit wat mij te wachten staat, maar ben wel heel blij dat er nu iets gaat gebeuren. Weg met die hormonen uit mijn lijf en weinig zorgen over zwangerschap. Op de echo van vandaag bleek er weer wat troep in mijn buik te zitten en heb gelijk eea besproken met de gyn. Er wordt ook een stukje weefsel op kweek gezet, maar dat is meer uit voorzorg. Als het dan goed is, hoef ik mijn daar ook niet meer druk om te maken. Ben eigenlijk wel heel blij.

Uiteraard had mijn man zich ook kunnen laten behandelen, maar ik wil liever zelf. Dan is ook die baarmoeder goed schoongemaakt en heb ik zekerheid dat er geen enge dingen zijn (hoop ik). Misschien voel ik mij een weekje iets minder, maar daarna kan ik uitkijken naar een normale cyclus en dat is waar ik naar verlang. Nu is het 3 weken menstruatie en 1 week rust. Omgekeerde wereld dus.

De zenuwen zijn er nog niet, maar zullen vast komen. Iemand nog tips. Weet al dat ik sokken aan moet doen en mijn kinderen nu al langzaam moet voorbereiden op mijn buikpijn die ik ga krijgen (dus even niet springen op mama).

Greetz
Mariska

raj

raj

18-10-2009 om 03:00

Ik hoop het voor je

Ik hoop dat het je problemen met de menstruatie oplost. Ikzelf ben 5 jaar geleden gesteriliseerd. Helaas werden de klachten niet minder. Ik heb erg last van de hormoonschommeling die je maakt zo rond je 35 jaar. net zoiets als de pubertijd zeg maar hihi. Bij mij is uiteindelijk me hele baarmoeder verwijderd. Ben nog niet van alle hormoon toestanden af maar ik kruip niet meer over de grond en ben kapitalen kwijt aan tampons. De eierstokken wilde ze niet weghalen anders kom je gelijk in de overgang en ik ben nog maar 39. Sucses met de operatie. Die valt mee hoor! Daar hoef je niet bang voor te zijn.

Marisie

Marisie

19-10-2009 om 09:02 Topicstarter

Raj

Bedankt voor je reactie! Bij mij is het volgens mij vooral die mirena die de klachten veroorzaakt. Ik hoop als die eruit is, dat het wat beter wordt. Scheelt in ieder geval dat ik geen hormonen meer in hoef te nemen met die sterilisatie. Het is gewoon afwachten en het beste ervan hopen. Fijn dat je ook even aangeeft dat de operatie wel meevalt, want ik begin hem nu wel een beetje te knijpen. Ben ook zo'n held op sokken!

Greetz
Mariska

Loekie78

Loekie78

20-10-2009 om 08:35

Marisie

Heel veel sterkte gewenst, ik denk aan je! Hopelijk valt het mee voor je en ben je daarna van je klachten af!

liefs, Loekie

mamavantwee

mamavantwee

20-10-2009 om 19:44

Ik wil ook

Heel veel succes.
Ik wil het ook graag maar het wordt niet meer vergoed, ik zal dus nog even moeten doorsparen.

Marisie

Marisie

20-10-2009 om 21:44 Topicstarter

Loekie

Bedankt voor je berichtje en mailtje. Zal binnenkort reageren. Ben best al nerveus voor donderdag hoor. Dat je krijg je met het onbekende... je weet niet wat je te wachten staat en dat maakt je (mij in ieder geval) nerveus. Kan alleen maar afwachten en het ondergaan en dan weer afwachten, hahahaha.

Je ziet de update wel als ik er weer aan toe ben.

Greetz
Mariska

Marisie

Marisie

20-10-2009 om 21:47 Topicstarter

Mamavantwee

Hi Mama van twee,

Als je goed verzekerd bent (3 sterren bij zilveren kruis), dan krijg je de ingreep 100% vergoed. Even goed nakijken hoe je verzekerd moet zijn. Dit evt dit jaar nog aanpassen en dan misschien in 2011 weer terug draaien. Kan je wel vertellen wat de kosten zijn. 1650 euro (all inclusive). Als je een nachtje moet blijven, ben je de pisang. Komt het totaal bedrag op 2400 euro. Voor die 750 euro ga ik liever een nacht in een super de luxe hotel zitten (of een weekend moet ook nog wel lukken voor dat geld). Dus of sparen, of verzekering aanpassen.

Greetz
Mariska

Loekie78

Loekie78

21-10-2009 om 13:18

Marisie

Marisie, komt wel weer als je weer opgeknapt bent. Veel sterkte morgen, hopelijk valt het mee en knap je gauw op! Komt vast goed, denk lekker aan jezelf, zorg goed voor jezelf!

x, Loekie

ilsepilse

ilsepilse

26-10-2009 om 21:23

Essure

hier ook essure vorig jaar in Bilthoven, en alles vergoed door de IZA.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.