Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Truus

Truus

10-08-2010 om 21:28

Sterke transpiratiegeur (11 jaar)

Mijn dochter van 11 heeft een heel sterke transpiratiegeur. Ze heeft al diverse soorten deo gebruikt, maar niets houdt het lang tegen. Nu gebruikt ze Rexona antitranspirant, wat volgens mij best een goede werking heeft, maar zelfs daar stinkt ze doorheen. Ik ken het probleem en ben er gelukkig vanaf sinds ik Syneo5 of Odorex extra dry gebruik. Kan een 11-jarige dat ook gebruiken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elisa Gemani

Elisa Gemani

10-08-2010 om 22:27

Transpiratiegeur

Ik hoor het vaker om me heen nu de kids die leeftijd bereiken En ik ruik ze ook;-( Je kan rustig Syneo gebruiken. Zelf gebruik ik Odaban; ook op de zweetvoeten van zoonlief. http://www.deonlinedrogist.nl/odaban-antiperspirant-spray-p-5301.html

Minet

Minet

11-08-2010 om 08:25

Kleding?

Een van mijn zoons rook aan het begin van de puberteit ook flink. Ondanks gebruik van een goede antitranspirant. Bij hem had het te maken met de synthetische shirt die hij droeg, eenmaal overgestapt op andere materiaal rook ik hem nooit meer.

Rembrand

Rembrand

11-08-2010 om 18:41

Hygiƫne.

Hoi Truus,
Onze middelste zoon had dit rond deze leeftijd ook. Omdat hij altijd zelfstandig ging douchen ging ik ervan uit dat hij zich goed waste. Toen een keer in badkamer was terwijl hij zich in stond te zepen zag ik tot mijn verbazing dat hij zijn oksels compleet oversloeg. Ik zou dus een keer met haar bespreken hoe ze zich wast.
En inderdaad is syntetische kleding een ramp als ze zo transpireren. Zelfs een schoon shirt ruikt al na een paar uur weer naar oud zweet.
M.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

11-08-2010 om 20:56

Uitproberen

Hier een 13-jarige zoon die vreselijk snel naar zweet ruikt. Ondanks goed wassen, gezond eten, veel sporten en katoenen kleding. Hier blijft dus maar 1 optie open: rijkelijk spuiten met deo, minimaal twee keer per dag. Ik zou gewoon wat deo's uitproberen en kijken wat het beste werkt.

Truus

Truus

11-08-2010 om 21:17

Eens een goed gesprek gehad

Voor zover mogelijk want mijn dochter houdt niet van dat soort gesprekken. Ik ben er dus niet echt achter of ze haar oksels al dan niet met zeep wast. De badkamer is al een paar jaar verboden terrein voor mij als ze doucht. Als ik haar wijs op haar okselgeur reageert ze heel afwijzend en vat het op als kritiek op haarzelf. Een gevoelig punt dus. Ik heb haar er nog eens op gewezen dat ze haar oksels met zeep moet wassen. Elke dag een schoon (katoenen) shirt aan, en elke ochtend deo gebruiken. Dan kijk ik het zo nog een weekje aan en anders probeer ik toch de Odorex. Zelf krijg ik daar behoorlijk jeuk van, maar liever dat dan zo stinken.

Zeep?

Oksels met zeep wassen? Ik heb altijd geleerd dat dat niet mag, omdat het de zuurtegraad zou verstoren en daarmee juist voor een sterkere zweetlucht zou zorgen. Hier worden oksels dus alleen met veel water gewassen en geen zweetlucht. Zelf gebruik ik sporadisch wel een beetje ph-neutrale zeep. Geen idee of dit inmiddels alweer achterhaald is, maar misschien doet de zeep dus meer kwaad dan goed?

Elisa Gemani

Elisa Gemani

12-08-2010 om 00:20

Wassen

"Echte" zeep is nooit goed; niet voor lichaam en gezicht. Maar een goede zeepvrije wasemulsie als Sebamed, Eucerin, Neutral of Dermolin is wel aan te raden hoor, zeker onder de oksels. Met alleen water wassen kom je er niet. En uiteraard een goede anti-transpirant gebruiken plus Odorex Extra Dry, Syneo5 of Odaban. De boel goed onthaard houden scheelt ook enorm. En natuurlijk alleen katoenen kleding dragen. Mocht dat allemaal niet helpen kun je altijd nog Botox laten spuiten in de oksels of Iontoforese therapie proberen. Vaak wordt dat nog vergoed ook door de verzekering als er echt sprake is van hyperhidrosis. http://www.huidarts.com/cgi-bin/patinfo.pl?cgifunction=form&fid=1041430507

Tinus_p

Tinus_p

12-08-2010 om 11:23

Aha

Het eerste teken van de snel naderende puberteit. daarom ligt het onderwerp ook gevoelig.

Maxime.M

Maxime.M

12-08-2010 om 11:32

Slecht wassen

Hoi,

Hier had mijn dochter eens een vage grijze uitslag op haar enkel/wreef laten zien. Ik had ook niet in de gaten wat het was. Tot ze een paar weken later op vakantie in bad was geweest (we hebben thuis alleen een douche) en ze heel enthousiast kwam vertellen dat het gewoon vuil was geweest, want nu was het weg !

Maxime
(gezegend met een puber van 15 die zich dus helemaal niet geneerd voor blootlopen/deur op slot en waar je ook nog steeds over zweetoksels mag praten)

Azijn

ik gooi af en toe bij een was vol sportkleding een grote scheut azijn. Dat haalt de geur van oud zweet ook goed uit kleding namelijk. Wellicht kan je dat doen, naast natuurlijk het gebruik van deo en goed wassen van de oksels.

groetjes van Purk

Elisa Gemani

Elisa Gemani

12-08-2010 om 13:20

Azijn

Ja, doe ik hier altijd. Gewoon natuurazijn ipv wasverzachter gebruiken. Effectief en goedkoop

Mariska

Mariska

12-08-2010 om 18:49

Hahahahaha lidwientje...

Je kan het natuurlijk proberen

Hier goede ervaringen met de deo van Clinique! Dat is geen spuitgeval maar je smeert het uit. Beetje lastig uitleggen Het is geurloos en werkt super!

http://reviews.clinique.com/3813/PROD596/reviews.htm

Juanna

Juanna

14-08-2010 om 14:27

Blue magic ball

Die doe ik tegenwoordig bij iedere wasbeurt er bij en hier helemaal geen last meer van transpiratiegeuren. Het ging dan om transpiratiegeuren die na het wassen nog in de kleding bleven zitten. Azijn hielp niet. Toen kreeg ik deze tip, geprobeerd, en het helpt echt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.